Home >> Diem >> Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
2022

Càritas prepara els equips davant l'augment de la precarietat

Unes 500 persones es reuneixen a Banyoles en un acte que ha recollit els aprenentatges de la pandèmia

Nota de premsa (12 de novembre de 2022). El Pavelló de la Farga de Banyoles ha acollit aquest dissabte al matí la vuitena edició de la Trobada de Càritas. Unes 500 persones d’una quarantena d’equips locals repartits arreu de la diòcesi de Girona han assistit a l’acte. La iniciativa, que se celebra cada dos anys, ha sigut la primera gran trobada de Càritas Diocesana de Girona després de la pandèmia.

Aquesta jornada ha reunit de forma conjunta persones voluntàries, contractades i participants dels projectes de l’entitat sota el lema “Som el que donem. Som Amor”, per mostrar tot allò que es regala i no es veu, com el temps, l’escolta, l’estima o l’acompanyament. La vuitena Trobada de Càritas ha sigut un acte d'agraïment, i ha volgut ser un regal per tota la feina feta pels equips durant aquests darrers anys de pandèmia. A més, s’ha generat un espai de reflexió on compartir coneixement i aprenentatges per afrontar les problemàtiques socials actuals.

Dolors Solans, conductora de l’acte, ha donat el tret de sortida amb bon ritme i simpatia. Seguidament,  Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona, ha donat la benvinguda als presents, “els cors de Càritas no bategarien sense el batec de cadascuna de vosaltres”.

El moment més destacat de la jornada ha sigut el de l’espai “Converses: L’aprenentatge a Càritas”, on s’ha reflexionat sobre les difícils circumstàncies viscudes durant la pandèmia i els aprenentatges davant l’augment de la precarietat a causa de la inflació. Segons el darrer estudi publicat aquesta setmana per la Fundació Foessa de Càritas sota el títol “El cost de la vida i estratègies familiars per abordar-lo” tres de cada deu llars no compten amb ingressos suficients per assolir unes condicions de vida dignes.

Jordi Solà, de l’equip d’Amer ha posat el focus en l’aprenentatge que ens ha deixat aquesta experiència: “la covid ens ha ensenyat que som fràgils i vulnerables, ens ha posat a tots per igual i per poder tirar endavant hem de sumar esforços”. Per altra, Toni Morales de Banyoles, ha volgut destacar la part positiva de la seva vivència: “el confinament m’ha ensenyat a relativitzar els problemes”. Finament, Sònia Campos de Lloret de Mar, ha destacat una de les problemàtiques actuals més importants, “la pandèmia ha visibilitzat la importància de tenir cura de la salut mental i emocional, tant la pròpia com la de les persones que acollim i acompanyem”.

La jornada ha continuat amb diverses exposicions d’experiències. Mentre les persones assistents gaudien d’un deliciós esmorzar podien anar voltant pel pavelló per conèixer amb més detall projectes com el S@ntir, l'Observatori Diocesà de la Pobresa i l'Exclusió Social, l’Espai amb Cor, la Càritas Jove, entre altres iniciatives comunitàries.

El final de la jornada ha comptat amb un petit espectacle musical de la mà del Cor Gospel Girona, que ha fet aixecar de les seves butaques els allà presents. Amb Xavier Thió al capdavant, el grup de música espiritual i de gòspel ha emocionat amb un repertori d’allò més especial escollit per l'ocasió.

La Trobada de Càritas ha format part dels actes per commemorar la Jornada Mundial dels Pobres que se celebra aquest cap de setmana, impulsada pel papa Francesc. Així doncs, Càritas Diocesana de Girona se suma a les paraules del papa Francesc, que llança una crida a la solidaritat enmig d’un món ferit per la violència i la guerra, i convida a “compartir el poc que tenim amb aquells que no tenen res, per tal que ningú no pateixi”, i denunciant que “la pobresa que mata és la misèria, filla de la injustícia, l’explotació, la violència i la injusta distribució dels recursos”.

