Home >> Fem >> Acció Social >> Programa Habitatge

Programa Habitatge

Pisos d’Acollida Temporal per la Inclusió (PATI)

Dones i mares amb fills a càrrec que pateixen precarietat econòmica severa, conviuen, de manera temporal, en pisos compartits. Aquest entorn residencial millora l’autonomia d’aquestes persones mentre reben el suport necessari perquè puguin superar les situacions d’exclusió. Des de Càritas ens encarreguem de no deixar soles aquestes persones i acompanyar-les en tot el procés de millora que inclou tant aspectes jurídics, de salut, de promoció personal de la pròpia dona, així com de cura i d’atenció als menors, perquè hi hagi una bona convivència i suport mutu.

Lloguer social

Les famílies que accedeixen a un pis de lloguer social no tenen els recursos necessaris per viure en una llar a preu de mercat. A través d’aquest projecte ens assegurem que dediquen a l’habitatge una quantitat de diners adaptada a la seva realitat econòmica i impedim que derivin cap a situacions més delicades. Mentrestant, aquestes famílies segueixen un pla de treball amb l’objectiu que guanyin autonomia i estabilitat econòmica suficient.

Projecte Llaços

Primer de tot cal comptar amb una llar. Això és el que promou el moviment Housing First i que fonamenta el projecte Llaços. L’objectiu és que persones sense llar puguin accedir a un habitatge, i que esdevingui una eina per arrelar en un entorn, crear vincles socials i evitar l’aïllament. Volem partir de l’habitatge per iniciar un procés integral i aconseguir que aquestes persones trobin el seu lloc a la societat i s’hi puguin sentir incloses.

Pobresa energètica

No poder encendre la calefacció quan fa fred o escalfar l’aigua de la banyera de les criatures perquè no es tenen prou recursos són indicadors de pobresa energètica.
Des de Càritas treballem per evitar aquest tipus de situacions, oferint assessorament i auditories sobre consum energètic i instal·lacions a les famílies amb dificultats econòmiques. Procurem que contractin només els serveis i la potència que necessiten i que els utilitzin de la manera més eficient per mantenir les llars en condicions energètiques adequades.

Projecte Conviu

Facilitem que les persones que provenen d’institucions penitenciàries puguin tenir oportunitats per adaptar-se i integrar-se a la societat. En aquest cas, ens centrem en persones que han complert condemna al Centre Puig de les Basses i que no compten amb l’entorn ni els recursos suficient per iniciar una vida fora del centre. Els oferim habitatge i suport integral a través de la resta de projectes perquè puguin formar-se, trobar feina i reinserir-se socialment, comptant amb la seva participació activa.

Sense Llar Figueres

Amb projecte, desenvolupat a Figueres, pretenem que les persones que han caigut en una situació d’exclusió social per manca d’habitatge participin en processos de promoció i inserció social que els permetin, de nou, prendre les regnes de la seva vida, accedir a una llar i ser els protagonistes d’una millora en la seva qualitat de vida. Sortim al carrer per localitzar persones en aquesta situació i les informem de les accions que realitzem des de Càritas i dels recursos que s’ofereixen des del municipi, i les acompanyem durant tot el procés.