Notícies
Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquíOctubre
2024
Consens per construir un mercat laboral més just i equitatiu on la dona tingui les mateixes oportunitats i reconeixement professional
La trobada s’ha celebrat a la seu de la Cambra de Comerç de Girona i ha reunit a empresaris, representants de l’administració i professionals vinculats al tercer sector
La Cambra de Comerç de Girona ha estat la seu aquest dilluns 7 d’octubre de la jornada Dona i mercat de treball: superem barreres organitzada per Càritas Diocesana de Girona. L’acte s’emmarca dins la Jornada Mundial pel Treball Decent i l’entitat gironina l’organitza amb la voluntat de debatre sobre problemàtiques vinculades al mercat laboral amb la presència d’experts de diversos àmbits com l’empresarial, l’administració o el tercer sector.
La directora de Càritas Diocesana de Girona, Dolors Puigdevall, ha estat l’encarregada d’obrir l’acte i ha destacat que “la dignitat de la persona treballadora és innegociable i ha d’estar sempre al centre de totes les decisions polítiques i socials”.
Durant la presentació de la jornada, el president de la Cambra de Comerç de Girona, Jaume Fàbrega, ha destacat “la importància de transmetre valors i crear riquesa social i mediambiental des de les empreses, un repte que s’impulsa al mateix temps que es té en compte la creació de llocs de treball”. Fàbrega ha afegit que cal treballar “per mercat de treball més just i equitatiu on les dones puguin prosperar sense barreres de gènere”.
La jornada ha reunit seixanta persones i ha comptat amb la participació d’Anna Garriga, professora d’Economia de la Universitat de Girona (UdG), que en una exposició sota el títol Dones, treball i futur: perspectives i accions per a la igualtat real, ha volgut incidir en el fet que “les dones patim un seguit de desigualtats, dins i fora del mercat de treball, una discriminació de gènere que afecta aspectes tan bàsics com l’accés a les oportunitats laborals.”
Coordinar administració i empreses
Un dels eixos centrals de la trobada ha estat la taula rodona que s’ha celebrat per debatre al voltant d’aspectes com les barreres que encara es troben les dones per accedir al mercat laboral, en quins sectors la desigualtat de gènere és més pronunciada o quines mesures es podrien aplicar per minimitzar l’impacte de la maternitat en la trajectòries professionals de les dones.
En aquest sentit, la directora dels Serveis Territorials d’Economia i Hisenda i regidora de Treball de l’Ajuntament de Girona, Raquel Robert, ha defensat que “treballar amb els col•lectius que pateixen atur de llarga durada és un dels reptes que tenim a sobre la taula i que volem afrontar des de l’administració. La formació ha de ser un eix principal”.
Per la seva banda, Sílvia Arteman, membre de la Comissió Executiva de PIMEC Girona i sòcia i directora d’Artris Serveis Socials, ha volgut remarcar “tenim per davant un llarg camí en la lluita contra la desigualtat laboral de gènere” i entre altres aportacions ha demanat que “des de l’administració s’impulsin mesures que no suposin entrebancs tot i que hagin estat impulsades com propostes positives”.
La tècnica d’Equitat en els Treballs del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, Laia Pèlach, ha deixat clar que “s’ha avançat en diversos àmbits relacionats amb les desigualtats laborals, sobretot dins l'àmbit legal, però en molts casos aquesta dinàmica no es trasllada amb la mateixa intensitat a canvis reals que afectin al dia a dia de les dones”.
Experiències personals
Ja durant el darrer tram de la jornada s’ha donat pas a la difusió d’una sèrie d’experiències personals que, en aquest cas, han tingut de protagonistes a Dialla Diarra, activista de Banyoles i presidenta de l’Associació Legki Yakaru), Claudia Calderon, sòcia i co-fundadora de la cooperativa Kalidoscopia i Fatiha Bouchiba, tècnica d’inserció sociolaboral a Banyoles i encarregada de La Porta del Món.
Conduïda per la periodista Mariona Ferrer, la jornada impulsada Càritas Diocesana de Girona, ha comptat amb la col•laboració de Justícia i Pau Girona, Pastoral Obrera de Girona, Cambra de Comerç de Girona, PIMEC Girona, l’Ajuntament de Girona i el departament d’Igualtat i Feminisme de la Generalitat.
