Home >> Som >> Missió, Visió i Valors

Missió, Visió i Valors

Identitat

Càritas Diocesana de Girona, formada per totes les Càritas del Bisbat de Girona, és una entitat de l’Església catòlica, amb personalitat jurídica pròpia, que té com a objectiu promoure, coordinar, harmonitzar i realitzar l’acció social de la diòcesi, a la llum de l’Evangeli i de la Doctrina Social de l’Església.

Missió

Acollir les persones que es troben en situació o risc de pobresa i exclusió social, especialment les més vulnerables, acompanyant-los en el seu procés de promoció i desenvolupament integral, analitzant i incidint en les causes de la pobresa i treballant per la justícia social.

Visió

La nostra visió de societat és la d’una civilització d’amor i de justícia on cada ésser humà pot prosperar i viure dignament i en pau com a membres de la família humana. Per això, volem ser una entitat capaç de: Adaptar la nostra acció als reptes socials de cada moment, acompanyant eficaçment les persones ateses i donant respostes adequades que garanteixin el desenvolupament integral i la promoció de les persones i l’exercici dels seus drets. Denunciar les causes que generen, o poden generar, pobresa i exclusió i treballar per la seva eradicació. Instar l’Administració que assumeixi les seves responsabilitats i posi la persona com a centre de la seva actuació. Ser transmissors de valors a la comunitat parroquial i a la societat en general, implicant-les en la construcció d’un món més just i solidari i teixint xarxes solidàries amb particulars, empreses, entitats i institucions. Garantir una independència economica que ens permeti una llibertat d’acció. Acompanyar totes les persones que formem part de l’entitat i promoure la participació a tots nivells, compartint la il·lusió que entre tots ho fem possible. Realitzar la nostra tasca amb fermesa, eficàcia i total transparència.

Valors

L’AMOR és el fonament de la nostra identitat i servei, font inspiradora dels nostres valors.

DIGNITAT DE LA PERSONA: La persona és el centre de la nostra acció. Reconeixem les seves capacitats i impulsem les seves potencialitats afavorint, amb accions de promoció, la seva integració social i desenvolupament integral.

JUSTÍCIA SOCIAL: Treballem per la justícia i la transformació de les estructures injustes, des d’una actitud activa, compromesa i no bel-ligerant, com a exigència del reconeixement a la dignitat de la persona i els seus drets.

SOLIDARITAT: Ens sentim units als qui pateixen, per la nostra convicció d’igualtat i justícia. Promovem l’interès per l’altre, especialment per les persones més necessitades, amb la finalitat de produir canvis significatius i la transformació social.

PARTICIPACIÓ: Estem oberts a totes les persones que comparteixen els nostres ideals i promovem la participació a tots nivells, afavorint la implicació de totes les persones que formen part de l’entitat, generant complicitats i sinèrgies a nivell extern i promovent un treball social comunitari.

AUSTERITAT: Optimitzem els nostres recursos des d’una utilització ètica i coherent.

INNOVACIÓ I QUALITAT: Desenvolupem la nostra activitat buscant la millora contínua per preveure i adequar-nos a la realitat de cada moment, sempre en benefici de la persona, la comunitat i la societat en conjunt.

TRANSPARÈNCIA: Compartim una cultura institucional basada en l’ètica i en l’obertura de la informació cap a totes les persones interessades en la nostra tasca.