MENÚ
Home >> Diem >> Notícies

Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
01
Maig
2020

Càritas alerta de les conseqüències de la crisi sanitària en l’àmbit de l’ocupació

Càritas Diocesana de Girona afronta un Primer de Maig anòmal, enmig d’una crisi sanitària sense precedents. L’entitat té l’atenció posada en les conseqüències socials d’aquesta crisi, que afectarà molt especialment l’àmbit de l’ocupació, que ja estava castigat per la precarietat, l’atur de llarga durada i l’empitjorament general de les condicions, d’ençà de la darrera crisi econòmica. Càritas, Justícia i Pau i la Pastoral Obrera difonen avui un nou manifest conjunt en defensa del Treball Decent i proposant mesures per garantir el Dret al feina digna.

Durant el confinament, Càritas Diocesana de Girona ha atès més d’un centenar de persones en l’àmbit laboral, bàsicament a través d’intervencions telefòniques, que se sumen a les 200 que ja havia atès des de principi d’any. Fins a 28 persones, la majoria dones, han estat inserides durant les setmanes de confinament, sobretot en serveis de neteja en l’àmbit sanitari i cura de les persones. A més, l’entitat ha tramitat inscripcions de participants a les borses de temporers de fruita i està a l’espera de les contractacions. Però aquesta és una cara de la moneda. Per altra banda, són moltes les persones que han perdut la feina durant el confinament; d’altres estaven pendents d’una temporada turística que no arrencarà, sense oblidar el gruix de persones que treballa sense contracte en sectors invisibilitzats com la cura de les persones o la neteja de llars i que ara no disposa de cap ingrés ni cobertura. A tot plegat cal afegir-hi els joves que treballen durant l’estiu per poder-se finançar els estudis i totes les persones que es trobaven en ple procés d’inserció i que ara han vist truncades les perspectives laborals. Totes aquestes situacions han contribuït a gairebé triplicar el nombre general de consultes a Càritas Diocesana de Girona, que ha hagut d’habilitar una línia telefònica única d’emergència, i fan preveure uns mesos especialment complicats pel que fa l’accés a la feina digna, que és un dels puntals, juntament amb l’habitatge, per sortir de les situacions d’exclusió social que afecten les famílies més vulnerables del nostre entorn. 

Segons Càritas Diocesana de Girona, el confinament ha fet més evident la bretxa digital entre les persones en risc d’exclusió, que no compten amb accessos a Internet, persones immigrades sense papers, que no dominen la llengua o persones sense coneixement en l’ús de les tecnologies per realitzar consultes i tràmits des de casa. En molts casos, és l’entitat qui s’hi pot posar en contacte mitjançant trucades, perquè els participants no disposen de saldo o recursos suficients. En aquest context, els problemes endèmics del mercat de treball s’estan aguditzant i forcen algunes mesures excepcionals, encara que poques i insuficients.

Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona, assenyala que “la millor inserció social passa per l'oportunitat del treball i que les persones puguin ser autosuficients” i remarca que “cal un nou pacte social per al treball que tingui en compte que és pervers que hi hagi persones amb jornades mastodòntiques mentre un 20% de la població no pot accedir a cap feina” i lamenta que els reponsables de l’Administració Pública “lamento que les administracions no siguin capaces de tirar a terra les muralles que permeten a totes les persones accedir als drets fonamentals bàsics, com per exemple l’accés al padró, que deixa en la indigència persones que viuen entre nosaltres, consti oficialment, o no”.  

 

Manifest Primer de Maig
23
Abril
2020

Càritas posa en marxa un número d'atenció únic

Si necessites contactar amb Càritas Diocesana de Girona pots fer-ho trucant al  900 901 772, de dilluns a divendres, de 9h a 18h.  És una línia gratuïta que hem posat en marxa per poder atendre i agilitzar la gran quantitat de consultes que estem rebent durant la crisi sanitària. 

