Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Què fem?

Garrotxa > Què fem?

L'àmbit territorial d'actuació de Càritas Garrotxa és el territori de les parròquies de l'Arxiprestat de l'Alt Fluvià.

ACOLLIDA I ACOMPANYAMENT

• SERVEI D’ACOLLIDA

El servei d’Acollida ofereix un espai d’escolta a les persones que s’hi acosten demanant ajuda.

Escoltem i valorem la situació de cada persona o família i establim un pla de treball específic per fomentar l’autonomia i la promoció de les persones, buscant una resposta integral a la seva situació personal i al seu entorn familiar.

• FEM COMUNITAT

Pretenem oferir espais de participació i de trobada facilitant que persones que es troben en situació de fragilitat social, puguin compartir vivències i avançar en la recerca activa de solucions a les seves situacions personals, tot fomentant les accions en el marc de l’acció comunitària.

En aquest context, es desenvolupen activitats diverses que canvien en funció dels interessos i propostes de les participants: tallers de gimnàs, caminades per la Garrotxa, projecte d’horts, visites a llocs d’interès o sortides lúdiques, tastets de danses tradicionals, etc.

• TALLERS D’ACOLLIDA LINGÜÍSTICA I CULTURAL (TALC)

Ajudem a millorar el coneixement de la llengua catalana i de l’entorn a les persones en formació, així com la seva convivència i participació en la societat d’acollida.

De manera complementària, diverses voluntàries faciliten que les participants que són mares d’infants de 0 a 3 a través de l’espai de joc, puguin assistir als tallers.

• S@NTIR

Dins del projecte “S@ntir” proporcionem eines de millora de les habilitats socials i de la salut emocional de les persones, treballant per recuperar la motivació i l’interès.

ATENCIÓ A LES NECESSITATS BÀSIQUES

• CENTRE DE DISTRIBUCIÓ D’ALIMENTS (CDA)

Empoderem i cobrim les necessitats bàsiques d’alimentació i higiene de les famílies a través del lliurament dignificat i equitatiu d’aliments i productes d’higiene.

• TALLERS DE FORMACIÓ

Fomentem eines i recursos personals per a una millor gestió de l’economia familiar, els hàbits d’higiene i alimentació econòmica i saludable, contribuint així al benestar personal. Aquests cursos s’ofereixen, prioritàriament, als usuaris del CDA, però estan oberts, també, a tothom.

ACOMPANYAMENT A PERSONES GRANS

• GRANS MOMENTS

Posem en relació joves estudiants i persones grans que viuen en vuit centres residencials de la comarca i que pateixen solitud, fomentant, alhora, la relació intergeneracional des d’una mirada centrada en la persona.

• EN BONA COMPANYIA

Oferim visites setmanals de voluntaris al domicili de persones grans que pateixen solitud no volguda, amb l’objectiu de millorar la seva autoestima, el benestar i l’autonomia.

Fer un donatiu a Càritas Garrotxa

ES51 2100 8102 3223 00079620

ASSESSORAMENT JURÍDIC

• SERVEI D’ASSESSORAMENT A L’IMMIGRANT

Oferim informació, orientació, assessorament legal i suport jurídic per resoldre qüestions relacionades amb temes de la llei d’estrangeria, que regula els permisos de residència.

INSERCIÓ SOCIOLABORAL

• ITINERARIS INTEGRALS D’INSERCIÓ

Millorem el nivell d’ocupabilitat de les persones amb especial dificultat per trobar feina, a través d’un itinerari personal i oferint acompanyament intensiu i personalitzat.

• INTERMEDIACIÓ I PROSPECCIÓ LABORAL

Fem contactes amb el teixit empresarial per promoure formes de col·laboració i generar oportunitats per a la inserció laboral.

Fem formació laboral.

• PRETALLER
Oferim una formació integral amb la finalitat d’empoderar i capacitar professionalment persones vulnerables que no hagin tingut mai cap experiència laboral, a partir de sessions teòriques, formació pràctica i d’exercitació laboral real en empreses concertades.

ECONOMIA SOLIDÀRIA

Contractem personal d’inserció per a diversos projectes, per tal de preparar persones i capacitar-les per a accedir, posteriorment, amb normalitat a l’empresa ordinària.

• SERVEI DE NETEJA

Proporcionem llocs de treball a persones d’inserció fent neteja d’espais propis de Càritas un cop rebuda la formació corresponent.

• PROJECTE COSIDOR

Oferim formació de costura i llocs de treball a persones d’inserció en aquest  l’àmbit, dins del marc d’una gestió seriosa i empresarialment sostenible. Alhora complementem la capacitació professional amb una formació integral i cultural bàsiques.

• RESPONSABILITATS DINS DEL CENTRE DE DISTRIBUCIÓ D’ALIMENTS

Oferim dos llocs de treball (encarregat o encarregada del Centre de Distribució d’Aliments i mosso o mossa de magatzem) a persones en situació de risc d’exclusió, proporcionant-los formació i fent-les responsables, en el seu àmbit, de la gestió que els correspongui.

ALTRES ACTIVITATS

• XERRADES FORMATIVES A JOVES

Oferim, dins del marc de l’oferta complementària dels ajuntaments de la comarca, xerrades explicatives de l’àmbit social a joves d’ESO i de d’ensenyaments postobligatoris: conèixer Càritas i la seva acció social, treball en valors i responsabilitat de tots en la tasca de fer un món millor, etc. Les sessions formatives es poden realitzar aprofitant les visites programades a les instal·lacions de Càritas o bé en els mateixos centres educatives.