Home >> 52 Càritas A prop teu >> Girona

Girona

Qui som?

Càritas Interparroquial de Girona agrupa les parròquies de la ciutat exercint la seva missió caritativa i social treballant per la justícia a través de l’acció social, adreçada a les persones en situació o risc d’exclusió. És una organització de voluntariat, basada en la gratuïtat i el compromís de totes les persones que la configuren.

On som?

Horari d'atenció al públic
De dilluns a divendres de 9 h a 13 h

Càritas Interparroquial de Girona
17003 Girona
E-mial: caritas@caritasgirona.cat

Què fem - Càritas Interparroquial de Girona

Càritas Interparroquial de Girona treballa per la defensa de la dignitat de les persones, i amb elles, promou la seva autonomia i actua per a una societat solidària. Particularment, Càritas Interparroquial de Girona duu a terme diferents projectes i serveis:­ d’acollida, atenció i acompanyament a persones en situació d’exclusió i vulnerabilitat social;­ de formació i promoció del voluntariat;­ de comunicació i sensibilització social;­ de denúncia de situacions injustes;­ de col·laboració amb altres organitzacions socials;­ de col·laboració també, mitjançant les xarxes nacional i internacional de Càritas, en programes de cooperació i en campanyes d’emergència internacional.

ACOLLIDA I ACOMPANYAMENT

Servei d'acollida i acompanyament integral
Escoltem les persones que s’adrecen a Càritas per millorar la seva situació i establim amb elles un pla de treball, coordinat amb altres agents del territori, per ajudar a superar les situacions de vulnerabilitat.

C/ Narcís Blanch, 26
De dilluns a dijous de 9 h a 13 h, i tardes amb cita prèvia.

Fem Comunitat
Oferim espais de trobada oberts a tothom, on es realitzen diferents dinàmiques i activitats per tal d’afavorir l’empoderament de les persones, l’ajuda mútua i la participació en la vida social del territori.

Servei en Drets Socials de Suport en Tràmits
Donem suport a les persones que han de realitzar algun tràmit administratiu i tenen dificultats per a poder-ho fer de forma telemàtica.

Amb cita prèvia

Taller d'Atenció Lingüística i Cultural  (TALC)
Facilitem l’aprenentatge del català com a element d’inclusió social i potenciem l’autonomia de les persones migrants a través del coneixement de l’entorn cultural, administratiu i social, alhora que afavorim la participació a la comunitat.

Hi ha tallers als següents barris: Sant Narcís, Santa Eugènia, Vila-roja iSant Pau.

COBERTURA DE NECESSITATS BÀSIQUES

Centre de Distribució d'Aliments (CDA)
Cobrim les necessitats bàsiques d’alimentació i higiene de famílies en situació de pobresa econòmica, alhora que oferim suport i
formació sobre alimentació i hàbits saludables, a través d’un projecte de partenariat amb diferents entitats i institucions públiques i privades.

C/ Riu Güell ,178
De dilluns a dijous de 10 h a 13 h i de 15:30 h a 18:30 h
Divendres de 10 h a 13 h
Amb cita prèvia

Rober
Cobrim les necessitats bàsiques de roba en el marc d’un espai de reciclatge que promou els valors de sostenibilitat i solidaritat entre les persones, i ofereix un punt de trobada i atenció a persones en situació de vulnerabilitat.

C/ Campcardós, 3
De dilluns a divendres de 10 h a 12:30 h i de 16 h a 19 h

Servei d’Ajuda Econòmica (SAE)
Oferim ajudes econòmiques puntuals a famílies en situació d’alta vulnerabilitat, per fer front a despeses molt bàsiques, mentre treballem amb la persona per a revertir aquesta situació.

ACOMPANYAMENT A LES PERSONES GRANS

Grans Moments
Fomentem les relacions intergeneracionals entre persones grans que viuen en centres residencials i joves estudiants, contribuint al benestar i l’envelliment actiu de les persones grans i a l’experiència solidària dels joves.

En Bona Companyia
Acompanyem persones grans en situació de solitud, a través de visites periòdiques de persones voluntàries, per tal de millorar la seva autoestima, benestar personal i autonomia.

INFÀNCIA, JOVES I FAMÍLIA

Projecte d’Acompanyament a l’Escolaritat (PAE)
Acompanyem i donem suport a estudiants de secundària en situació ció de vulnerabilitat, i a les seves famílies, per lluitar contra l’absentisme
i el fracàs escolar, en col·laboració amb els centres educatius

Servei d’Intervenció Educativa (SIE)
Oferim un espai de relació, treball en valors i reforç educatiu, a estudiants de primària i/o secundària en situació de vulnerabilitat, per contribuir a
garantir la igualtat d’oportunitats en l’educació de tots els infants, comptant també amb les seves famílies i de forma coordinada amb l’entorn social i educatiu.

