Home >> 52 Càritas A prop teu >> Salt

Salt

Horari i on som

Horaris
Per demanar cita prèvia al Servei d'Acollida, truqueu dimarts o dijous de 10h a 12h al tel. 972 24 24 72 o presencialment a l'Hotel d'Entitats, els dimarts i dijous de 10h a 12h.

Despatx
Hotel d’Entitats, Despatxos 1.07 i 1.09 Carrer Sant Dionís, 42 17190 SALT
salt@caritasgirona.cat

CDA (Centre de Distribució d’Aliments)
C/ Pere Coll i Guitó, 6
Tancat del 30 d'octubre a l'1 de novembre, el 6, 7 i 8 de desembre i del 24 al 7 de gener.

Espai amb Cor (Rober, Trobades, Formació...)
Passeig Marquès de Camps, 6.
Horari: de dilluns a dijous de 9h a 12:30h i dimecres tarda de 16:30h a 18:30h.
Tancat del 30 d'octubre a l'1 de novembre, el 6 i 7 de desembre i del 24 al 2 de gener.
També es poden deixar les donacions de roba als contenidors vermells d’Ecosol.

Què fem

ACOLLIDA I ACOMPANYAMENT

Servei d’Acollida i Acompanyament Integral
Escoltem les persones que s’adrecen a Càritas per millorar la seva situació i establim amb elles un pla de treball, coordinat amb altres agents del territori, per ajudar a superar les situacions de vulnerabilitat.

Taller de Costura
Compartim coneixements pràctics de costura i de reutilització i reciclatge de roba, i, alhora, fomentem els vincles entre persones d’una comunitat per evitar les situacions d’aïllament i exclusió social.

Fem Comunitat
Oferim espais de trobada oberts a tothom, on es realitzen diferents dinàmiques i activitats per tal d’afavorir l’empoderament de les persones, l’ajuda mútua i la participació en la vida social del territori.

Espai amb Cor
Oferim un espai convivencial, a través de l’organització de diferents activitats vinculades al rober, on les persones participants poden establir vincles i implicar-se en la vida social de l’entorn, per evitar l’aïllament i l’exclusió.

Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural (TALC)
Facilitem l’aprenentatge del català com a element d’inclusió social i potenciem l’autonomia de les persones migrants a través del coneixement de l’entorn cultural, administratiu i social, alhora que afavorim la participació a la comunitat.

COBERTURA DE NECESSITATS BÀSIQUES

Centre de Distribució d’Aliments (CDA)
Cobrim les necessitats bàsiques d’alimentació i higiene de famílies en situació de pobresa econòmica, alhora que oferim suport i formació sobre alimentació i hàbits saludables, a través d’un projecte de partenariat amb diferents entitats i institucions públiques i privades.

Servei d’Ajuda Econòmica (SAE)
Oferim ajudes econòmiques puntuals a famílies en situació d’alta vulnerabilitat, per fer front a despeses molt bàsiques, mentre treballem amb la persona per a revertir aquesta situació.

ACOMPANYAMENT A LES PERSONES GRANS

En Bona Companyia
Acompanyem persones grans en situació de solitud, a través de visites periòdiques de persones voluntàries, per tal de millorar la seva autoestima, benestar personal i autonomia.

INFÀNCIA, JOVES I FAMÍLIA

Servei d’Intervenció Educativa (SIE)
Oferim un espai de relació, treball en valors i reforç educatiu, a estudiants de primària i/o secundària en situació de vulnerabilitat, per contribuir a garantir la igualtat d’oportunitats en l’educació de tots els infants, comptant també amb les seves famílies i de forma coordinada amb l’entorn social i educatiu.

Fes+
Acompanyem joves en situació de vulnerabilitat que cursen estudis postobligatoris, per tal de donar-los les eines i el suport necessari per superar-los amb èxit i facilitar així el seu accés a estudis superiors i/o al mercat laboral.

Proinfància
Atenem infants de 0 a 18 anys a través d’un model d’atenció integral que mobilitza les famílies i l’entorn educatiu i social, i que es concreta en espais de trobada durant tot el curs escolar en els quals s’ofereix suport social, educatiu i emocional per prevenir situacions d’exclusió.

SENSE LLAR I HABITATGE

Pisos d’Acollida Temporal per la Inclusió (PATI)
Oferim habitatge temporal a dones i mares amb infants a càrrec, que pateixen precarietat socioeconòmica severa, i els proporcionem el suport necessari perquè puguin superar la situació d’exclusió i recuperar l’autonomia personal, psicològica i social.

Llaços, Model Housing First
Procurem que les persones sense llar puguin accedir a un habitatge i que aquest esdevingui una eina per arrelar en un entorn, crear vincles socials i evitar l’aïllament i l’exclusió.

Servei en Drets Socials d'Habitatge
Assessorem i acompanyem persones i famílies amb dificultats relacionades amb l’accés a un habitatge digne, per tal de mediar i trobar solucions a aquestes situacions.

INSERCIÓ SOCIOLABORAL

Servei d'Orientació Sociolaboral
Oferim orientació, acompanyament i suport a persones que presenten especials dificultats per accedir al mercat laboral, per tal que estiguin més preparades per a buscar feina de forma autònoma i facilitar així l’accés a un lloc de treball.

Itineraris Integrals d'Inserció
Orientem, acompanyem i donem eines a persones que presenten especials dificultats per trobar feina, a través d’un itinerari personalitzat, per facilitar la seva incorporació al mercat de treball.

Intermediació i prospecció
Fem d’intermediaris entre les persones ateses per Càritas que han rebut acompanyament laboral i participen activament en la recerca de feina, i les empreses que ofereixen llocs de treball, per a facilitar una bona incorporació al mercat laboral.

ECOSOL - EMPRESA D’INSERCIÓ
Fomentem l’economia social i la contractació de persones en risc d’exclusió a través dels serveis d’Ecosol, l’empresa d’inserció de l’entitat. Concretament a través de la contractació de personal per a gestió de magatzem.

Memòria Salt 2022 Memòria Salt 2021 Memòria Salt 2020 Memòria Salt 2019 Memòria Salt 2018 Memòria Salt 2017 Memòria Salt 2016 Memòria Salt 2015 Memòria Salt 2014 Memòria Salt 2013 Memòria Salt 2012