L’acte està cofinançat per la Unió i Europea i s’emmarca dins l’impuls dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’entitat que, en aquest cas, fan referència a promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom, això com aconseguir la igualtat de gènere i empoderar totes les dones i nenes.
Setembre
2024
Jornada DONA I MERCAT DE TREBALL: SUPEREM BARRERES
Ens agradaria molt comptar amb la vostra assistència.
Podeu consultar el programa aquí.
Inscripcions a través d'aquest formulari.
Setembre
2024
La 6a edició del Sopar Solidari de Càritas Girona se celebrarà el 15 d’octubre a Mas Marroch
En aquesta ocasió comptem amb el suport de la Cambra de Comerç de Girona i Clínica Bofill com a patrocinador principal.
L'espai exclusiu Mas Marroch de Vilablareix, gestionat per l'equip dels germans Roca, tornarà a ser la seu de l'esdeveniment. Durant la vetllada donarem a conèixer un recull de les accions que hem dut a terme durant els darrers mesos, i s'obsequiarà a totes les persones assistents amb un detall. Conduirà l'acte Josep Puigbó, periodista.
El Sopar de Compromís ofereix la possibilitat de reservar places individuals, taules per a empreses, coberts zero i altres opcions de col·laboració.
Dia i hora: 15 d’octubre de 2024 (19:45h)
Lloc: Mas Marroch (Vilablareix)
Donatiu: 95€ per persona*, 1.900€ Taula empresarial**
Termini d'inscripció: 8 d’octubre
* Com a persona física, els primers 250 euros donats (en el conjunt dels seus donatius com a contribuent) desgravaran un 80% a la vostra declaració de la renda
** Com a empresa podreu deduir-vos de l’impost de Societats el 40% de l’aportació que hagueu fet a la nostra entitat.
COBERT ZERO. En cas de no poder assistir al sopar, teniu la possibilitat de fer un donatiu, seguint els mateixos canals de contacte
RESERVA COBERT INDIVIDUAL
RESERVA TAULA EMPRESARIAL
Per ALTRES OPCIONS, consultar el document MÉS INFORMACIÓ:
Maig
2024
Toc d’alerta de Càritas davant la cronificació de la pobresa entre els joves i les persones que treballen
Des de Càritas també s’ha volgut fer un èmfasi especial en l’augment de les dones que atén l’entitat (un 60% de les persones acollides, augmentant un 5% en només un any), així com també l’acolliment a les famílies monoparentals que ja s’eleva fins al 25%, una dada que suposa un increment del 13% en els darrers dos anys.
A nivell global, aquest darrer any 2023, Càritas Diocesana de Girona ha atès 27.310 persones, una xifra que ha permès arribar a 54.904 persones beneficiàries. Si es desglossen aquestes dades per programes cal destacar, entre altres, que s’ha augmentat un 22% les persones ateses pel programa d’Acollida i acompanyament, un 69% les ateses al Servei d’Assessorament d’Habitatge o que s’han repartit fins a 172.000 cistelles bàsiques.
La directora de Càritas Diocesana de Girona, Dolors Puigdevall, ha manifestat que “tenim a sobre la taula tota una sèrie de reptes que cal afrontar com és, per exemple, l’accés a l’habitatge. En aquest sentit, a través del Servei d'Assessorament acompanyem a persones en exclusió habitacional, però com a entitat som conscients que cal voluntat política i econòmica més enllà de les normatives i les suspensions de desnonaments temporals. L’habitatge ja s’ha convertit fa anys en un dels principals problemes de moltes famílies i actua com un efecte dòmino”.
“S’està obrint una escletxa, cada any més profunda, i cal que des de l’administració i tots els agents implicats hi posin tots els recursos necessaris per evitar que les problemàtiques derivades de les desigualtats es continuïn eixamplant. Cada vegada són més les famílies que no poden fer front als imprevistos.”, afegeix Puigdevall.
Segons les dades de la Memòria 2023 de Càritas Diocesana de Girona també cal destacar que un 75% dels alumnes atesos des del programa Infància Joves Família millora els seus resultats acadèmics i que prop d’un miler de voluntaris, 976 eren joves, van participar en el projecte Grans Moments inclòs dins el programa d’Acompanyament a la gent gran.
