Home >> Diem >> Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
Març

Ecosol es consolida com a gestor de residus tèxtils

Disposa de 150 contenidors repartits arreu de la diòcesi de Girona

Ecosol ha rebut durant el 2022 el suport de la Convocatòria - Càritas Moda re en el marc de la col·laboració de Càritas Espanyola amb el Grup Inditex. L'empresa d'inserció de Càritas Diocesana de Girona ha pogut ampliar la seva capacitat de recollida de residus tèxtil gràcies a l'adquisició de 10 nous contenidors. Amb els 150 contenidors que disposa a la diòcesi de Girona, Ecosol ha gestionat unes 521 tones durant l'any 2022 i ha implantat la sensorització dels contenidors per permetre una millor gestió de la recollida de roba, gràcies a l'optimització de rutes i a través de la botiga Moda re.

Pel que fa als objectius socials plantejats, durant el 2022, en l'àmbit de gestió de residus tèxtils, s'ha donat feina a tres persones en procés d'inserció i una d'estructura a Ecosol. Pel que fa a la cooperativa Avancem Santa Clara, tres persones estan en procés d'inserció i una d'estructura per la gestió de la botiga.

També ha estat possible reprendre les insercions de persones participants en el mercat laboral ordinari, de les quals, set persones han rebut ofertes d'ocupació a través de la prospecció laboral realitzada per l'empresa i l'entitat promotora. Actualment, una d'elles ja ha assolit una feina al mercat laboral ordinari.

Un equip de Càritas visita diverses iniciatives al Senegal

El mes de gener passat, tres persones que formem part de Càritas Girona, Barcelona i ​​Sevilla, juntament amb altres educadors i treballadors socials de Mali, França i Itàlia, vam tenir l'oportunitat de participar en una immersió al Senegal, específicament a les ciutats de Dakar, Ziguinchor i Kolda, on vam poder conèixer de primera mà el context socioeconòmic del país, la realitat de la protecció a la infància i el treball social i d'acompanyament que es realitza des de diferents entitats i des de l'administració.

Durant dues setmanes, vam tenir l'oportunitat de conversar amb noies i nois atesos en diferents projectes educatius, conèixer persones que han fracassat en el procés migratori i s'han acollit a un retorn voluntari al seu país, conversar amb persones refugiades i migrants d'altres països africans, participar en grups de discussió amb joves sobre les realitats i conseqüències de l'emigració clandestina, intercanviar experiències d'intervenció amb treballadors socials senegalesos i visitar domicilis de famílies sense gaires recursos que acullen menors d'altres familiars a casa seva.

També vam visitar petits tallers on caps i encarregats s'impliquen en un projecte d'ocupabilitat per formar-se en drets de la infància i tenir un suport per donar una formació ocupacional a joves aprenents, vam tenir l'oportunitat de debatre amb educadors socials que fa anys treballen per millorar la salut i la vida quotidiana dels nens i nenes que viuen als carrers, conversar amb un jutge que, fins i tot amb criteri de justícia social i voluntat, no disposa dels recursos i els mitjans necessaris per garantir processos de reinserció, de recuperació ni de protecció a la infància a la regió, i entendre la importància que té la medicina tradicional, la cultura i les pràctiques de cada regió en l'acompanyament psicosocial i el benestar físic i emocional.

La immersió ens va permetre conèixer les diferències que hi ha entre el Senegal i Espanya. Diferències culturals, socials, demogràfiques, econòmiques, de valors, de condicions de vida o d'oportunitats de futur per als joves. En el camp de la intervenció social, vam conèixer les mancances i debilitats del sistema de protecció a la infància i les dificultats per garantir els drets dels infants.

Altres aprenentatges adquirits estan relacionats amb els valors, amb el que realment és important i que marca actituds i comportaments concrets, com pot ser el valor a la família i el respecte a la gent gran o el valor de la solidaritat i el fet de compartir.

Hem pogut experimentar qüestions que ja coneixíem gràcies al testimoni de participants en els nostres projectes o per l'experiència en l'acompanyament, la formació adquirida i la reflexió contínua, però el contacte amb la realitat ens ha fet entendre molt millor no només el context, sinó també molts dels comportaments, reaccions, actituds dels joves, així com l'esforç que ha de suposar adaptar-se a la realitat amb què es troben en arribar a Europa.