2022

Càritas alerta que les persones sense llar es queden "fora de cobertura"

Nota de premsa (26 d’octubre de 2022). Càritas Diocesana de Girona, el Centre d’Acollida i Serveis Socials La Sopa i l’Associació Traçant Camins, impulsen, un any més, la Campanya de persones Sense Llar, del 24 al 30 d’octubre per denunciar la situació de les persones que viuen situacions de sensellarisme a casa nostra. Enguany, el lema de la campanya, que s’ha presentat públicament aquest dimecres 26 d’octubre al Pont de Pedra de Girona, és “Fora de cobertura” i se centra en denunciar la falta d’accés a Drets, i en especial, la desprotecció social que pateixen aquestes persones i que afecta severament tots els àmbits de la seva vida, inclosa la salut física i mental. Per donar visibilitat a aquestes situacions, les entitats impulsores, amb la col·laboració de l’ajuntament de Girona, han programat una setmana d’activitats que inclouen diverses exposicions, un concert, una taula rodona i un acte al carrer, amb la lectura del manifest, previst per aquest dijous 27 d’octubre davant de la seu de la Generalitat a Girona. A Figueres, aquest dimecres 26 d’octubre i a Salt dijous 27 també hi haurà accions reivindicatives en el marc de la campanya, que han organitzat diverses entitats davant dels respectius ajuntaments a partir de les 12h del migdia.

Jovent voluntari compromès contra el sensellarisme

La Càritas Jove, un grup de joves voluntaris de l’entitat, ha organitzat l’exposició fotogràfica “Fora de cobertura”, que es pot veure durant dues setmanes a l’exterior del Centre Cívic de Pla de Palau de Girona. Les imatges mostren alguns dels llocs i condicions on passen la nit les persones en situació de sensellarisme a la ciutat. També s’hi poden llegir textos amb experiències en primera persona. Aquests joves ja van presentar ara fa dos anys el documental “Batecs de carrer”, centrat també en els testimonis de persones sense llar de la ciutat. El sensellarisme és una de les preocupacions que centren les accions de la Càritas Jove.

L’accés a l’habitatge, un repte prioritari de Càritas

Càritas Diocesana de Girona impulsa 7 projectes en l’àmbit de l’habitatge que permeten atendre persones que no poden accedir al Dret a un habitatge digne per circumstàncies molt diverses: des de joves no acompanyats que necessiten una solució residencial, fins a mares que comparteixen pisos amb acompanyament de l’entitat. Fins a 158 persones d’arreu de la diòcesi es beneficien d'accions com els Pisos d’Acollida Temporal per la Inclusió, el Servei de Drets Socials en l’Habitatge o el projecte Sense Llar de Figueres, entre d’altres.

L’entitat percep una creixent preocupació i malestar amb relació a l’habitatge, tant pel que fa a la precarietat com amb relació a les dificultats d’accés i la incapacitat de fer front a les despeses que se’n deriven, circumstàncies que afecten, especialment, moltes famílies ateses que es troben en una situació de vulnerabilitat, com ja apuntava l’informe sobre Exclusió Residencial, publicat ara fa uns mesos per l’Observatori de la Pobresa i l’Exclusió Social. En els casos més extrems, aquestes persones poden caure en situacions de sensellarisme, és a dir, de viure al carrer. L’últim recompte de persones sense llar, realitzat el passat mes de maig, identificava fins a 86 persones dormint al carrer a la ciutat de Girona. Una xifra que pot augmentar aquesta tardor, segons les entitats. Tanmateix, Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona, alerta que “la nostra feina és prevenir les situacions de sensellarisme per evitar que la gent acabi al carrer, per això posem la mirada també en les persones que no tenen un habitatge en condicions, que han de compartir espais no adequats, ocupar immobles o viure en infrahabitatges”. Puigdevall també ha recordat que hi ha projectes de l’entitat, com Som Refugi, que ofereixen solucions residencials i d’acompanyament integral a una vintena de joves migrants sense referents, “per evitar que acabin en situació de desprotecció i sensellarisme”.
2022