D’entre la resta de dades que es poden extreure del document, el responsable d’Anàlisi social, Caye Gómez, ha incidit en altres aspectes com el fet que “un 60% de les famílies que atenem es troben en situació d’emergència habitacional mentre que dues de cada tres llars no poden garantir una alimentació adequada”.
“Durant els darrers anys, i aquest 2023 s’ha accentuat, ens estem trobant amb un canvi de perfil de les persones que s’apropen a Càritas i, en aquesta línia, estan augmentant els percentatges de col•lectius com els joves menors de 35 anys, les famílies monoparentals o les que persones que treballen. Aquesta situació suposa afegir més complexitat al nostre dia a dia, i el de les famílies que atenem, i hem de tenir clar tots plegats que només podrem donar resposta si ens dotem de les eines necessàries”, afirma Gómez.
Inversió social
Càritas Diocesana de Girona ha tancat l’exercici 2023 amb un pressupost d’inversió social que s’ha enfilat fins als 11.012.810 milions d’euros, una quantitat que inclou l’activitat de l’empresa d’inserció Ecosol.
Pel que fa al voluntariat, durant el darrer any la xifra s’ha situat en els 2.127, una dada molt similar a la del 2022 i, pel que fa a les persones contractades, s’ha situat en les 149.
L’entitat compta amb 52 equips locals repartits pel territori i que són l’eix des d’on es desenvolupen els set programes, i 35 projectes socials, que a dia d’avui estan en marxa.
Vols saber-ne més?
Vols col·laborar amb l'acció social de l'entitat?
Es poden fer aportacions econòmiques, mitjançant el número de compte: ES88-2100-0002-53-0200129121. També es pot col•laborar amb un Bizum al codi 01580 o a través de www.caritasgirona.cat.
Recorda enviar el teu justificant de donatiu a atenciodonant@caritasgirona.cat per poder desgravar fiscalment l'import corresponent.
Maig
2024
Càritas Diocesana de Girona se suma al projecte europeu coParticiPA
El projecte aspira a empoderar les persones a través d'un Programa Transfronterer de Participació, que abasta vuit àmbits clau (serveis socials, infància i adolescència, envelliment, migració, discapacitat, salut i salut mental, exclusió social i acció comunitària, i formació universitària i continua). Trencant amb els paradigmes tradicionals, (co)ParticiPA impulsa una intervenció social inclusiva i participativa, amb un equip divers (investigadors/es, professionals i persones ateses) que situa les persones acompanyades al centre del projecte, transcendint fronteres i transformant vides.
coParticiPA ha estat cofinançat al 65% per la Unió Europea a través del Programa Interreg VI-A Espanya, França i Andorra (POCTEFA 2021-2027). L'objectiu del POCTEFA és reforçar la integració socioeconòmica i so cial de la zona fronterera Espanya-França-Andorra. La proposta està liderada pel grup de recerca GRITS de l'Escola de Treball Social de la Universitat de Barcelona.
Què és el Projecte coParticiPA? - El poder de la participació, transcendint fronteres i transformant vides.
coParticiPA representa una iniciativa transfronterera que té com a objectiu principal assegurar la participació activa de les persones en la xarxa de serveis socials i entitats d'intervenció socioeducativa i comunitària. Destaquem la seva naturalesa transfronterera, ja que sorgeix d'una col·laboració conjunta entre Espanya, França i Andorra, fonamentada en la convicció de la necessitat de cooperació en aquesta regió geogràfica, especialment davant de l'alta mobilitat de persones en situacions vulnerables. A més, l'enfocament principal del projecte se centra en la participació que li dóna nom, amb la intenció d'involucrar les persones acompanyades de manera transversal en totes les seves etapes.
Què busca aconseguir el Projecte coParticiPA? - Perquè la veritable inclusió comença amb la participació de tots i totes.
coParticiPA aspira a fomentar la participació activa de les persones acompanyades a través de la construcció, implementació i avaluació d'un Programa Transfronterer de Participació de les Persones (PTP-P). Aquest programa es desenvoluparà en vuit àmbits; serveis socials, infància i adolescència, envelliment, migració, discapacitat, salut i salut mental, exclusió social i acció comunitària, i la formació universitària i continua. ParticiPA pretén empoderar les persones mitjançant la seva participació activa, basant-se en la seva capacitat d'agència i les necessitats específiques del territori. ParticiPA no només redefineix els paradigmes d'intervenció social desafiant la mirada tradicional, sinó que també es proposa com a catalitzador per al desenvolupament d'una societat inclusiva i participativa.