El projecte Passarel·la

El projecte Passarel·la, iniciat el 2019 dins del programa Erasmus+, té com a objectiu enfortir i millorar l'acompanyament social i educatiu d'adolescents i joves migrants no acompanyats mitjançant l'intercanvi de coneixements i experiències entre entitats socials europees. Es busca crear ponts entre països d'origen (Àfrica de l'Oest) i de destinació (Europa) mitjançant la participació de Futur Au Présent Internacional, la Fundació Auteuil, Per Esempio, l'Associació Jeunesse i Développement i Càritas Espanyola. El projecte ha permès a treballadors i educadors socials compartir i generar l'intercanvi de bones pràctiques, així com conèixer millor els contextos d'intervenció i la realitat sobre el terreny mitjançant les immersions dels professionals en origen i destinació.

Pilar Muruve, David Vázquez i Raquel Carrión.

IGUALTAT I DIGNITAT - La precarietat laboral s'escriu en femení

En el marc de la celebració del 8 de març, des de Càritas Diocesana de Girona reivindiquem un canvi a l'organització de la societat, on el centre sigui la persona i pugui tenir accés a un treball decent que suposi que dones i homes treballem en igualtat, dignitat, llibertat i seguretat.

Per això, continuem reclamant que es produeixin els avenços necessaris perquè definitivament aconseguim una veritable equiparació de drets, que el treball que les dones fem sigui socialment reconegut i gaudeixi de les condicions laborals d'un treball decent.
Manifest - 8 de març
Febrer

La resposta de Càritas a Turquia i a Síria

Aquest dilluns, dos terratrèmols de 7,8 i 7,5 de magnitud a l'escala de Richter van sacsejar el sud-est de Turquia i nord de Síria. Càritas ja s'ha mobilitat per ser al costat de les famílies afectades i oferir-los ajuda. Des d'un primer moment, la resposta humanitària de les Càritas de Turquia i Síria s'ha centrat en obrir canals d'escolta i facilitar informació a les persones afectades en els espais de refugi habilitats. En el cas de Turquia, la regió més afectada és la diòcesi d'Anatòlia, amb centenars de morts. La seva catedral, a la ciutat Iskenderun, al sud del país, es va esfondrar totalment i les oficines i espais de Càritas també van patir forts danys.

Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona, agraeix el compromís de socis i donants de l'entitat que volen col·laborar amb aquesta ajuda i recorda que "hem habilitat un número de compte d'emergència, i destinarem aquests donatius als equips que treballen sobre el terreny, a través dels nostres sistemes garantits de Cooperació Internacional, com ja hem fet en altres ocasions".

Resposta de Càritas a Turquia

Càritas Anatòlia, en coordinació amb les autoritats, està reunint les persones desplaçades en espais oberts i segurs i tractant de distribuir alguns àpats calents i roba. Les diòcesi d'Izmir i Istanbul estan donant suport i recollint materials per enviar ajuda a la Regió d'Anatòlia

En aquest moment, Càritas Turquia, a través de les oficines diocesanes d'Anatòlia, està fent una Avaluació Inicial Ràpida de Necessitats basada en la informació de les autoritats locals, ONG (Organitzacions no governamentals) associades i contactes al camp.

Càritas Turquia està en contacte amb l'Equip de Resposta a Emergències de Càritas Europa i Càritas Internationalis, que informarà la Confederació sobre nous desenvolupaments.

Facilitar l'accés a l'ajut a minories no prioritzades per l'ajut governamental.

S'han obert canals d'escolta per a la identificació de necessitats i facilitar informació als afectats sobre l'ajut proveït pel govern i les ONGDs (Organitzacions no governamentals per al desenvolupament).

L'ajuda en espècie és molt complicada, per la qual cosa es prioritza el lliurament efectiu.

Resposta de Càritas a Síria

Les oficines de Càritas Síria a Alep i Latakia han patit greus danys, i gran part del personal, així com 4.500 famílies afectades, dormen dins d'edificis religiosos o als seus automòbils, a causa del clima particularment dur. Càritas Síria està mobilitzant personal i voluntaris de Damasc i Homs, i està fent una avaluació de les necessitats per implementar una resposta ràpida.

