Home >> Fem >> Acció Social >> Programma Immigració

Acció Social

L’Acció Social es centra en l’atenció i l’acompanyament a les persones que es troben en situació o risc d’exclusió, en el seu procés de promoció i desenvolupament integral i en l’exercici dels seus drets, alhora que en la prevenció d’aquestes situacions de vulnerabilitat.
Programma Immigració

Servei d’Assessorament per a Immigrats (SAI)

El Servei d’Assessorament per a Immigrats (SAI) ofereix informació, orientació, assessorament legal i suport jurídic necessari per resoldre qüestions relacionades amb temes d’estrangeria. Alhora es manté un seguiment continuat de la situació general i particular dels estrangers a l’Estat, i s’efectua l’anàlisi i seguiment de la legislació vigent, la seva aplicació, evolució i conseqüències.

Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural (TALC)

Els Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural (TALC) tenen com a objectiu contribuir a promoure l’acollida dels col·lectius immigrants a la nostra societat i facilitar la seva inserció a través d’un recurs formatiu. Ofereixen un espai a les persones nouvingudes on poder parlar en català, amb l’objectiu d’afavorir l’aprenentatge inicial de la llengua, a nivell oral, alhora que es potencia el coneixement de la nostra cultura i del nostre entorn, en un context de relació i convivència entre diferents cultures.
Algunes Càritas disposen d’un servei de guarderia, en el mateix horari dels tallers, per atendre els fills en edat preescolar de les persones assistents i afavorir així la seva participació. Es té cura dels infants i es treballa l’educació en valors a través del joc i de les relacions interpersonals.

Mòdul Oral

ACEFIR, UNESCOGI i els Tallers d'Acollida Lingüística i Cultural (TALC) de Càritas Diocesana de Girona s'han unit per elaborar una eina virtual que facilita la tasca als voluntaris i voluntàries de Càritas i ens permet ajudar a millorar l'aprenentatge del català a les persones nouvingudes que atenem des dels diferents serveis, projectes i programes de Càritas: MÒDUL ORAL "VIURE I TREBALLAR EN EL PAÏS D'ACOLLIDA".

Amb l'experiència en l'elaboració de material d'alfabetització per adults, per part d'ACEFIR, i els anys de funcionament dels servies dels TALC de Càritas, hem vist que les persones que han arribat al nostre país, faci molt o poc temps, i no coneixen la nostra llengua, o fins i tot són analfabetes en la seva pròpia llengua, els és més propici iniciar l'aprenentatge del català de forma oral, és a dir, aprenent el vocabulari per a poder-se expressar correctament.
Tota la programació i els continguts es poden trobar al web  www.moduloral creada expressament perquè les persones que ensenyen la llengua catalana tinguin els materials a punt per al seu ús.

Servei de Traductors i Intèrprets

S’ofereix un servei de traducció i d’interpretació en diferents idiomes, en col·laboració o conveni amb altres entitats i administracions. Enguany s’han realitzat 20 sessions en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament, serveis socials d’Ajuntaments i Consell comarcals i diferents entitats socials (11 en bambara, 4 en panjabi i 5 en àrab).

Xerrades de Sensibilització i Participació en Taules i Plataformes

Des de l’àmbit d’immigració també s’organitzen i es participa en debats i formacions sobre diversos aspectes relacionats amb la immigració, adreçades a voluntaris i tècnics de diferents entitats i administracions, i també a centres formatius.
També es participa en diferents Taules i Plataformes d’aquest àmbit que treballen en la finalitat de defensar els drets social i polítics de les persones immigrades.
Històries sobre com la llei d´estrangeria ens afecta a tots