Home >> Fem >> Acció Social >> Programa Aliments

Acció Social

L’Acció Social es centra en l’atenció i l’acompanyament a les persones que es troben en situació o risc d’exclusió, en el seu procés de promoció i desenvolupament integral i en l’exercici dels seus drets, alhora que en la prevenció d’aquestes situacions de vulnerabilitat.
Programa Aliments

Centre de Distribució d’Aliments (CDA)

Aquests centres ens permeten cobrir les necessitats bàsiques d’alimentació i higiene de persones i famílies amb greus dificultats econòmiques. El lliurament d’aliments es fa de manera dignificada i equitativa, en funció del nombre d’adults i fills de les cada família. Les persones ateses també reben formació i tallers sobre alimentació saludable, economia domèstica i estratègies d’estalvi familiar per millorar la seva situació. El projecte és fruit d’un conveni amb diverses entitats i institucions públiques.
Memòria CDA 2017

Servei d’Aliments

Una part de les necessitats alimentàries de les famílies en situació vulnerable es cobreixen des de la proximitat de les comunitats, a través de les Càritas locals. Proporcionem aliments i productes higiènics, que permeten cobrir les seves necessitats bàsiques a persones i famílies amb limitats recursos econòmics, en coordinació amb els serveis socials. Els aliments, la majoria peribles, provenen d’aportacions d’entitats i institucions, excedents alimentaris, campanyes solidàries i persones particulars que realitzen donacions.

Menjador social

A banda de cobrir les necessitats més bàsiques de les persones ateses, els menjadors socials són espais de convivència que fomenten la socialització i la relació entre els assistents i ajuden a fer front a l’aïllament que sovint impliquen les situacions de pobresa i exclusió social. Els àpats que s’hi serveixen garanteixen una alimentació sana i equilibrada, de manera que s’atenen les necessitats nutricionals i de salut. Alguns d’aquests centres també compten amb un servei de dutxes i de bugaderia.