A Hama s'obriran 3 centres d'allotjament, cada centre conté al voltant de 40 habitacions amb 5 llits cadascuna. Es necessiten 200 matalassos a cada centre, 80 tovalloles, racions de menjar i kits de cuina, a més de medicines.

Els edificis afectats a Lattakia són 60, unes 3.000 persones s'han vist afectades, és per això que s'han establert diversos centres equipats per acollir les famílies afectades. Es necessiten matalassos, mantes, roba i racions de menjar.

La resposta es centra en habilitar centres de refugi.

S'estan repartint menjars i es facilita abric.

S'ha donat allotjament a 5.000 desplaçats a 27 escoles i salons.

S'han assegurat mantes però cal menjar.

Com col·laborar-hi?

Des de Càritas Diocesana de Girona estem recollint donatius a través de la campanya #CàritasAmbTurquiaiSíria mitjançant un número del compte habilitat especialment per a l'emergència: ES29 2100 0002 5702 0144 5404. També es pot col·laborar amb un Bizum al codi 01580 o a través de www.caritasgirona.cat. Recorda que cal posar "TURQUIA I SÍRIA" al concepte.

*Envia el teu justificant de donatiu a atenciodonant@caritasgirona.cat per poder desgravar fiscalment l'import corresponent.

Aquests donatius es destinen a les persones que estan patint les conseqüències dels sismes, a través dels nostres sistemes de cooperació internacional, garantint una ajuda ràpida, eficient i eficaç sobre el terreny, que permet atendre en les millors condicions les persones més vulnerables.

Des de Càritas recordem que cal evitar les gestions o iniciatives d'escassa efectivitat com les recollides de materials destinades a Turquia i Síria, que poden posar en perill les persones i que no poden garantir ni traçar les entregues.

Gener

"Aprendre a treballar treballant"

Ecosol, l'empresa d'inserció de Càritas Diocesana de Girona, ha rebut una subvenció del Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya per les dues línies que conformen el "Programa d'accions per a la millora de l'ocupació i la inserció laboral dels col·lectius en risc o situació d'exclusió social", destinat a ajudar a millorar l'ocupabilitat de persones vulnerables per assolir la seva inclusió laboral.

Es tracta de les línies L1 - Tècnic/a d'acompanyament i L2 - Incentius a la contractació de persones en risc d'exclusió. Aquests ajuts permeten mantenir i enfortir la tasca que fa Ecosol, mitjançant la consolidació dels 80 llocs de treball d'inserció, així com l'equip de professionals que acompanyen les persones treballadores. Tanmateix, es fan accions de seguiment i suport de l'itinerari d'inserció, formació, prospecció i d'intermediació laboral amb les empreses, per així generar oportunitats de treball per a persones en situació de vulnerabilitat social perquè puguin integrar-se al mercat laboral ordinari i incorporar-se a la societat de manera autònoma i participativa: "aprendre a treballar treballant".

Aquest programa compta amb el finançament del Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i el Fons Social Europeu.
Gener

Càritas Jove publica el darrer número de Trenats

La revista intergeneracional és un projecte que vol acompanyar les persones grans a través d’històries i notícies, explicades per elles mateixes, amb la col·laboració de gent jove

Aquest desembre ha sortit el darrer número de la revista Trenats, tant en paper com en format digital, un projecte de l'equip de la Càritas Jove que vol apropar les generacions joves a les generacions de més edat. La iniciativa va sorgir l'abril de 2021 amb l'objectiu de contrarestar l'impacte de les males notícies que emetien els mitjans de comunicació en temps de pandèmia i pal·liar la solitud de les persones grans que viuen soles al seu domicili.

Trenats és un projecte intergeneracional que combina la redacció jove amb col·laboracions de persones grans. Inclou, entre altres seccions, receptaris, remeis naturals, historietes, tutorials sobre noves tecnologies i entrevistes, i està oberta a noves propostes i col·laboracions.

