Home >> Diem >> Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
2015

El Girona FC i Càritas organitzen una acció solidària de resposta a la crisi dels refugiats

El club destinarà part de la recaptació del derbi contra la UE Llagostera a l’entitat i facilitarà espais perquè els aficionats puguin realitzar donacions.

Delfí Geli, President del Girona FC i Ramon Barnera, Director de Càritas Diocesana de Girona, van presentar dilluns l’acció solidària que duran a terme el club i l’entitat el proper diumenge, 27 de setembre, en el marc del derbi gironí amb la UE Llagostera a Montilivi (17h). El club s’ha compromès a destinar 1€ de cada entrada del partit a l’entitat. Càritas, per la seva banda, aprofitarà l’afluència de públic del derbi per explicar les accions de resposta a la crisi dels refugiats que està desenvolupant i organitzarà una captació de fons amb la col·laboració d’un equip de voluntaris, en el marc de la campanya “Som Refugi”.

Ramon Barnera, Director de Càritas Diocesana de Girona, va agrair la col·laboració del club i va recordar que, de moment, l’emergència “no és a casa nostra, sinó que cal enviar diners a les Càritas que actuen sobre el terreny, i que coneixen les necessitats de primera mà”. Pel que fa l’acció aquí, va insistir en que cal “sensibilitzar la societat, perquè es rebin i s’acullin tots els migrants sense distincions, preferències ni discriminacions”. Barnera també va remarcar que cal reforçar els programes de l’entitat, per poder comptar amb la infraestructura i els recursos suficients quan sigui necessari. I en aquest sentit, va fer una crida per aconseguir nous socis, donants i voluntaris.

Per altra banda, Delfí Geli, President del Girona FC, va destacar la resposta social que genera aquesta crisi humanitària i va animar socis i seguidors a omplir l’estadi, convençut que serà “una gran jornada esportiva i solidària”.

El partit entre el Girona FC i la UE Llagostera corresponent a la sisena jornada de la Segona Divisió se celebrarà diumenge 27 de setembre a les 17h a Montilivi.

Càritas disposa de dos números de compte per rebre donacions que destinarà a les ajudes per als refugiats:

TRIODOSBANK ES 38 1491 0001 26 2073033124
CAIXABANK ES 29 2100 0002 57 0201445404

A més, es poden fer donacions a través de la web.
2015

“Som Refugi” és la resposta de Càritas a la crisi dels refugiats

Càritas ha emès diversos comunicats explicant el drama humanitari que representa el desplaçament massiu de refugiats dels territoris en conflicte, sobretot Síria però també Iraq, cap a Europa, a través de Turquia i altres vies. Aquestes persones es troben en una situació d’extrema vulnerabilitat i manca dels recursos bàsics necessaris per sobreviure amb condicions. A més, Càritas ha recordat en diverses ocasions que una gran majoria d’aquests refugiats són infants, fet que encara agreuja més la situació. Amb tot, la resposta política sembla no ser suficient o prou ràpida per pal·liar la situació.

Durant les darreres setmanes, Càritas ha rebut un bon nombre de consultes sobre les accions que s’estan duent a terme i no poques ofertes solidàries de col·laboració ben diverses. Per tal d’oferir informació sobre els accions que realitza l’entitat i facilitar les vies de col·laboració més eficients, l’entitat ha començat una campanya sota el lema “Som Refugi”.

“Som Refugi” és la resposta actual de Càritas a la crisi dels refugiats, però és també una crida a tota la societat perquè s'impliqui en l'acollida i en l'acompanyament integral de totes les persones que ho necessiten, sense distincions.

Càritas desenvolupa aquesta resposta a tres nivells:

Ajuda humanitària

Es tracta de captar i enviar fons a les Càritas que operen als països en guerra, fronterers o en trànsit. Amb aquests fons, les Càritas atenen les necessitats més urgents dels refugiats, que són aliments, sanejament, aigua i refugi sobre el territori on el drama humanitari és més evident.

