Home >> Fem >> Acció Social >> Programa Accions Comunitàries

Programa Accions Comunitàries

Grups d’Empoderament

En aquestes espais de trobada, hi participen majoritàriament dones amb fills a càrrec, que estan vivint una situació personal complicada i necessiten sentir-se escoltades i guanyar autonomia. Aquí comparteixen experiències personals, s’acompanyen les unes a les altres i expressen sense embuts les seves idees i inquietuds, amb l’objectiu d’aconseguir eines per establir vincles, conèixer i participar dels recursos del seu entorn, millorar el seu benestar i superar situacions de vulnerabilitat. Des de Càritas ens encarreguem de dinamitzar aquests grups i fer-ne el seguiment.

Horts Socials

Cultivar i mantenir un hort és una activitat positiva per a la salut física i emocional de les persones que atenem. Sobretot, permet millorar la cohesió i els vincles de les persones que estan desmobilitzades i que poden caure en l’exclusió. Un tècnic organitza i fomenta la participació de les persones en grups i les aconsella sobre horticultura ecològica per a l’autoconsum. En aquests espais, les persones hi fan créixer molt més que verdures i hortalisses.

Taller d’Acollida Lingüística i Cultural

Aprendre la llengua de la societat d’acollida és un aspecte bàsic per poder-se integrar, compartir experiències amb els veïns i veïnes, entendre els comunicats de l’escola o trobar una feina. És per això que oferim tallers lingüístics per a persones nouvingudes. Gràcies a aquests tallers de llengua oral, a més d’aprendre vocabulari i gramàtica bàsiques, les persones també aprenen pautes culturals de la societat d’acollida i reben informació útil per integrar-se amb més facilitat en l’entorn social en què viuen.

Activa’t

Hi ha persones que estan complint penes penitenciàries i que provenen d’entorns vulnerables. Sovint, aquestes persones no compten amb les eines ni el suport necessari per a la seva reinserció. Des de Càritas, aprofitem el valor pedagògic del teatre per treballar el desenvolupament personal d’un grup d’interns del Centre Puig de les Basses de Figueres. A través d’aquest taller dirigit, aprenen valors com la responsabilitat, l’actitud crítica o la solidaritat, amb amb l’objectiu que puguin reinserir-se socialment.