La revista té una clara voluntat de participació, i per això inclou diverses possibilitats en aquest sentit: la finalitat és, doncs, crear un consell de redacció format per persones menors de trenta anys i persones grans, buscant com els interessos d'uns i altres es poden trenar per oferir notícies positives i històries commovedores de vida.

Cada trimestre publiquen un nou número de la revista. Si vols col·laborar o tens algun suggeriment, no dubtis a posar-te a contacte amb la Càritas Jove a través del seu correu electrònic, caritasjove@caritasgirona.cat, o al tel. 650 34 29 15.

Si vols donar-li una ullada als altres números de la Revista Trenats publicats, clica aquí.
Revista Trenats Núm. 3
2022

Ecosol insereix 3 persones al mercat laboral ordinari gràcies al projecte "Mejora"

Ecosol, l'empresa d'inserció de Càritas, finalitza el projecte "Mejora" emmarcat en el Programa Operatiu d'Inclusió Social i Economia Social finançat pel Fons Social Europeu i el Grup Inditex, gràcies a la convocatòria "Empleo en igualdad de oportunidades". El projecte s'ha dut a terme en el taller de muntatge de bicicletes que té l'empresa a Vilablareix. L'objectiu era millorar l'ocupabilitat de les 12 persones participants, que es troben en situació d'alta vulnerabilitat social, a través d'itineraris integrats d'inserció en llocs de treball protegits en l'àmbit de la mecànica, en concret per al muntatge i reparació de bicicletes amb assistència elèctrica.

Els resultats d'aquest projecte han sigut molt satisfactoris. Cal destacar la inserció al mercat laboral ordinari de 3 de les 6 persones que han finalitzat l'itinerari i que han verbalitzat voler treballar. D'aquesta manera, s'aconsegueix el 50% d'inserció després d'haver participat en un itinerari sociolaboral. La resta de persones participants segueixen amb els itineraris a l'empresa d'inserció, millorant, així, les seves competències professionals i transversals; els que han finalitzat l'itinerari i no han trobat feina segueixen amb la recerca activa.

Mitjançant la personalització dels itineraris s'assoleix afavorir la consecució dels objectius que durant tot el procés es va proposant la persona participant i que permeten aquesta millora competencial a diferents nivells. En l'àmbit productiu, un tècnic de producció especialitzat, acompanya les persones durant la seva jornada laboral per a l'aprenentatge de la part professional i, en l'àmbit sociolaboral, una tècnica d'acompanyament a la inserció, les acompanya per treballar en la formació, consecució de propòsits i recerca de feina per assolir l'accés al mercat laboral ordinari.

En el marc dels objectius plantejats a l'Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible, s'estableixen els compromisos dels països per aconseguir una societat més sostenible. L'objectiu 8 aborda la promoció del creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l'ocupació plena i productiva i el treball decent per a totes les persones. Així doncs, Ecosol se centra a aprofitar les oportunitats del mercat, per poder oferir nous llocs de treball, mantenir els actuals, desenvolupant itineraris i formació professionalitzadora específica a persones en risc o situació d'exclusió social amb el propòsit de millora integral per a la persona.

2022

Ecosol crea 7 llocs de treball gràcies al projecte “Ilumina”

Hi han participat un total de 14 persones, tres de les quals s'han inserit en empreses del mercat ordinari

Ecosol, l'empresa d'inserció laboral de Càritas Diocesana de Girona, finalitza el projecte "Ilumina" dins la línia d'activitat d'instal·lacions elèctriques. L'objectiu era millorar l'ocupabilitat de persones que es troben en situació d'alta vulnerabilitat social a través d'itineraris integrats d'inserció en llocs de treball protegits, gràcies a la convocatòria 2021 de "Proyectos del Fondo Santander Responsabilidad Solidario, FI para el fomento del empleo con personas en situación o riesgo de exclusión social".

El projecte "Ilumina" ha comptat amb la participació de 14 persones durant el 2022 i ha permès la creació de 7 nous llocs de treball i el manteniment dels 6 ja existents. Pel que fa al mercat ordinari, es destaquen les insercions de 3 persones participants, que han realitzat l'itinerari durant el 2022 i que han trobat feina en empreses del mateix àmbit laboral, posant en joc les competències tècnic-professionals i transversals apreses gràcies a la seva participació en el projecte.