El nostre compromís no tanca. 
23
Abril
2020

Un Sant Jordi contra la pobresa i la desigualtat

La crisi sanitària ha estroncat la vida als carrers i a les places d’arreu. El confinament ens ha obligat a quedar-nos a casa durant setmanes, per responsabilitat, i per poder cuidar-nos i tenir cura de les persones que més estimem. Hem hagut de prescindir de trobades, de l’escalfor de les amistats i dels vincles que teixeixen la nostra vida social, la nostra comunitat.

Però no tothom té la sort de tenir una llar en condicions ni els recursos necessaris per ensortir-se’n. La COVID-19 ha fet aflorar una realitat que no es veu: gent gran que pateix solitud i aïllament, infants i joves amb falta d'oportunitats i desigualtat a l’escola, famílies senceres sense ingressos ni perspectives laborals, entre d’altres. En aquest context, les peticions d’ajuda a Càritas s’han triplicat i el nostre compromís no tanca.

Aquest Sant Jordi, des de casa, podem ser al carrer, al costat de les persones més vulnerables, per lluitar contra la desigualtat i la pobresa i fer sentir a tothom, sense excepció, que ens en sortirem. Però no ho podem fer sense tu.

És el moment d’activar la solidaritat i de treballar plegats per combatre aquest drac particular que és la COVID-19. La necessitat s’ha triplicat, hem de triplicar els donatius. Per això, et demanem que DONIS ARA i, com a mostra d’agraïment, rebràs al teu correu electrònic una rosa virtual i la reedició digital d’un llibre molt especial amb idees de cuina econòmica i saludable, que podràs compartir i posar en pràctica fàcilment durant el confinament.

FES UN DONATIU ARA
20
Abril
2020

Crida de Càritas perquè les persones grans que viuen en residències rebin missatges per Sant Jordi


El projecte Apadrinar un Avi 2.0 de Càritas Diocesana de Girona ha fet una crida al voluntariat jove d’arreu perquè enviï petits vídeos amb poemes, textos o roses virtuals a les persones grans participants de l’entitat que viuen en residències. Es tracta d’una nova iniciativa per reduir les conseqüències de l’aïllament i la solitud de la gent gran que passa moments especialment delicats per culpa de la crisi sanitària. 

Tots aquests missatges es poden fer arribar al correu apadrinarunavi2.0@caritasgirona.cat. Els responsables del projecte s’encarregaran de fer-los arribar a la gent gran aquest dijous 23 d’abril, dia de Sant Jordi. 

Apadrinar un Avi 2.0 és una dels projectes que Càritas Diocesana de Girona ha adaptat per donar resposta al col·lectiu de persones grans participants de l’entitat durant el confinament. Actualment, totes les iniciatives d’aquest projecte es desenvolupen de manera 100% virtual. 
17
Abril
2020

Càritas necessita triplicar les ajudes per fer front a les conseqüències socials de la crisi sanitària

Les conseqüències socials de la COVID-19 es comencen a fer evidents i Càritas Diocesana de Girona ha posat en marxa un número de telèfon únic per poder atendre el gran nombre de consultes que està rebent. La gran majoria són consultes destinades a necessitats bàsiques com l'alimentació i la llar, perquè hi ha llars senceres que s’han quedat sense cap ingrés, però també hi ha famílies que s’adrecen a l’entitat perquè no tenen recursos per fer front a les despeses de subministrament energètic o el pagament de lloguers o relloguers, treballadors que han perdut la feina i les perspectives laborals, famílies que viuen en infrahabitatges, gent gran que pateix solitud i aïllament, persones que necessiten suport emocional per no caure en l’espiral de l’exclusió social més severa i fins i tot infants i joves que pateixen desigualtat a l’escola i que viuen amb molta angoixa aquesta situació d’incertesa. 

 

A més, Càritas Diocesana de Girona constata que hi ha una realitat que no es veu de moltes persones en situació administrativa irregular, sense llar o sense domicili fix que no poden acollir-se a cap de les mesures aprovades fins ara, i demana ampliar les ajudes perquè arribin també a aquests col·lectius. En aquest context d’extrema dificultat, el conjunt de les Càritas catalanes estimen que s’han multiplicat per tres les consultes que rebien abans de l’estat d’alarma decretat per culpa de l’expansió de la COVID-19.