Sensibilització

Càritas, i altres entitats com Justícia i Pau o CONFER, estan difonent la campanya #MigrantsAmbDrets per tal de garantir els drets de tots els migrants i evitar discriminacions de qualsevol tipus entre els migrants econòmics, els refugiats de guerra i les persones i col·lectius d’immigrants que ja es troben al nostre país. #MigrantsAmbDrets aposta per l’acollida i l’hospitalitat per a totes les persones que ho necessiten, més enllà dels motius del seu desplaçament.

Acollida i acompanyament integral

Càritas es posa a disposició de l’Administració per poder rebre refugiats quan sigui necessari. L’entitat està realitzant un inventari de recursos per tal de conèixer exactament de quins mitjans i infraestructures disposa per poder acollir refugiats. Tanmateix, l’entitat recorda que la crisi dels refugiats no suposa una emergència directa al nostre territori, i que en cap cas es tracta d’habilitar espais massificats o recollides directes d’aliments o provisions. Càritas posarà a disposició dels refugiats els itineraris d’acollida i acompanyament integrals que desenvolupa de manera habitual a través dels seus programes, gràcies als voluntaris i professionals. En aquest sentit, Càritas fa una crida per aconseguir nous socis, voluntaris i donants, amb l’objectiu d’enfortir els programes i les accions destinades a refugiats i a persones en situacions vulnerables, sense distinció.

Com pots col·laborar?

“Som Refugi” permet que qualsevol persona, organització o empresa que ho desitgi pugui col·laborar amb Càritas a tres nivells per aconseguir donar resposta a la crisi dels refugiats.

Ajuda humanitària

Pots fer una donació a través de la nostra web, o directament als números de compte, que enviarem a les Càritas dels països en conflicte, fronterers i en trànsit per garantir les necessitats urgents d’aliments, aigua, sanejament, refugi i mitjans de vida.

Números de compte per a donacions:

TRIODOSBANK ES 38 1491 0001 26 2073033124
CAIXABANK ES 29 2100 0002 57 0201445404

Sensibilització

Pots difondre els missatges de la campanya #MigrantsAmbDrets a través de les xarxes socials per garantir els drets i evitar que es generi discriminació de qualsevol tipus entre els refugiats, els migrants econòmics i les persones i col·lectius d’immigrants que ja acollim.

Acollida i acompanyament integral

Pots fer-te soci, donant o voluntari per reforçar els programes de l’entitat i millorar la capacitat de resposta davant d’una eventual arribada de refugiats.

Per a més informació segueix-nos:

Twitter: @caritasgirona
Facebook: /caritasgirona

#MigrantsAmbDrets

Cal hospitalitat i dignitat per tots els migrants. Tots els migrants tenen drets. No hi ha migrants de primera i de segona.

Des de Càritas fem una crida a vies de migració segures i legals. Les persones no poden prendre riscos en viatges a Europa o altres destins. La migració legal segura ademés aturarà les operacions de les màfies.

Portem treballant anys amb la realitat dels refugiats. Sabem que no és només una crisi humanitària sino l'evidència d'un fracàs de les polítiques migratòries europees, que només s'han centrat a tancar fronteres a qualsevol preu, sense preocupar-se de les persones ni dels seus drets. No és només una crisi de refugiats. Cal tractar la complexitat de les causes de la mobilitat humana. No podem distingir entre una refugiats de primera i altres migrants de segona. Hi ha milers de persones migrades que també estan en crisi avui a casa nostra i als que hem d'acollir i respectar els seus drets.

I a casa nostra avui el que cal és tranquilitat i una resposta conjunta i coordinada per l'Administració. Caldrà donar resposta activa a nivell local, però a una realitat que avui encara desconeixem. Estarem preparats i tindrem una mirada al que està succeïnt a la Frontera Est, però mentre posarem també el focus a la realitat de les persones migrants que tenim al nostre costat, a casa nostra.

