Home >> Som >> Organització

Organització

Els principals òrgans de govern i participació de Càritas Diocesana de Girona són:

Assamblea Diocesana: És l´òrgan plenari de Càritas Diocesana i agrupa les Càritas Parroquials i Interparroquials de la diòcesi, i també les Associacions i Fundacions d´acció caritativa i social admeses com a membres de ple dret de Càritas Diocesana, els Vicaris Episcopals de zona, els membres del Consell Diocesà, i les persones que ostenten a cada moment els càrrecs unipersonals de Govern de Càritas Diocesana.

Té com a principals funcions:

admissió definitiva de nous membres federats a proposta del Consell Diocesà.
Examinar i proposar les línies d´actuació en els programes generals d´acció caritativa i social.
Establir criteris per a la constitució i distribució dels recursos provinents de la comunicació cristiana de béns.
Aprovar, si procedeix, les memòries anuals de Càritas Diocesana, com també el balanç i liquidació dels pressupostos.
Elevar al Bisbe la proposta de modificació dels estatuts.
Examinar, discutir i acceptar, si procedeix, les propostes i mocions que s´hagin presentat en el lloc i temps indicats en la convocatòria.
Consell Diocesà: és l´òrgan deliberatiu i executiu de Càritas Diocesana i està format pel Delegat Episcopal, el Director de Càritas Diocesana, el Secretari, l´Administrador, els responsables de cadascun dels Departaments o àmbits funcionals de Càritas Diocesana que s´estableixin, i els responsables de cadascuna de les zones de Càritas en què es divideix la diòcesi.
Comissió Diocesana per programes: és un òrgan de participació que agrupa els voluntaris i tècnics dels diferents serveis adscrits a un programa. És un espai de reflexió i intercanvi, que serveix per avaluar l´acció realitzada, planificar el futur i donar resposta a les necessitats formatives de l´equip.
Estatuts Càritas Diocesana de Girona Registre Entitats Religioses Ministeri de Justícia Conveni col·lectiu de treballadors Certificat Entitat Religiosa