 

L’entitat assumeix el cost de la nova línia telefònica (900 901 772), que és gratuïta per als usuaris i que ofereix servei a tota la diòcesi de Girona, de dilluns a divendres, de 9h a 18h, però necessita triplicar les ajudes per poder fer front a les conseqüències socials de la crisi sanitària. Per això, llança el missatge #Caritasx3, amb l’objectiu de poder captar donatius de les persones, entitats i empreses compromeses que permetin mantenir i reforçar els serveis i les mesures necessàries per frenar l’impacte que aquesta crisi està provocant a les famílies més vulnerables. 

 

El compromís no tanca

 

Càritas Diocesana de Girona manté operatius gairebé el 60% dels serveis, gràcies a l’esforç del personal, del voluntariat i de persones, empreses i entitats col·laboradores que han ofert tot tipus d’ajuda humana i material. Tot plegat fa possible mantenir i reforçar l’acollida telefònica, el repartiment d’aliments, el suport educatiu telemàtic a infants i joves, les consultes administratives, el seguiment individual dels processos de formació o d’inserció laboral, el suport econòmic en necessitats bàsiques, l’acompanyament a persones grans que viuen en solitud, el suport emocional o les emergències de roba i necessitats bàsiques, però les conseqüències socials i econòmiques d’aquesta crisi sanitària tot just estan començant. Càritas Diocesana de Girona preveu un augment important de demandes i consultes de persones i famílies que veuen com ha empitjorat la seva situació d’un dia per l’altre o que s’han vist abocades directament a situacions d’exclusió social. 

 

Com hi puc col·laborar?

Pots fer el teu donatiu de diverses maneres: a la web de Càritas Diocesana de Girona; fent una transferència bancària amb la paraula COVID19 al següent número de compte: ES29 2100 0002 57 0201445404 o trucant al telèfon d'atenció als col·laboradors: 683 14 32 39. 

 

On va el meu donatiu?

El teu donatiu ens servirà per ajudar i per atendre les persones més vulnerables del teu voltant. Les conseqüències d'aquesta emergència sanitària estan sacsejant les vides de les persones que atenem des de Càritas.

 

Puc desgravar el meu donatiu?

Sí, el teu donatiu té una recompensa fiscal. Podràs desgravar-te el 75% del teu donatiu fins a un màxim de 150€ si ets una persona física. En el cas de les empreses, es podran deduir el 35% de l’impost de Societats. Per a més informacions, detalls i certificats fiscals, cal contactar amb atenciodonant@caritasgirona.cat.

 

Podria col·laborar més periòdicament amb Càritas?

Clar que sí. Pots fer-te soci/a de la teva Càritas entrant a la nostra web: http://www.caritasgirona.cat/ca/3292/donatius.html o trucant al telèfon d'atenció a col·laboradors: 683 14 32 39. 


 
16
Abril
2020

Càritas adapta el suport educatiu per evitar que més de 800 infants i joves pateixin desigualtat


Els serveis socioeducatius de Càritas Diocesana de Girona inicien el tercer trimestre adaptant els seus projectes a les circumstàncies provocades per la crisi sanitària, amb l’objectiu de lluitar contra la desigualtat entre l’alumnat. El confinament, i sobretot el tancament dels centres educatius i la incertesa en el calendari, han posat encara més de relleu les desigualtats entre els infants i joves. A més, Càritas alerta que la falta d’equipaments informàtics i de connexions a internet a moltes llars provoca una fractura encara més gran entre famílies, que acaba generant més desigualtat entre l’alumnat. 

