Home >> Fem >> Acció Social >> Programa d'Orientació Laboral

Programa d'Orientació Laboral

Servei d’Orientació Sociolaboral (SOL)

Trobar una feina és una prioritat de moltes de les persones que s’adrecen a Càritas. L’ocupació laboral ens permet desenvolupar-nos com a persona i la retribució econòmica és la base per poder viure amb dignitat. El Servei d’Orientació Sociolaboral se centra en millorar el nivell d’ocupabilitat de les persones amb especial dificultat per trobar feina. Les orientem i les acompanyem a través d’un itinerari personal, centrat en les seves potencialitats i necessitats, i les impliquem en la recerca activa de feina, perquè puguin incorporar-se al mercat de treball.

Noves Estratègies d’Inserció (NEI)

Aquest projecte està dirigit a joves que presenten especials dificultats per trobar feina. Un professional, amb coneixement del mercat laboral del territori, analitza i valora la situació dels joves atesos i, en funció de les necessitats i nivell de formació, els ofereix eines i suport, com per exemple, la millora del currículum, conèixer i accedir a les empreses de treball temporal o presentar-se a les entrevistes de feina amb més garanties d’èxit, sempre amb l’objectiu de facilitar la incorporació al mercat laboral.

Reincorpora

El programa Reincorpora forma part de l’Obra Social "la Caixa" i està dirigit als interns de centres penitenciaris que són a la part final de la condemna. Des de Càritas els oferim l'oportunitat de construir-se un futur diferent i plenament integrat en la societat a través d'itineraris personalitzats i pactats individualment Els participants milloren les seves habilitats i competències personals i reforcen els valors que els ajudaran en el camí cap a la integració social i laboral.