Home >> Diem >> Agenda d'activitats

Històric: Agenda d'activitats

14 Novembre 2014

Primera Jornada de la Càtedra de Responsabilitat Social Universitària (UdG)

Divendres 14 de novembre a la sala d´actes de l´edifici Jaume Casademont - Parc Científic i Tecnològic, Primera Jornada de la Càtedra de Responsabilitat Social Universitària (UdG)

La Càtedra impulsada per Càritas Diocesana de Girona i pel Banc Santander i amb la col·laboració de l´oficina de cooperació per al desenvolupament de la UdG i l´oficina verda UdG pla d´ambientalització, s´ha posat en funcionament amb l´objectiu de promoure la recerca i la transferència de coneixement i per respondre els reptes de la societat des de la responsabilitat social, econòmica i ambiental a tots els nivells: responsabilitat personal, responsabilitat corporativa i responsabilitat universitària.

12.00h. Benvinguda i presentació de la càtedra
Sergi Bonet, rector de la UdG
Maria Rosa Terradellas, directora de la Càtedra de RSU
Martí Batllori, secretari general de Càritas Diocesana de Girona
José María de los Ríos, director de Convenios Santander España (pendent de confirmació)

12.20h. Ponència inaugural: "La universitat, capdavantera de la mobilització en favor de la solidaritat i la responsabilitat social"
Federico Mayor Zaragoza, president de la Fundación Cultura de Paz i exdirector general de la UNESCO.

Podeu consultar tot el programa en el següent enllaç -
veure programa

13 Novembre 2014

Taula Rodona Emergència habitacional + pisos buits = Un escàndol social intolerable

Coneixerem diferents iniciatives que es duen a terme per tal de canviar aquesta situació

Lloc: Casa de Cultura, sala A
Hora: 19h
Entrada lliure

Coincidint amb la campanya "Compromesos amb els drets, 1 mes 1 dret", durant el mes de novembre incidirem en el dret a l'habitatge.
Disposar d’un habitatge és una condició indispensable per al desenvolupament de la vida de les persones i de les famílies, i per al manteniment de la seva dignitat humana. No hi ha res més degradant i excloent que la pèrdua de l’habitatge. (Dossiers del Tercer Sector, núm. 23. Març 2013).

El
Dret a l’Habitatge és un dels drets humans fonamentals: Tota persona té dret a un nivell de vida que asseguri, per a ell i la seva família, la salut i el benestar, especialment quant a alimentació, vestir, habitatge, assistència mèdica i als serveis socials necessaris; també té dret a la seguretat en cas d'atur, malaltia, incapacitat, viduïtat, vellesa o altra manca de mitjans de subsistència independent de la seva voluntat (Art. 25 Declaració Universal DDHH, 1948).
És el dret que permet viure, fer realitat, altres drets, com el dret a la salut, el dret a la intimitat,... Si no es gaudeix del primer tampoc no es poden garantir els altres.

28 Octubre 2014

Càritas present a la Fira de Mostres de Girona

Del 29 d´octubre al 2 de novembre ens podeu trobar al Palau de Fires de Girona, estand número 136.

Es vol aprofitar l’altaveu que representa el Certamen de Girona per refermar el compromís que té l’entitat amb els més vulnerables i per posar de relleu el treball contra les desigualtats i les causes de la pobresa. En aquest context, divendres 31 d’octubre, a les 12.30h del migdia, al plató que TVGirona té al palau de fires, es presentarà el llibre “Receptes culinàries, econòmiques i saludables”. El llibre és el resultat d’un concurs de receptes ideades i creades per participants i persones voluntàries del Servei d’Aliments i dels Centres de Distribució de Càritas Diocesana de Girona i compta amb el suport de Dipsalut.

El llibre comptarà, també, amb la col·laboració de reconeguts cuiners com són els germans Roca del Restaurant El Celler de Can Roca, Jordi Jacas, del restaurant El Molí de l’Escala,  Iolanda Bustos, restaurant La Calèndula i  de Marc Gascons, Restaurant Els Tinars. Les receptes guanyadores tenen dos elements en comú: són econòmiques i saludables. Els plats han estat pensats per ser menjats per 4 persones a un preu de 8€ i cuinats amb tecnologia domèstica. L’acte del divendres 31 d’octubre comptarà amb el recolzament del prestigiós cuiner del restaurant Els Tinars, Marc Gascons.

1234567891011121314151617181920