 

Durant aquest curs, Càritas ofereix suport a 820 infants i joves de primària i secundària, i les seves famílies, d’un total de 681 llars en més de 29 municipis, amb l’objectiu de contribuir a reduir la transmissió intergeneracional de la pobresa, però la crisi sanitària ha obligat a reformular bona part d’aquests projectes per poder continuar acompanyant-los amb l’objectiu que no perdin el fil dels estudis ni les oportunitats que els ofereix un entorn educatiu adequat. En total, Càritas manté operatius via telemàtica 56 serveis del programa Infància i Família d’un total de 63.  L’entitat ofereix ara tutories individualitzades via telemàtica o telefònica quan no hi ha altre via, suport educatiu a través de petits vídeos i propostes d'activitats molt diverses com el visionat de pel·lícules o documentals, però també suport emocional i social, tant als infants i joves del servei, com a les seves famílies.

 

Càritas Diocesana de Girona ha enviat a les famílies informació amb les recomanacions generals i propostes d’activitats i reptes concrets per als infants i joves amb l’objectiu que tinguin una planificació setmanal complementària a l’escola que eviti la desconnexió amb l’aprenentatge. El personal manté contacte periòdic telemàtic amb les famílies cada dos o tres dies, via trucada convencional o videotrucada, sempre que és possible. En cas que es detectin casos amb necessitats específiques, com ara la dificultat de les famílies per acompanyar els processos socioeducatius dels seus fills, o situacions complicades a causa del confinament, com la convivència o aspectes laborals que influeixen a tot el nucli familiar, etc. l’entitat alerta i dona respostes, en coordinació amb els serveis socials de cada municipi.

 

La majoria de les famílies ateses viuen en situacions precàries que es poden agreujar durant el confinament. Càritas ha detectat casos de famílies que viuen en infrahabitatges; en habitacions rellogades; famílies sense cohesió familiar o xarxa social suficient; famílies monoparentals amb dificultats afegides; famílies sense recursos econòmics; famílies protagonistes d'històries de violència familiar; famílies que conviuen amb malalties, trastorns psicològics o amb fills que tenen necessitats educatives especials, entre d’altres. 

 

Per intentar que totes aquestes condicions i circumstàncies no agreugin encara més els efectes del confimament sobre els processos educatius, Càritas procura establir un vincle afectiu amb els infants i joves i també amb les famílies per generar confiança i seguretat. El personal dels projectes vetlla per escoltar i acompanyar, malgrat la distància, resoldre dubtes que generen angoixes sobre qüestions econòmiques i laborals, d'habitatge, salut, socioeducatives i, sempre que sigui possible, en coordinació amb altres agents socials, per enviar un missatge clar cap a les famílies: que no estan soles.

 

09
Abril
2020

El testimoni de la Conxa: el compromís durant la crisi


Quan vaig començar a sentir parlar de la COVID-19, no hagués dit mai que acabaríem com

estem actualment. Sincerament, m’angoixa i em trasbalsa. Tots a casa, carrers buits, comerços tancats… Però jo, com tantes altres persones que treballem en el camp social hem de sortir per anar a la feina.

 

Treballo a Càritas i sóc tècnica del Centre de Distribució d’Aliments de Banyoles. El virus ha

provocat canvis d’horaris, de personal i de manera de treballar, per garantir que a la nostra

població no els falti aliment. Voluntaris, voluntàries i tècniques hem format un gran equip, i els hi dono les gràcies, per la generositat, el compromís i el respecte que estan demostrant

aquests dies tan complicats. Treballar amb gent així és tot més fàcil i els mals moments passen millor. Més d’un centenar de lots del magatzem ja estan apunt per ser entregats. 

 

Jornades llargues, preocupats pel contagi, nervis i cansament. Però, quina sort treballar amb gent així! Darrere de la mascareta, no ha faltat mai un somriure, perquè a ales mirades no ha faltat mai la il·lusió de fer la feina ben feta.

 

I arriben les entregues i la gent espera amb paciència els lots, entenent perfectament la

situació que vivim.

 

I quan tanquem la porta del magatzem, penso: amb aquest equip humà que tenim, no hi haurà virus que se’ns resisteixi. 

 

Gràcies!