Èxit de participació en la jornada "Sense compromís no hi ha treball decent" organitzada per Càritas

L’entitat reuneix empreses, professionals i participants per promoure el creixement econòmic inclusiu i sostenible, l'ocupació i el treball decent

Càritas Diocesana de Girona, amb la col·laboració d’Incorpora de Fundació “la Caixa”, la Cambra de Comerç de Girona, Justícia i Pau Girona i la Pastoral Obrera Girona, va organitzar l’acte “Sense compromís no hi ha treball decent” en el marc de la Jornada Mundial pel Treball Decent, celebrada aquest divendres 7 d’octubre al CaixaForum de Girona.

Les entitats i empreses assistents van defensar la lluita contra la precarietat laboral i van reclamar models empresarials respectuosos amb el medi ambient i amb les persones, posant especial atenció al dret a una feina digna.  Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona, va donar la benvinguda a l’acte, assegurant que la trobada “demostra el compromís de tothom per fer realitat el treball digne". Albert Quintana, coordinador de Justícia i Pau Girona, va defesnar que “el dret al treball és un Dret Fonamental” i que “l’atur de llarga durada, la temporalitat i el sou baix, no només condueixen cap a precarietat laboral, sinó que són la porta d'accés a la precarietat vital”.

Per poder donar resposta a tota aquesta problemàtica, la jornada va comptar amb una ponència inaugural a càrrec d’Anna Fornés, directora de Fundació Factor Humà, que va remarcar la importància de construir noves perspectives pensant i comptant amb la persona: “és molt important implicar a les persones treballadores, el seu talent, el seu benestar i el seu compromís ajuden a la necessària transformació social".

Una taula rodona va servir per reunir representants del teixit empresarial gironí, com Cristina Cabañas, presidenta de la Fundació Climent Guitart i Guitart Hotels, qui va voler fer visible la urgència del canvi en alguns tràmits: “és molt frustrant que per un problema burocràtic les persones no puguin accedir a una feina digna". Pere Cornellà, director general de Cafès Cornellà i president de PIMEC Girona, va assegurar que: “estem en un món complex i en constant canvi i els joves han d'estar atents per afrontar el futur. El talent és seu”. Josep M. Serrat, administrador de Menja’m Agrocuina, amb l’experiència amb la seva petita empresa ha demostrat que, "el factor humà és importantíssim, és necessari un treball transversal i un acompanyament llarg en la inserció de les persones més vulnerables". FInalment, Anna Güell, gerent d'Ecosol, l’empresa d'inserció de Càritas Diocesana de Girona va tornar a remarcar la importància de teixir vincles i crear comunitat: “és necessari el compromís de tots els agents per poder aconseguir el treball decent".

Jaume Fàbrega, president de la Cambra de Comerç de Girona i Francesc Ventura, adjunt a la direcció de l'Àrea d'Inclusió Social de la Fundació “la Caixa” van tancar l’acte amb un recull de les aportacions més rellevants.

Durant la jornada, Càritas va realitzar un reconeixement a les empreses i entitats que col·laboren amb l’entitat en la inserció sociolaboral de persones en risc d'exclusió. Per aquest motiu, es va fer entrega de la placa commemorativa que les certifica com a Empresa o Entitat amb Cor, una acció de l’entitat per  promoure accions de Responsabilitat Social Empresarial (RSC) en les empreses i entitats compromeses en el desenvolupament del benestar social.
2022

Càritas i les entitats d’Església denuncien l’alta desocupació estructural durant la jornada per al Treball Decent