Quin és el procés que portarà a la Construcció del Programa? - De la idea a l'acció, creant participació.
El projecte se centrarà en la creació, implementació i avaluació d'un Programa Transfronterer de Participació de les Persones (PTP-P). Per a aconseguir això, es duran a terme tres accions clau amb la participació de 1.500 agents: primer, un diagnòstic col·laboratiu analitzarà les necessitats dels territoris i la capacitat d'acció de les persones; després, es construirà i pilotarà el PTP-P, incloent una eina digital i recursos pedagògics; finalment, es realitzarà una avaluació exhaustiva del procés i els resultats, permetent la transferència exitosa del programa a altres territoris. La innovació del projecte rau en compartir i aplicar metodologies efectives, donant veu activa a les persones involucrades en l'acció social.
¿Qui conforma el Projecte coParticiPA? - Més que un projecte, és el poder de la comunitat en acció.
Aquest projecte involucra persones molt diverses ja que promou la interacció entre els serveis socials i les organitzacions del tercer sector amb les persones acompanyades. En lloc d'establir jerarquies convencionals on els/les professionals assisteixen als/a les "usuaris/àries", en aquest projecte, les persones acompanyades exerceixen un paper crucial en la presa de decisions en participar activament en elles. L'equip de coParticiPA està compost per professionals de l'àmbit social, investigadors/es i professors/es universitaris/àries, així com persones acompanyades, col·locant a aquestes últimes en el centre del projecte. És essencial destacar el caràcter transfronterer d'aquest equip, ja que està format per individus diversos dels tres països involucrats.
Maig
2024
El Celler de Can Roca torna a apadrinar la campanya “Cava amb Cor”
En la signatura del conveni han participat Eduard Sanfeliu, president de la Confraria del Cava, Francesc Roig, president de Càritas Catalunya i Josep Roca, que també han estat acompanyats per representants de Càritas Diocesana de Girona, que, des de fa anys, té una especial relació amb la família Roca i que es concreta en altres activitats solidàries que acull El Celler, en una mostra del seu compromís amb l’erradicació de la pobresa i de l’exclusió social.
Tot i que la Campanya “Cava amb Cor” es va iniciar el 2020, la col·laboració de la Confraria del Cava Sant Sadurní ve de lluny, concretament des de fa 12 anys amb la Nit Solidària del Cava, que aplegava a cavistes i empreses al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), però la pandèmia de la COVID-19 aturà sine die aquesta iniciativa.
Aleshores un nombre de cellers que formen part de la Confraria van col·laborar amb els seus caves per treure una marca conjunta sota el nom Cava amb Cor , d'un escumós de gran qualitat, que es va comercialitzar a través d’un bon grup de supermercats.
En els dos últims anys, a més a més de la venda de les botelles en els supermercats, ha crescut de forma molt notable l’adquisició del “Cava amb Cor” per part d’empreses que el lliuren com a obsequis de Nadal.
De tota la producció venuda, la Confraria del Cava destina dos euros per unitat per als projectes del Programa de Família i Infància de Càritas. En les successives edicions de la Campanya “Cava amb Cor” s’han venut més de 36.000 botelles.
Per a Eduard Sanfeliu, president de la Confraria del Cava, “estem molt orgullosos de la implicació dels cavistes amb l'acció solidària del Cava amb Cor que permet ajudar a moltes famílies vulnerables i en risc d'exclusió social. Amb la compra del Cava amb Cor ajudem a donar ressò del missatge de Caritas.
Al seu torn, Francesc Roig, president de Càritas Catalunya ha agraït el compromís del món del cava, representat per la Confraria, amb infants i joves que estan en risc d’exclusió social i que Càritas ajuda a través dels reforços escolars, el lliurament de material escolar, l’ajuda psicològica a les famílies, les targetes moneder per a l’adquisició de productes bàsics, entre d’altres.
Respecte la família Roca ha destacat que “és un exemple de sensibilitat, de solidaritat i de compromís amb una part molt fràgil de la població catalana, una expressió del cor i de l’ànima d’El Celler”.