 

Conxa Codina Cros
Tècnica al Centre de Distribució d'Aliments de Banyoles

02
Abril
2020

El voluntariat jove de Càritas envia missatges a la gent gran apadrinada que viu en residències


La crisi provocada per la COVID19 ha situat la gent gran al focus de l’atenció mediàtica, perquè representa un dels col·lectius més vulnerables davant del virus. Les residències d’avis van ser els primers equipaments en limitar l’entrada i sortida de persones externes per evitar la propagació del virus entre els avis i àvies, però aquest aïllament ha empitjorat la solitud que habitualment ja senten moltes d’aquestes persones. 

 

Per sort, el confinament no ha impedit que desenes de persones grans puguin mantenir el contacte amb els nois i noies voluntàries de Càritas Diocesana de Girona que durant cada curs participen al projecte Apadrinar un Avi. Es tracta d’estudiants d’instituts col·laboradors de tota la diòcesi de Girona que dediquen unes hores cada setmana a visitar persones grans que viuen en residències. Durant el curs,  aquest temps serveix per compartir converses i realitzar activitats com jocs de taula i d’altres. Les trobades contribueixen a augmentar l’autoestima i el benestar de les persones grans. Els joves, en canvi, reben l’experiència i la saviesa de les persones apadrinades. En alguns casos, aquestes relacions s’allarguen i continuen un cop finalitzat el període d’apadrinament, perquè les relacions humanes que es forgen acaben transcendint els propis objectius d’aquest projecte, que ja té més de 10 anys i que ha estat premiat i reconegut en diverses ocasions.

 

Les circumstàncies actuals han obligat a canviar a marxes forçades la dinàmica d’aquestes trobades, que ara es realitzen utilitzant les noves tecnologies, en el que ja s’ha rebatejat com Apadrinar un Avi 2.0. La iniciativa va començar amb l’enviament de vídeos, textos i fotografies del jovent cap als seus avis apadrinats, que necessiten ara més que mai aquest contacte per fer front a la situació d’aïllament. Ja són desenes els missatges que els joves han enregistrat i fet arribar als avis, però continuen creant-ne de nous cada dia. A més, l’alumnat d’alguns dels serveis d’intervenció educativa de Càritas Diocesana de Girona i AMPA’s d’escoles i instituts s’han volgut sumat a la iniciativa, gràcies a la col·laboració de diverses residències, amb l’objectiu que totes les persones grans rebin missatges de suport i acompanyament virtual que les ajudi a superar el confinament. Càritas continua treballant intensament per sensibilitzar la societat i fomentar un canvi de mirada respecte la gent gran a través d’aquest i d’altres projectes, que no s’han aturat durant la crisi. 

 

Fins a 18 Càritas locals de la diòcesi de Girona participen del projecte Apadrinar un Avi. Enguany, el projecte ha apadrinat 622 persones grans, gràcies a la participació de 673 joves voluntaris, 52 centres residencials, 53 centres educatius, 21 persones de suport i 10 persones tècniques. 


 
30
Març
2020

“Ens estem quedant sense menjar”, el crit d’alerta de les famílies més vulnerables durant el confinament


El nombre habitual de famílies que s’adrecen a Càritas Diocesana de Girona per primera vegada ha crescut exponencialment durant la crisi sanitària i ha fet aflorar una realitat que no es veu. En el que va de confinament, gairebé un centenar de persones no ateses per l’entitat s’ha posat en contacte amb Càritas per sol·licitar algun tipus d’acompanyament, perquè es troba en situació de vulnerabilitat degut a la crisi sanitària. Aquests casos se sumen al gruix de persones ateses pels programes de l’entitat, que ja superen els 22.000 a la diòcesi de Girona. Alguns dels missatges rebuts durant aquests dies descriuen situacions extremes que han posat en alerta l’entitat, com ara el crit reiterat: “ens estem quedant sense menjar”. Els responsables de Càritas preveuen un encrueliment de les condicions de moltes de les famílies ateses per culpa de la manca sobtada d’ingressos i per la pèrdua de perspectives laborals.

