Home >> 52 Càritas A prop teu >> Lloret de Mar

Lloret de Mar

Horari i on som

Horari d'atenció al públic:
Dimarts i dimecres de 9:30 h a 11:30 h

Horari d´atenció telefònica
De dilluns a divendres de 9 h a 16 h

Càritas Parroquial de Lloret de Mar
C/ Pl. Església, 4, baixos
17310 Lloret de Mar
lloret@caritasgirona.cat

Què fem

ACOLLIDA I ACOMPANYAMENT

Servei d’Acollida i Acompanyament Integral
Escoltem les persones que s’adrecen a Càritas per millorar la seva situació i establim amb elles un pla de treball, coordinat amb altres agents del territori, per ajudar a superar les situacions de vulnerabilitat.
Plaça de l’Esglèsia.
Dilluns i divendres al matí, amb cita prèvia.

Fem Comunitat
Oferim espais de trobada oberts a tothom, on es realitzen diferents dinàmiques i activitats per tal d’afavorir l’empoderament de les persones, l’ajuda mútua i la participació en la vida social del territori.

Espai amb Cor
Oferim un espai convivencial, a través de l’organització de diferents activitats vinculades al rober, on les persones participants poden establir vincles i implicar-se en la vida social de l’entorn, per evitar l’aïllament i l’exclusió.
Mercat municipal, C/ Sènia del Rabic s/n
Amb cita prèvia (derivació serveis socials) i sense cita prèvia (accés botiga)
Dilluns, dimecres i divendres de 9 h a 13 h i dimarts de 16:30 h a 19 h
Dijous de 9 h a 13 h i de 16:30 h a 19 h
Tel. 972 37 32 78

Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural (TALC)
Facilitem l’aprenentatge del català com a element d’inclusió social i potenciem l’autonomia de les persones migrants a través del coneixement de l’entorn cultural, administratiu i social, alhora que afavorim la participació a la comunitat.

S@ntir
Donem resposta a les necessitats d’acompanyament psicològic de les persones més vulnerables, alhora que les motivem per a la participació a la comunitat, per tal de millorar el seu benestar.
Locals parroquials (L'Erol). Plaça de l'Església, 4. Derivació de Càritas.

Alfabetització castellà
Classes d'alfabetització  en llengua castellana per a persones nouvingudes.

COBERTURA DE NECESSITATS BÀSIQUES

Centre de Distribució d’Aliments (CDA)
Cobrim les necessitats bàsiques d’alimentació de persones i famílies en situació de vulnerabilitat, alhora que oferim formació en temes nutricionals, de salut i consum responsable.
Pavelló municipal d'esports, C/ dels Mestres s/n
Matins: de dilluns a divendres de 10 h a 13 h
Tardes: dimecres i dijous de 15:30 h a 18:30 h

Servei d’Ajuda Econòmica (SAE)
Oferim ajudes econòmiques puntuals a famílies en situació d’alta vulnerabilitat, per fer front a despeses molt bàsiques, mentre treballem amb la persona per a revertir aquesta situació.

ACOMPANYAMENT A LES PERSONES GRANS

Grans Moments
Fomentem les relacions intergeneracionals entre persones grans que viuen en centres residencials i joves estudiants, contribuint al benestar i l’envelliment actiu de les persones grans i a l’experiència solidària dels joves.
A diversos centres, a convenir.

En Bona Companyia
Acompanyem persones grans en situació de solitud, a través de visites periòdiques de persones voluntàries, per tal de millorar la seva autoestima, benestar personal i autonomia.

SENSE LLAR I HABITATGE

Servei en Drets Socials d'Habitatge
Assessorem i acompanyem persones i famílies amb dificultats relacionades amb l’accés a un habitatge digne, per tal de mediar i trobar solucions a aquestes situacions.

INFÀNCIA, JOVES I FAMÍLIA

Servei d’Intervenció Educativa (SIE)
Oferim un espai de relació, treball en valors i reforç educatiu, a estudiants de primària i/o secundària en situació de vulnerabilitat, per contribuir a garantir la igualtat d’oportunitats en l’educació de tots els infants, comptant també amb les seves famílies i de forma coordinada amb l’entorn social i educatiu.
Dimarts i dijous de 17 h a 19 h, als locals parroquials (L'Erol)
Plaça de l'església, 4.  Derivació del centres escolars.

Proinfància
Atenem infants de 0 a 18 anys a través d’un model d’atenció integral que mobilitza les famílies i l’entorn educatiu i social, i que es concreta en espais de trobada durant tot el curs escolar en els quals s’ofereix suport social, educatiu i emocional per prevenir situacions d’exclusió.
Tardes de dilluns a divendres, als locals parroquials (L'Erol)
Plaça de l'església, 4. Derivació dels serveis socials.

INSERCIÓ SOCIOLABORAL  I ECONOMIA SOCIAL

Intermediació i Prospecció
Fem d’intermediaris entre les persones ateses per Càritas que han rebut acompanyament laboral i participen activament en la recerca de feina, i les empreses que ofereixen llocs de treball, per a facilitar una bona incorporació al mercat laboral.

Servei d'Orientació Sociolaboral
Oferim orientació, acompanyament i suport a persones que presenten especials dificultats per accedir al mercat laboral, per tal que estiguin més preparades per a buscar feina de forma autònoma i facilitar així l’accés a un lloc de treball.
Als locals parroquials (L'Erol)
Plaça de l'església, 4. Amb cita prèvia.
Dimecres i divendres de 9 h a 16 h

ECOSOL - EMPRESA D’INSERCIÓ
Fomentem l’economia social i la contractació de persones en risc d'exclusió a través dels serveis d’Ecosol, l’empresa d’inserció de l’entitat. Concretament a través de la contractació de personal en gestió de magatzem.