La Creueta: al costat del Parc Tecnològic UdG, de dilluns a dijous de 16 h a 19:30 h
Font de la Pólvora: Centre Cívic Onyar, de dilluns a dijous de 16 h a 19:30 h
Taialà: C/ Dels cavallers, 28, dilluns i dijous 17 h a 19 h
Pont Major: C/ Àngel Marçà i Beca, de dilluns a divendres de 17 h a 19:30h
Sant Narcís: Local parroquial, dilluns i dimecres de 16:30 h a 19 h
Espai 31: C/ Anselm Clavé, 32. De dilluns a dijous, de 16:30 h a 19:30 h

Proinfància
Atenem infants de 0 a 18 anys a través d’un model d’atenció integral que mobilitza les famílies i l’entorn educatiu i social, i que es concreta en espais de trobada durant tot el curs escolar en els quals s’ofereix suport social, educatiu i emocional per prevenir situacions d’exclusió.

Es realitza en els barris de Palau i Barri Vell.

Fes+
Acompanyem joves en situació de vulnerabilitat que cursen estudis postobligatoris, per tal de donar-los les eines i el suport necessari per superar-los amb èxit i facilitar així el seu accés a estudis superiors i/o al mercat laboral.

Es realitza en els barris de Girona Est.

SENSE LLAR I HABITATGE

Pisos d’Acollida Temporal per a la Inclusió (PATI)
Oferim habitatge temporal a dones i mares amb infants a càrrec, que pateixen precarietat socioeconòmica severa, i els proporcionem el suport necessari perquè puguin superar la situació d’exclusió i recuperar l’autonomia personal, psicològica i social.

Conviu
Oferim habitatge temporal i suport integral a persones que provenen d’institucions penitenciàries per a facilitar la seva integració social i inserció laboral.

Llaços, Model Housing First
Procurem que les persones sense llar puguin accedir a un habitatge i que aquest esdevingui una eina per arrelar en un entorn, crear vincles socials i evitar l’aïllament i l’exclusió.

Pis Devesa
Oferim habitatge temporal i acompanyament integral a joves migrans sense referents, extutelats per l’administració, per facilitar el seu procés maduratiu i la seva inserció social i laboral.

Servei en Drets Socials d'Habitatge
Assessorem i acompanyem persones i famílies amb dificultats relacionades amb l’accés a un habitatge digne, per tal de mediar i trobar solucions a aquestes situacions.

ASSESSORAMENT JURÍDIC

Servei d’Assessorament a l’Immigrant (SAI)
Proporcionem assessorament legal i suport jurídic per resoldre qüestions relacionades amb temes d’estrangeria.

Pujada de La Mercè, 8

Servei d'Assessorament contra el racisme i la discriminació (SARD)
Acompanyem i donem suport a les persones que reben discriminació i actituds racistes, i oferim recursos de sensibilització i denúncia.

INSERCIÓ SOCIOLABORAL I ECONOMIA SOCIAL

Servei d'Orientació Sociolaboral
Oferim orientació, acompanyament i suport a persones que presenten especials dificultats per accedir al mercat laboral, per tal que estiguin més preparades per a buscar feina de forma autònoma i facilitar així l’accés a un lloc de treball

Girona Est: Plaça Llimoners

Reincorpora
Acompanyem interns de centres penitenciaris per millorar la seva inserció social i laboral, per mitjà d’un pla personalitzat.

Itineraris Integrals d'Inserció
Orientem, acompanyem i donem eines a persones que presenten especials dificultats per trobar feina, a través d’un itinerari personalitzat, per facilitar la seva incorporació al mercat de treball.

Punt d'Activació
Facilitem eines i recursos personals per millorar les habilitats i competències que afavoreixin la inclusió sociolaboral, a través d’espais grupals adreçats a persones amb dificultats per accedir al mercat laboral.

Intermediació i prospecció
Fem d’intermediaris entre les persones ateses per Càritas que han rebut acompanyament laboral i participen activament en la recerca de feina, i les
empreses que ofereixen llocs de treball, per a facilitar una bona incorporació al mercat laboral

Pujada de Mercè 8

Formació en alternança
Donem formació professional en un context de treball real, així com formació en competències bàsiques, a joves tutelats i extutelats per l’administració, en situació de vulnerabilitat greu, per tal de facilitar el seu accés a un lloc de treball.

C/ Anselm Clavé, 32

Pretaller de neteja en serveis de proximitat
Millorem les possibilitats d’accés al mercat laboral de dones en situació de vulnerabilitat, a través de formació teòrica i pràctica en l’ofici de netejadora professional.

Pujada de Mercè 8

ECOSOL - EMPRESA D'INSERCIÓ
Fomentem l'economia social i la contractació de persones en risc d'exclusió a través de les diverses línies d’activitat d’Ecosol empresa d’inserció.

Com pots col·laborar?

Com a voluntari/ària
Adreçant-vos a Càritas Interparroquial de Girona. Pujada de la Mercè, 8. Tel. 972 20 49 80 ( ext. 2003). E-mail: girona@caritasgirona.cat

­ Com a soci/a

Contacta amb Càritas Interparroquial de Girona per realitzar la teva aportació o
donatiu. Tu decideixes quant aportar i en quina periodicitat. Pujada de la Mercè, 8.

Tel. 972 20 49 80 ( ext. 2003). E-mail: girona@caritasgirona.cat

­Com a donant­

Es poden fer donacions econòmiques mitjançant les col·lectes en les diferents

campanyes de Càritas que s’organitzen en les parròquies; aportant quantitats