Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Què fem

Garrotxa > Què fem

L'àmbit territorial d'actuació de Càritas Garrotxa és el territori de les parròquies de l'Arxiprestat de l'Alt Fluvià.

ACOLLIDA
Espai d’escolta activa, d’acompanyament, orientació i assessorament adreçat a qualsevol persona en situació de precarietat econòmica o en risc d’exclusió social. Cal concertar hora d’entrevista.

PROGRAMES DE FORMACIÓ

Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural (TALC): adreçats a persones nouvingudes, s’ofereix un espai on
 poder parlar en català, afavorint així l’aprenentatge oral de la llengua. Dimarts i dijous de 10 a 11 h. i de 18 i 19 h.

PROGRAMES SÒCIO-LABORALS

A partir de diversos programes es desenvolupen activitats adreçades a oferir orientació laboral i formació, entrevistant  persones amb dificultats d’inserció social i de treball,  cercant  empreses (prospecció) que necessitin personal i, a més, fent el seguiment de les persones inserides,  ja  amb feina en aquestes empreses.
Alguns d’aquests programes laborals s’adrecen específicament a joves de 16 a 29 anys, amb especials dificultats sòcio-laborals, als quals s’ofereix participar en processos d’intervenció i seguiment individuals per accedir i mantenir llocs de treball.

PROGRAMES D'ACOMPANYAMENT I ASSESSORAMENT

Servei d´Assessorament per a Immigrants (SAI): ajuda per regularitzar documentació i consultes d’aquest àmbit. Cal concertar hora.

Servei d´Assessorament Jurídic: adreçat a les persones procedents d’altres països que desconeixen els tràmits administratius relacionats amb la Llei d’Estrangeria. S’ofereix informació, orientació, assessorament legal i el suport jurídic necessari per resoldre qüestions relacionades amb aquesta llei. Cal concertar hora.

Ser Gran en Dignitat: adreçat a persones grans que viuen soles i amb escassos recursos econòmics. Intenta pal·liar el sentiment de soledat, a través de l’acompanyament, l’escolta... Visites durant la setmana.

Centre de Distribució d’Aliments (CDA): espai destinat a oferir aliments bàsics a persones de la comarca de la Garrotxa que es troben en una situació puntual de precarietat econòmica i/o social, i que tenen moltes dificultats per cobrir adequadament les seves necessitats més bàsiques. El servei es realitza conjuntament amb el Consorci d’Acció Social de la Garrotxa, que és qui deriva les persones beneficiàries, i la col·laboració de la Creu Roja de la Garrotxa. Dimarts i divendres de 10 a 13 h. i dijous de 16 a 19 h.

Assessorament de Deutes Familiars: l’objectiu d’aquest servei és informar, assessorar i acompanyar persones que no poden fer front a deutes hipotecaris i deutes personals. Dimarts de 17 a 19 h.

Apadrinar un Avi: posem en relació joves estudiants i persones grans que estan en centres residencials, a través de les visites dels joves als centres, oferint acompanyament a les persones grans en situació de solitud i fomentant alhora el diàleg i la comprensió entre generacions. Visites durant la setmana, a les tardes.

Espai de joc i guarderia: espai paral·lel als tallers d’acollida lingüística per tal de facilitar l’assistència de mares amb fills menors a càrrec que encara no estan escolaritzats. Horari paral·lel al dels Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural.

Ubuntu: moltes persones que s’atansen a l'acollida de l’entitat per a una demanda d'ajuda  sovint presenten un intens patiment personal i emocional. El programa Ubuntu ofereix una atenció especialitzada per respondre a les demandes d'atenció més psicològica i relacional amb la creació d'uns espais de trobada grupals on les persones comparteixen experiències i poden integrar eines de gestió emocional, vàlua personal, habilitats socials i relacionals i desenvolupar actituds cooperatives i d'ajuda mútua. El programa està dirigit per una psicòloga i una voluntària.

ESPAI DE TROBADA

És un programa que potencia la inserció social a través de la biodansa, afavorint la interrelació entre les persones que hi participen, creant vincles d’amistat i comunicació entre elles. Aquesta activitat es desenvolupa en les mateixes dependències de Càritas Garrotxa, dues hores a la setmana. És un grup obert gestionat per dues voluntàries. S’hi atenen una quinzena de persones, majoritàriament joves.

Memòria Garrotxa 2013 Memòria Garrotxa 2014 Memòria Garrotxa 2015