Mitjançant la personalització dels itineraris s’afavoreix la consecució dels objectius que durant tot el procés es va proposant la persona participant i que permeten aquesta millora competencial a diferents nivells. En l'àmbit productiu, un tècnic de producció especialitzat, acompanya les persones durant la seva jornada laboral per a l'aprenentatge de la part professional i, en l'àmbit sociolaboral, una tècnica d'acompanyament a la inserció, l'acompanya per treballar en la formació, consecució de propòsits i recerca de feina per assolir l'accés al mercat laboral ordinari.

Ecosol se centra a aprofitar les oportunitats del mercat per així poder oferir nous llocs de treball, mantenir els actuals, desenvolupant itineraris i formació professionalitzadora específica a persones en risc o situació d'exclusió social amb l'objectiu de millora integral de la persona.

2022

"Només l'amor ho il·lumina tot"

Tot i que Nadal és l'època de l'any amb més llums, milers de persones continuen vivint en la foscor.

El fort impacte de la pandèmia en les condicions de vida i la creixent situació d'incertesa generada a inicis del 2022 per la guerra d'Ucraïna, amb l'evolució dels costos energètics i les xifres d'inflació observades en els últims mesos, farà que moltes famílies passin unes festes sense llum ni esperança.

Dades alarmants:

• El 58% de les llars en exclusió suporta una despesa excessiva per energia, és a dir, destina més del 10% dels seus ingressos a aquest àmbit o, alguna vegada, ha tingut retards o avisos de tall.

• En la primera meitat del 2022, ha augmentat un 26% les persones ateses per Càritas Catalunya.

• La inflació ha fet que les ajudes per a aliments i relloguers a persones ateses hagin pujat un 30% en la primera meitat del 2022.

Aquest Nadal celebrem l'amor, un amor que és capaç d'il·luminar la vida dels altres i de ser un far que guia els qui més ho necessiten.

Tu també pots ser part d'aquest compromís, per fer arribar la llum a totes les llars que no tenen recursos i fer que la solidaritat i la humanitat brillin per sobre de tot. El context actual demana el teu amor i generositat.

Col·labora! Sigues Nadal, sigues llum per a tothom.

Vídeo de la campanya de Nadal

Pots fer el teu donatiu a través de BIZUM utilitzant el codi 01580, a banda dels canals habituals com la transferència bancària, el donatiu a la web, presencialment o per telèfon. Tant si fas un BIZUM o un ingrés bancari al número de compte ES88 - 2100 - 0002 - 5302 - 0012 - 9121, recorda enviar el teu justificant de donatiu a atenciodonant@caritasgirona.cat per poder desgravar fiscalment l'import corresponent.

ECOSOL contracta 5 joves en diferents línies d'activitat

L'empresa d'inserció de Càritas Diocesana de Girona continua generant ocupació per les persones més vulnerables

Gràcies al Programa Treball i Formació Joves 2022, subvencionat pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya - SOC, Ecosol ha contractat 5 joves en diferents línies d'activitat. L'objectiu del programa és afavorir la contractació de persones en situació d'atur, a través del suport a entitats perquè duguin a terme accions d'experiència laboral, de formació, de coordinació i de suport tècnic.

Aquest jovent, un cop realitzada l'adaptació al seu lloc de feina, iniciarà l'elaboració del seu pla de treball personalitzat amb el propòsit de millorar la seva ocupabilitat i aconseguir la seva emancipació econòmica. Dins del programa es duran a terme les accions de formació en intel·ligència emocional i competències digitals, a més d'altres formacions tècniques i transversals segons la línia d'activitat on estiguin duent a terme el seu itinerari.

La missió d'Ecosol és facilitar l'ocupació de persones que es troben en situació de vulnerabilitat social i laboral dins d'una empresa econòmicament rendible, en la qual es mantenen els criteris de qualitat en la gestió i la prestació dels serveis. Actualment, Ecosol compta amb 123 llocs de treball, el 70% dels quals estan reservats per a persones en risc d'exclusió social.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Històric de notícies