Home >> Fem >> Acció Social >> Programa Aliments

Programa Aliments

Servei d'Aliments

El Servei d’Aliments de Càritas facilita
aliments bàsics, en coordinació amb els serveis socials del territori, a persones i famílies que tenen dificultats econòmiques per cobrir adequadament les seves necessitats d’alimentació.
Es treballa per afavorir
la corresponsabilitat dels participants, la possibilitat de confeccionar la pròpia cistella i la realització de tallers de formació en temes de foment de l’autonomia de les persones.
Els aliments provenen de donacions particulars, donacions d’empreses i de la Fundació Banc dels Aliments. Càritas complementa aquestes donacions amb la compra dels productes bàsics necessaris, en la majoria de poblacions, amb el suport de l’administració local.

Poblacions: Castelló, L’Escala, La Bisbal, Sant Feliu, Santa Cristina d’Aro, St  A. Calonge, Anglès,  Bescanó, Bonmatí, La Cellera , Amer, Llagostera, Caldes, Cassà, Santa Coloma, Riudarenes , Breda , Hostalric, Arbúcies , Sils , Vidreres, Sant Gregori, Fornells, Malgrat, Tordera, Blanes,  Arenys  Mar, S Susanna,  Calella, Sant Pol, Canet, Arenys Munt i  Pineda.

Centres Distribució Aliments

El CDA és un projecte fruit d’un conveni marc entre Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona, Fundació Banc d’Aliments, Obra Social “la Caixa” i Càritas Diocesana de Girona. Als diferents municipis on es desenvolupa el projecte, el CDA funciona
com a projecte de partenariat amb els ens locals
i altres entitats socials del territori.
El CDA és un recurs innovador que té com a objectiu facilitar els aliments bàsics a les persones i famílies que tenen dificultats econòmiques per cobrir adequadament les seves necessitats d’alimentació. El projecte fomenta la corresponsabilitat dels seus participants i promou la seva capacitació per
afrontar de forma autònoma i responsable la situació sociofamiliar en què es troben (treball d’empoderament personal, confecció de la pròpia cistella, contribució econòmica en funció de les possibilitats de cada família, realització de tallers de formació en temes de foment de l’autonomia de les persones ...).
Projecte CDA