 

La frenada en sec del sector serveis, per exemple, i la precarietat laboral de molts treballadors, han deixat moltes famílies gironines sense ingressos ni recursos suficients per poder viure dignament. Les principals dificultats d’aquestes famílies són poder omplir el carro del supermercat per passar el confinament, fer front a les a les despeses del consum energètic o mantenir el pagament del lloguer, però també hi ha persones que necessiten suport emocional, gent gran que no pot desplaçar-se per comprar medicaments o ni tan sols per llençar la brossa, infants i joves que pateixen fortes desigualtats i que poden perdre el fil dels estudis, entre moltes d’altres situacions

 

El repartiment d’aliment no s’atura

 

Càritas Diocesana de Girona està fent un gran esforç per mantenir oberts una trentena de serveis d’entrega d’aliments arreu de la diòcesi de Girona durant la crisi provocada pel COVID-19. Aquest serveis proporcionen aliments bàsics i productes d’higiene a famílies en situació de vulnerabilitat de la diòcesi de Girona. Només durant aquestes dues primeres setmanes, l’entitat ha repartit aliments per a més de 10.000 persones, que representa el ritme habitual d’entrega entre els Serveis d’Aliments i els Centres de Distribució d’Aliments. Les famílies en situació de vulnerabilitat no han deixat d’anar a les seves cites d’entrega, perquè necessiten abastir-se de productes suficients per al confinament. En alguns punts, com a Lloret de Mar, per exemple, on moltes famílies depenen dels ingressos de la temporada turística, Càritas ha hagut d’obrir un torn d’emergència extra al Centre de Distribució d’Aliments, per a seixanta famílies més, que ja és del tot insuficient per cobrir la demanda actual.

 

Càritas va anunciar el manteniment d’aquest serveis amb els lemes #elCompromísNoTanca i #CaritasNoTanca, i va activar equips de personal tècnic i voluntari, que han treballat gairebé sense descans per tal que les famílies puguin cobrir les necessitats bàsiques durant aquesta situació d’excepcionalitat. En alguns casos, Càritas ha comptat també amb el suport dels cossos policials per tal d’evitar aglomeracions. En algunes poblacions, com Santa Coloma de Farners, els equips preparen els lots i la brigada municipal s’encarrega del repartiment a domicili. En altres llocs com Malgrat de Mar és un treballador de l’empresa d’inserció Ecosol de Càritas Diocesana de Girona, contractat per l’ajuntament, la persona que s’encarrega de fer el repartiment a domicili. Ens els darrers dies, la majoria d’ajuntaments s’ha posat en contacte amb l’entitat per oferir el suport necessari per poder mantenir aquests serveis. Per altra banda, els responsables de Càritas han mantingut contacte constant i coordinat amb la delegació territorial de la Generalitat de Catalunya, tot i que l’operativa final es duu a terme a través dels ajuntaments. A més, l’entitat ha rebut l’oferiment de diverses iniciatives particulars que han proporcionat mascaretes i altres materials per evitar que els equips dels serveis d’aliments posin en perill la seva salut. 

 

Les mesures adoptades fins ara

 

Càritas Diocesana de Girona manté oberts el 58% dels seus serveis, gràcies a l’esforç del personal i del voluntariat, que continua tan compromès com sempre amb les persones més vulnerables. Tot i el tancament de les formacions i orientacions laborals presencials, el pal de paller de les polítiques d’inserció de l’organització, Càritas ha adaptat ràpidament els seus serveis i ha activat el seguiment via telefònica per continuar atenent les persones en situació de vulnerabilitat, també en l’àmbit laboral. A més, ha habilitat telèfons per oferir acompanyament des de les acollides de manera telemàtica, consultes de documentació via telefònica, realitza seguiment de les persones grans que pateixen solitud, ofereix suport emocional, es desplaça diàriament fins als domicilis de persones grans que viuen en solitud i, en definitiva, ha adaptat tots els projectes possibles a les noves circumstàncies, per no deixar ningú enrere. Ecosol, l’empresa d’inserció de l’entitat, que ofereix oportunitats laborals a persones en risc d’exclusió, ha hagut de tancar el 90% dels centres de treball i ha perdut molts clients per culpa de l’ambient d’incertesa. L’empresa manté oberts només els serveis mínims i necessaris per no posar ningú en risc, mentre continua prestant servei als Centres de Distribució d’Aliments i als tallers de confecció. Una de les iniciatives més encoratjadores l’han dut a terme centenars de nois i noies voluntaris del projecte Apadrinar un Avi, que s’han mobilitzat per fer arribar missatges en vídeo a les persones grans que tenen apadrinades i que viuen en residències.