2015

Càritas Diocesana de Girona se suma al comunicat emès el dia 2 de setembre per Cáritas, CONFER i Justícia i Pau amb el lema “No a la política de la por. Sí a la política de la integració, l’acollida i el desenvolupament dels pobles”.

Els sagnants i inhumans esdeveniments dels que en som testimonis a la Frontera Est (Sèrbia, Grècia, Macedònia etc.) tan sols un parell de mesos després de la presentació de l’Agenda Europea d’Immigració, a més d’un saldo en vides, en drames humans, mostra un saldo d’ineficiència política inacceptable en termes de dignitat i defensa dels Drets Humans, que la nostra societat no pot permetre.

No és només una crisi humanitària. És l’estrepitós fracás d’una política mal anomenada migratòria i que es redueix a un indecent i milionari control dels fluxos (Frontes, Eurosur etc.) sostingut sobre el discurs de la por a la invasió del diferent. Les pasteres, Lampedusa, Ceuta i Melilla, la situació a Sèrbia, Grècia o Macedònia són conseqüències estructurals d’aquesta desenfocada política, i no pas les seves causes.

No és només una crisi de refugiats. No podem ni hem de quedar-nos només amb una resposta d’emergència a totes aquestes persones que, efectivament, necessiten de la nostra protecció. La realitat que vivim actualment és el resultat d’una falta de polítiques coherents que abordin la complexitat de les causes que motiven la mobilitat humana. Falta de coherència en política exterior, en política econòmica, en polítiques de cooperació per al desenvolupament.

És el resultat d’una absència de política de cooperació per al desenvolupament que oblida que darrere de cada decisió d’abandonar una casa, una feina i una vida hi ha una causa d’expulsió (la guerra, la falta d’oportunitats, el canvi climàtic etc.) i persones a les que s’ha de protegir i garantir els seus Drets Humans.

És el moment d’abordar el repte que, com a societat, ja hem afrontat; evitant que aquests successos que ens omplen de dolor i vergonya es produeixin de forma cíclica. L’única solució proposada pels governs, la via de la seguretat, no és viable, ni en termes d’humanitat, ni en termes polítics.

És el moment de reconèixer a l’altre, al diferent, no com un invasor sinó com un igual amb els mateixos drets, com una aportació positiva a la nostra societat mestissa; com un germà en dificultats al que hem de buscar un lloc, encara que estiguem més estrets. Europa no pot perdre l’oportunitat per repensar sobre les polítiques desenvolupades fins ara, per protegir les persones que intenten arribar al nostre territori, per invertir en polítiques per al desenvolupament i en polítiques d’integració.

Ens unim al missatge del Papa Francesc que en el seu recent viatge a Amèrica Llatina animava la comunitat cristiana i tota la societat a no tenir por i a demanar un canvi “... un canvi real, un canvi d’estructures. Aquest sistema ja no s’aguanta, no l’aguanten els camperols, no l’aguanten els treballadors, no l’aguanten les comunitats, no l’aguanten els pobles... I tampoc l’aguanta la Terra, la germana mare terra”.

Ens hem quedat orfes d’una veritable política de migracions. Demanem als governants que assumeixin amb proactivitat el repte històric de parar de construir tanques, murs i reixes proposant solucions i polítiques que posin les persones al centre:

Creant vies de protecció i acollida efectives per als refugiats .
Generant i desenvolupant més vies legals d’accés al nostre territori a les persones migrants
Visibilitzant que la mobilitat humana és sempre una oportunitat per a la nostra vella Europa i no un risc.