Finalment, Josep Roca, sommelier d’El Celler de Can Roca i padrí d’aquesta nova edició del Cava amb Cor ha afirmat que “ens agrada col·laborar amb accions solidàries i sostenibles com el Cava amb Cor organitzada per la Confraria del Cava en benefici de Càritas Catalunya, perquè «Estimar és Compartir»”.
Abril
2024
Més de 100 persones assisteixen a la celebració del 50è aniversari de Càritas a Figueres
L’Auditori Caputxins de Figueres ha estat la seu aquest dilluns 29 d’abril de la celebració del 50è aniversari de Càritas a Figueres. Més de 100 persones han assistit a un acte que ha congregat, a banda d’autoritats, a persones vinculades a l’entitat durant aquestes cinc dècades.
La commemoració ha estat conduïda pel periodista Francesc Cruanyes i ha comptat amb l’actuació musical de la Flauta Màgica. Durant l’acte, a partir de diversos diàlegs participants i voluntaris, s’ha repassat la història de Càritas a Figueres així com dels diferents projectes i iniciatives que es desenvolupen a dia d’avui des de l’entitat.
La directora de Càritas Diocesana de Girona, Dolors Puigdevall, ha posat en valor el paper de l’equip tècnic, voluntaris, administracions, empreses i entitats “per facilitar la tasca que duem a terme i que ens permet remar tothom en una mateixa direcció i amb un objectiu que no és un altre que el de col·laborar i donar suport a les persones de Figueres i l’entorn que viuen en risc d’exclusió social puguin sortir d’aquest cercle i viure dignament com a ciutadans i ciutadanes”.
Puigdevall ha afegit que “durant els darrers anys, des de Càritas Alt Empordà Interior, acollim i acompanyem a una xifra aproximada de 2.500 persones, ciutadans als quals intentem donar resposta a les necessitats que ens planteja la societat d’avui en dia. Des de la recerca d’ocupació, a la regularització de documentació, la introducció a la nostra llengua o l’atenció als infants i la gent gran”.
Compartint seu amb la Fundació Sant Vicenç de Paul, Càritas segueix creixent i fa només una setmanes va inaugurar un nou local per al projecte Espai amb Cor (a la cruïlla entre els carrers Sant Antoni i Clerch i Nicolau) una evolució dels tradicionals robers.
Abril
2024
Un 20% de les persones ateses pel programa d’inserció laboral de Càritas Diocesana de Girona troben feina
Càritas Diocesana de Girona continua treballant en la inserció sociolaboral de les persones que acompanya i, segons dades de l’any 2023, un 20% de la ciutadania que s’ha atès ha trobat feina (un 77% són dones). Cal esmentar que el percentatge d’insercions s’eleva fins als 50% si tenim en compte les persones que han participat a la fase d’intermediació (es posa en contacte empreses que busquen personal amb participants que busquen feina)
En xifres global, en total s’han apropat als programes d’inserció de l’entitat 1.370 persones, de les quals un 56% són dones i fins a 120 empreses han col·laborat en la procés d’inserció. El projecte al qual s’han adreçat més persones és el d’Orientació amb un total de 1.065 persones.
A nivell formatiu, un 38% de les persones ateses acrediten estudis obligatoris (Primària i ESO), mentre que només un 2% compta amb estudis universitaris. Un 33% no disposen de formació homologada i un 15% no estan alfabetitzats.
Pel que fa la seva procedència, un 50% és africana, un 28% sud-americana, i un 17% espanyola.
Càritas Diocesana de Girona compta a dia d’avui amb 26 punts de servei vinculats a l’àmbit laboral que estan distribuïts per tot el territori als quals s’hi ha d’afegir l’empresa d’inserció ECOSOL.
A l’hora de valorar aquest percentatge d’insercions, el responsable d’Anàlisi Social de Càritas Diocesana de Girona, Caye Gómez, fa una valoració positiva de la dada general d’insercions “malgrat les dificultats que ens trobem en el acompanyament amb les persones: situacions socials i familiars greus, dificultats de conciliació, exigència del mercat laboral, llargs temps d’espera per a regularitzar la situació de persones sense documentació”.
Pel que fa a dada que es pot extreure a partir de les intermediacions, Gómez afirma que “suposa una forta empenta per la inserció laboral de les persones participants i un compromís de les empreses en la seva responsabilitat social corporativa”.