 

 Al costat dels més vulnerables

 

Aquesta setmana, Càritas Diocesana de Girona ha fet una nova crida a través d’una carta de la directora, M. Dolors Puigdevall i Dalmau, adreçada als socis, donants, empreses i particulars compromesos, amb l’objectiu d’aconseguir recursos suficients per complementar el suport de les administracions, garantir les mesures posades en marxa i evitar que aquestes famílies es vegin abocades a l’exclusió social més severa com a conseqüència de la crisi sanitària. La campanya s’anomena #elCompromísNoTanca. Els donatius es poden fer arribar amb la paraula COVID19  al número de compte ES29 2100 0002 57 0201445404, a través de la web www.caritasgirona.cat o per telèfon 683 14 32 39.

25
Març
2020

El compromís no tanca


Estem vivint una crisi sanitària sense precedents que està posant a prova tota la societat. Els esdeveniments s’han precipitat ràpidament i ens han obligat a reestructurar les vides i tasques de cadascú, per fer front a aquesta nova situació. La major part de la població resta confinada, de manera responsable i solidària, mentre els professionals lluiten per revocar l’abast de la pandèmia provocada per la Covid-19

 

Però en aquest escenari, a Càritas ens toca estar més compromesos que mai. Hi ha milers de famílies que no poden proveir-se dels aliments necessaris per passar el confinament en condicions, gent gran que viu en solitud i persones en situació de vulnerabilitat que no podem oblidar. El nostre deure és acompanyar-les, especialment en moments com l’actual, sumar al costat de les administracions i d'altres entitats socials i procurar que aquesta crisi no les aboqui a l’exclusió social més severa. Durant els primers dies de confinament, hem fet un esforç titànic per mantenir oberts una trentena de serveis d’aliments, adequant les mesures de seguretat sanitàries, gràcies als professionals i al voluntariat que no està en el grup de risc, que han treballat gairebé sense descans. A més, hem activat l’atenció telefònica per mantenir l’acollida de persones en situació de vulnerabilitat, fer seguiment de la gent gran que viu sola i resoldre dubtes dels serveis d’immigració, entre d’altres. Ara, més que mai, fem comunitat i teixim vincles, perquè ningú es quedi enrere. 

 

Desitgem que tant tu com les persones estimades us trobeu en bon estat de salut i que procureu tenir cura unes de les altres per reduir l’abast d’aquesta crisi. Us informem que Càritas ha posat a disposició un número de compte per poder rebre donatius i destinar-los a garantir la continuïtat de les mesures excepcionals que hem posat en marxa per a les persones més vulnerables. 

 

El compromís no tanca. 

 

 

M. Dolors Puigdevall i Dalmau

Directora de Càritas Diocesana de Girona
 

Número de compte: ES29 2100 0002 57 0201445404
Utilitza el concepte COVID19

Històric de notícies
Càritas Diocesana de Girona
Pujada de la Mercè 8, 17004 Girona
Tel. 972 20 49 80
caritas@caritasgirona.cat
Tots els drets reservats
Avís legal | Política de cookies
Si prefereixes donar per transferència bancària:
Caixabank: ES88-2100-0002-53-0200129121
Triodos Bank: ES38-1491-0001-26-2073033124
© Copyright NEORG 2023 by NEORG