Tenim un gran repte com a societat, dignificar-nos com a éssers humans, fent un lloc a casa nostra i buscant camins nous pels que tots puguem transitar.
2015

La Cursa Popular del Carrer Nou tindrà dues proves solidàries a favor de Càritas i Fundació SER.GI

L’Agrupació de Comerciants Girona Centre Eix Comercial i els responsables de Càritas i Fundació SER.GI han presentat la imatge de la 37ena edició de la Cursa Popular del Carrer Nou, que aquest any comptarà amb dues proves solidàries a favor d’aquestes entitats, que col·laboren de l’organització de l’acte gràcies als seus voluntaris.

Com a principal novetat, la cursa recupera la Milla (1.609 metres) que s’obre a totes les edats amb quatre sortides, segons categoria i que destinarà una part dels beneficis a la Fundació SER.GI. Es preveu que la Milla compti amb atletes de renom internacional. Així mateix, l’edició d’enguany manté la caminada solidària que es va estrenar l’any passat a favor de Càritas Diocesana de Girona amb un recorregut d’1,6 Km i que aquest any s’amplia a gairebé 5 Km, amb un circuit més atractiu que recorrerà el camí de fora de la muralla de la ciutat. La 37ena edició de la Cursa Popular del Carrer Nou manté els recorreguts de les curses estrella amb dret a classificació dels 10 i 5 km, que inclouen també la variant de la cursa d’empresa i infantil.

Els diners recollits es destinaran als diferents programes que Càritas té en funcionament per pal·liar la pobresa infantil, tant en l’àmbit d’acollida com en el camp educatiu. Per la seva banda, la Fundació SER.GI ha explicat que destinarà els diners al projecte de Masoveria Urbana.

Més informació i inscripcions a www.cursacarrernou.cat.
Agost

Més 400 alumnes necessiten materials escolars per no perdre el fil dels estudis

Abacus cooperativa col·labora amb Càritas en els Programes Educatius que ofereixen suport complementari a l'escola a 400 infants i joves en situació de vulnerabilitat i que presenten dificultats en el procés d'escolarització. Des del 20 d'agost fins al 3 d'octubre podeu comprar vals solidaris d'1€, 3€ i 5€ a la caixa de l'establiment. Tots els beneficis aniran destinats a material escolar.

Càritas treballa cada curs per a la igualtat d’oportunitats dels infants i adolescents en el sistema escolar. El Servei d’Intervenció Educativa (SIE) ofereix suport educatiu i social, complementari a l’escola, per tal de garantir l’assoliment de l’educació comprensiva a infants i joves que presenten dificultats en el seu procés d’escolarització. La finalitat és que els nens i nenes segueixin el seu procés escolar de manera adequada al seu nivell de desenvolupament.

Es realitzen dos tipus d’accions, una d’intervenció individual, tenint en compte les tasques acadèmiques, sempre en coordinació amb el centre educatiu de referència de l’infant o adolescent, i l’altre d’intervenció grupal, on es proposen dinàmiques, tallers i sortides.

Les dues accions tenen com a objectiu el treball d’hàbits, actituds, coneixements i habilitats per tal d’ajudar-los a tenir èxit en el seu procés escolar. Aquesta intervenció és complementa amb un treball de suport continu de la família, implicant-la activament en l’educació i desenvolupament dels seus fills.

La col·laboració amb Abacus cooperativa en aquesta acció solidària permetrà facilitar material escolar a infants i joves perquè puguin continuar les activitats del Servei d’Intervenció Educativa i no perdre el fil dels estudis.
2015

El projecte Ubuntu treballa per a la salut emocional

Ubuntu és un projecte d’intervenció psicosocial pensat per millorar l’autoestima i la motivació de les persones que pateixen els efectes de la crisi, també des d’una dimensió emocional. Les persones que formen part d’aquest projecte arriben a Càritas en situacions d’estrès, fatiga i sovint amb un estat d’ànim molt delicat. Cal treballar amb aquestes persones per aconseguir apartar-los de l’exclusió social i potenciar la seva xarxa social. Per fer-ho, el projecte Ubuntu ofereix una metodologia participativa i grupal, en què les persones esdevenen protagonistes i es corresponsabilitzen del seu procés, després de conèixer les seves necessitats i potencialitats.