La cap de Programa d’Inserció Sociolaboral i Economia Social, Nuria Martínez, explica que “continuem detectant un desencaix dels perfils de les persones participants amb la demanda del mercat laboral, així com les dificultats que s’hi afegeixen per a les persones majors de 45 anys o en una situació administrativa que no les autoritza a treballar. En el cas de les dones, també hi sumem la dificultat per conciliar i tenir cura dels menors”.
ECOSOL, un model d’èxit
ECOSOL és l’empresa d’inserció de la Càritas Diocesana de Girona i és una branca més dels itineraris d’inserció de l’entitat. Concretament, a dia d’avui dona feina a 120 persones a través de 16 centres de treball diferents.
El coordinador d’ECOSOL, Jordi Tarridas, explica que “seguim treballant a partir d’un pla de treball amb l’objectiu que les persones d’inserció contractades, en un termini màxim de tres anys, puguin accedir al mercat laboral ordinari”.
Les línies que l’empresa ha desenvolupat l’any 2023 són les següents:
- Manteniment Integral d’Edificis, Instal·lacions Elèctriques i Serveis de Neteja: ECOSOL ofereix serveis de manteniment per a edificis i instal·lacions, garantint la qualitat i la sostenibilitat.
- Recollida i Gestió de Roba i Llibres - Sensibilització Ambiental: a través d’aquest servei, ECOSOL promou la reutilització i el reciclatge, sensibilitzant la comunitat sobre la importància de la sostenibilitat.
- Muntatge, Lloguer i Recuperació de Bicicletes: Fomenta la mobilitat sostenible i ofereix serveis relacionats amb les bicicletes.
- Taller de Confecció - Projectes d’Economia Circular: ECOSOL impulsa la confecció sostenible i la reutilització de materials sobretot els teixits.
- Missatgeria Sostenible: Proporciona serveis de lliurament i missatgeria amb un enfocament sostenible.
- Gestió de Magatzem i Distribució de Productes Alimentaris: Contribueix a la seguretat alimentària i la reducció del malbaratament.
- Restauració i Càtering: Ofereix serveis de restauració amb un enfocament social i sostenible.
Abril
2024
Caritas France visita Càritas Diocesana de Girona
Una representació d’Au Secours Catholique-Caritas France s’ha apropat aquesta setmana per conèixer el funcionament de Càritas Diocesana de Giron, una visita que els portat a diversos del territori per informar-se de primera mà dels projectes que s’hi duen a terme.
En aquest sentit, s’han dut a terme reunions de treball a la seu de Serveis Generals de Girona, així com també visites a Caldes de Malavella (Som Refugi), Sant Feliu de Guíxols (Horts Comunitaris) i Salt (Espai Amb Cor)
L’experiència ha estat molt ben valorada per totes les persones que hi ha participat.
Abril
2024
Comença la Renda 2023, marca les dues caselles solidàries
És important que tinguis en compte que les dues caselles no són excloents, i que no suposa cap cost addicional per a tu. També és important saber que cada aportació solidària representa un 0,7%, per la qual cosa les dues caselles sumen un 1,4% dels teus impostos. Això significa que estàs realitzant un compromís doble envers la societat i que, a través de la teva ajuda, podràs contribuir a enfortir els projectes de Càritas per a les persones vulnerables.
Per assegurar-te que la teva contribució es destini a fins socials, t'animem a marcar les dues caselles d'assignació solidària en la teva declaració de la renda. Si deixes una o totes dues caselles sense marcar, l'import corresponent serà destinat a altres partides dels pressupostos generals de l'Estat, sense garantia que es destini a fins socials.
La teva implicació en aquesta causa no només representa un compromís social, sinó que també té avantatges fiscals. Gràcies a la modificació de la Llei 49/2002 d'Incentius Fiscals al Mecenatge, que va entrar en vigor l'1 de gener de 2015, podràs beneficiar-te d'interessants avantatges fiscals en la teva declaració de la renda si col·labores com a particular (IRPF) o en l'Impost de Societats (IS) si col·labores com a empresa.
Si et converteixes en soci o donant, Càritas t'enviarà un certificat de donació amb les quantitats totals que has aportat durant l'any fiscal anterior.
Per a més informació sobre aquesta iniciativa, clica aquí