Home >> Col·labora >> Entitats amb cor

Entitats amb cor

Càritas Diocesana de Girona ofereix a les entitats la possibilitat de participar en un projecte compromès i està oberta a obrir camins de col·laboració i relació sempre que l’activitat i filosofia de l’entitat coincideixi amb els valors que Càritas promou amb la finalitat de millorar les condicions de vida dels més necessitats.
Volem establir aliances amb entitats i promoure la Responsabilitat Social Corporativa com a agent de transformació social i com a mecanisme per construir una societat sostenible, justa i solidaria i amb unes estructures econòmicament justes.
A Càritas creiem en les persones i en la seva capacitat d’acció. El canvi és possible.
Butlletí gener 2017 Butlletí Juliol 2016 Butlletí Gener 2016 Butlletí Juliol 2015 Butlletí Gener 2015

Vols ser una Entitat amb Cor?

Hi ha diverses possibilitats de col·laboració entre les entitats i Càritas:

- Facilitar la incorporació al mercat laboral de les persones ateses per Càritas, oferint un lloc de treball, l’aprenentatge o el perfeccionament d’una professió.

- Fer un donatiu econòmic que doni suport a les activitats de Càritas o a un projecte concret.

- Fer-se entitat associada i contibuir periòdicament amb una quantitat econòmica.

- Realitzar una donació en espècie.

- Realitzar una prestació gratuïta de serveis.

- Ajudar-nos a finançar els projectes de Càritas mitjançant material de marxandatge.

- Fer accions de màrqueting amb causa.

- Facilitar les microdonacions dels treballadors i treballadores d’una entitat que vulguin fer petites aportacions per a un projecte determinat.

- Fer micromecenatge a través de portals en línia que permeten crear reptes solidaris entre els treballadors.

- Patrocinar activitats de sensibilització, elaborar materials educatius, publicacions, etc.

- Fer difusió de les problemàtiques socials de Càritas i de les activitats i campanyes que desenvolupem, a través dels mitjans de comunicació de l’entitat: Intranet, pàgina web, revista, butlletí d’informació, comunicats, xarxes socials, etc.

- Promoure una campanya de recollida d’aliments per a les famílies i persones necessitades, així com per als equipaments de Càritas que donen servei a persones grans, infants, dones en situació de risc etc.

- Facilitar la participació puntual o periòdica d’infants, joves i adolescents atesos per Càritas en diferents activitats.

- Organitzar un esdeveniment social a benefici de Càritas: torneig esportiu, revetlla, concert solidari o campanya.

- Formar específicament persones ateses per Càritas, voluntaris o assalariats (informàtica, restauració, atenció al client, cura de persones grans, etc.).

- Promocionar el voluntariat corporatiu.

Contraprestacions i avantatges

Les contraprestacions de Càritas s’establiran en funció del compromís amb el programa:

- Difusió de l’acció als seus públic interns i externs.Obtenció dels beneficis fiscals els ofereix la legislació vigent.
- Vinculació directa amb un projecte determinat.
- Menció en les nostres publicacions (el butlletí d’Entitats amb Cor, blog d’Entitats amb Cor, pàgina web, correus electrònics als socis i donants i a les xarxes socials).
- Placa distintiva de reconeixement d’Entitat amb Cor de Càritas

Els principals avantatges per a les entitats

- Si la col·laboració se centra en una activitat local, reforçarà el vostre paper com a membre dinàmic de la vostre comunitat.
- Podeu despertar l’ interès dels vostres clients, proveïdors i empleats, sobretot si es tracta d’una activitat en la qual hi puguin participar directament o indirectament.
- Podeu integrar en la cultura corporativa valors com responsabilitat, solidaritat, justícia etc.
- Milloreu la valoració de la imatge i reforceu el reconeixement de marca de la vostra entitat.
- Fidelitzeu clients i col·laboradors ja que aquests valoren les entitats que recolzen els mes desvalguts.
- Motiveu i cohesioneu la plantilla al incentivar la implicació dels treballadors en iniciatives solidàries.