Durant el 2014, el Projecte Ubuntu s'ha dut a terme en divuit poblacions. Actualment, l'equip està format per onze persones contractades i disset voluntaris, tots ells familiaritzats en el treball grupal psicosocial. El projecte està finançat en una gran part per la Diputació de Girona, a través del programa de salut i crisi de Dipsalut.

El 2014 es van atendre 208 persones en 17 poblacions de les comarques gironines amb un percentatge de millora personal molt considerable.
2015

Donacions virtuals amb la targeta RES

RES Catalunya i Càritas han arribat a un acord perquè l’entitat pugui rebre donatius virtuals en aquesta moneda. L’acord també contempla que el 3% de les càrregues que facin els particulars es destinin a Càritas, si així ho han fet constar a l’hora de sol·licitar la targeta a través de www.res.cat/particulars.

Amb la targeta RES, hi guanya l’usuari i hi guanya Càritas. Es tracta d’una altra manera de col·laborar amb Càritas i promoure el comerç local, a més de l’estalvi que ja suposa aquest mètode de pagament virtual, creat a Bèlgica ara fa divuit anys. Actualment, més de 450 negocis utilitzen el sistema RES a les comarques gironines.

Càritas us anima a fer-vos la targeta RES i a col·laborar amb l’entitat.
2015

Aquest estiu les necessitats no fan vacances

Uns 150 infants i joves participaran de les activitats socioeducatives de Càritas durant l’estiu

Càritas ha atès fins a 483 infants i joves durant el curs 2014 2015 que acaba de finalitzar, a través del Servei d’Intervenció Educativa (SIE). Aquest servei ofereix suport social i familiar amb l’objectiu que els alumnes que viuen en entorns socials o familiars que necessiten suports especials puguin seguir el procés escolar de manera adequada.

És molt important que durant el període estival aquests infants tinguin l’oportunitat de participar d’activitats que donin continuïtat als esforços i programes desenvolupats durant el curs escolar. Amb aquesta finalitat, Càritas organitza diverses activitats socioeducatives repartides pel territori. A Girona, l’entitat gestiona el casal del Sector Est de la ciutat. Aquest casal ofereix, a més d’activitats lúdiques, un espai per fer seguiment i suport en les tasques i deures dels alumnes. A banda del casal del Sector Est de Girona, Càritas també desenvolupa durant l’estiu el Servei d’Intervenció Educativa (SIE) a Banyoles, Figueres, La Bisbal d’Empordà, L’Escala, Lloret, Palafrugell, Roses, Salt, Santa Cristina d’Aro, Torroella de Montgrí, Fortià, Vilamalla i Pals. En aquests altres espais, es treballen les habilitats i capacitats dels mateixos infants i joves que han estat alumnes durant el curs i que durant les vacances es queden al municipi.

A l’estiu, el nombre d’alumnes que poden atendre’s depèn del voluntariat i finançament disponible. Col·labora amb un donatiu econòmic i fes possible que cap infant es quedi sense activitats socioeducatives aquest estiu.

Aquest estiu les necessitats no fan vacances.
Maig

Presentem la memòria dels Centres de Distribució d'Aliments

Presentem les dades corresponents a l'exercici 2014 dels Centres de Distribució d'Aliments, conjuntament amb el Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat, la Diputació de Girona, el Banc dels Aliments, i l'Obra Social la Caixa.

Els Centres de Distribució d'Aliments són una iniciativa que es desenvolupa a 9 localitats del territori (Banyoles, Figueres, Girona, Lloret de Mar, Olot, Palafrugell, Roses, Salt, Torroella de Montgrí) de forma conjunta les entitats mencionades, els Ajuntaments corresponents, i altres entitats socials.

memoria cda 2014 (2).pdf
Històric de notícies