Home >> Fem >> Acció Social >> Programa Accions Transversals Sociolaborals

Programa Accions Transversals Sociolaborals

Projecte Intermediació Laboral

Càritas Diocesana de Girona està autoritzada pel Servei d'Ocupació de Catalunya per actuar com Agència de Col·locació amb número 0900000063. Aquesta acreditació ens permet dur a terme les tasques d'Intermediació Laboral oferint un servei gratuït tant a les empreses com a les persones desocupades sota els principis d'igualtat d'oportunitats, efectivitat i qualitat en la prestació del servei als municipis de Salt i Figueres.
SIL (en serveis de proximitat)
El projecte d’Intermediació Laboral de Càritas Diocesana de Girona és un servei d’enllaç entre l’oferta i la demanda laboral que rebem a Càritas. S’ofereix orientació i acompanyament tant a persones demandants de feina com a les empreses o als particulars que ofereixen treball, especialment del sector domèstic. Aquest servei es troba a quatre poblacions de la Diòcesi: Lloret de mar, Palafrugell, Sta. Coloma de Farners i Girona.

Incorpora
És un programa d’intermediació laboral de l’Obra Social “La Caixa” que fomenta la integració de les persones amb dificultats per accedir al món laboral. Treballem en xarxa amb entitats socials adscrites al programa. Es tracta d’una borsa de treball que uneix en un mateix model entitats socials i empreses solidàries en el marc de la responsabilitat social corporativa, donant resposta a la necessitat de cobrir llocs de treball oferts per aquestes empreses. Enguany s’ofereix també formació i pràctiques no laborals, a més de seguiment del procés d’incorporació,  adaptació i manteniment de lloc de treball.

Els participants del programa provenen de tots els programes laborals de la diòcesi.

Reincorpora

És un programa laboral de l’Obra Social “La Caixa” per a persones privades de llibertat que té com a objectiu la realització d’itineraris personalitzats d’inserció sociolaboral, a partir d’un pla individual prèviament pactat, que contribueixen a la millora de les competències professionals, faciliten el desenvolupament de valors i aplanen el camí cap a la integració laboral en l’empresa.
Els participants al programa són derivats pel CIRE (Centre d’Iniciatives per a la Reinserció).

Grups d’Autoajuda per la Recerca de Feina

És un servei laboral que pretén donar una primera resposta a la demanda de feina per part de les persones que acudeixen a Càritas. Són sessions grupals informatives on es creen lligams de recolzament comú entre els participants del grup vers el coneixement del mercat laboral i la recerca de feina. Els participants són de Girona i rodalies.
TOLs (Taller d’Ofertes Laborals)
És un servei grupal reduït on els participants que han finalitzat els grups d’autoajuda poden iniciar la seva recerca de feina mitjançant les noves tecnologies (alta als diferents portals d’internet, gestió d’ofertes i seguiment de les  mateixes, creació del propi currículum, entre d’altres).