El seu manifest d’enguany porta per títol “Sense compromís no hi ha treball decent” i és una crida a tots els agents implicats, per fomentar la creació i manteniment de llocs de treball dignes, que generin estabilitat a les famílies i puguin trencar el cercle de la pobresa. Precisament, aquest divendres, 7 d’octubre, Càritas Diocesana de Girona ha organitzat un acte al CaixaForum de Girona, amb la participació de Justícia i Pau Girona i la Pastoral Obrera, amb la col·laboració de la Cambra de Comerç de Girona, que reunirà empresaris, testimonis i experts molt diversos, amL'actual situació inflacionista, provocada inicialment per l'augment desmesurat dels beneficis de les empreses d'energia, té com a conseqüència directa el creixement del cost de la cistella de la compra i, de retruc, l’augment del cost de la vida de les famílies treballadores i especialment de les més vulnerables. Aquest context és també una amenaça per a l’ocupació, que segueix rebent l'impacte de la pandèmia. La taxa de desocupació actual supera el 12 per cent. Davant d’aquest context, i en el marc de la jornada per al Treball Decent, que se celebra el 7 d’octubre, les entitats de la iniciativa Església per al Treball Decent, de la que en formen part Càritas Diocesana de Girona, Justícia i Pau i la Pastoral Obrera, denuncien l’alta desocupació estructural, que provoca situacions de vulnerabilitat permanents en una bona part de la societat. Aquestes situacions generen treballadors pobres, que sovint accepten feines precàries i que necessiten el suport de les entitats socials per poder viure en condicions.

Manifest i jornada de reflexió

b l’objectiu de promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom, com reclama el punt número 8 dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). L’acte el conduirà la periodista Laura Fanals.

Càritas i la resta d’entitats impulsores de la iniciativa per al Treball Decent reivindiquen al manifest la necessitat de continuar vigilant i regulant les condicions laborals perquè siguin decents. Reclamen també que s'incorpori a l'agenda política l'atenció de les causes que provoquen aquesta tragèdia de sinistralitat laboral, i alerten que dues persones treballadores moren cada dia al nostre país, com a resultat de no garantir la seguretat i salut en el treball.

Per a això, fan una crida al Govern i als agents socioeconòmics a comprometre's amb l'ocupació de qualitat en un context inflacionista de pujada de preus que no poden suportar els salaris de les persones treballadores.

.

En aquest sentit, la iniciativa urgeix analitzar la proposta del papa Francesc de reduir la jornada laboral (sense que això redundi en baixada salarial) com a mesura de creació de treball decent. Així mateix, consideren que ha d’aflorar el treball que es desenvolupa en l'àmbit de les cures i convertir-se ja en treball decent.

Seguint el lema “Sense homes i dones compromeses, no serà possible el treball decent”, les entitats animen a participar en actes reivindicatius i celebratius en totes les places i parròquies per aconseguir que aquesta presa de consciència es vagi convertint en compromís diari pel treball decent, com demana la iniciativa en el seu manifest.

8 anys de reivindicacions

La iniciativa Església pel treball Decent (ITD) va començar la seva marxa el 2014 i està format per organitzacions d'inspiració catòlica i congregacions religioses, entre les quals es troben Càritas, Justícia i Pau i la Pastoral Obrera, entre moltes d’altres. El seu objectiu és sensibilitzar, visibilitzar i denunciar una qüestió essencial per a la vida de milions de persones: el treball humà i reivindicar el treball decent «cap a l'interior d'aquestes organitzacions, cap a l'Església en general i cap a la societat».

Manifest Treball Decent
2022

Nova edició del “Cava amb Cor”

Per tercer any consecutiu, la Confraria del Cava Sant Sadurní, El Celler de Can Roca i Càritas Catalunya posen en marxa la campanya solidària

La bona acollida que van tenir les edicions anteriors ha animat els organitzadors a oferir un cava brut reserva embotellat per aquesta campanya, gràcies al suport de dotze cavistes catalans que col·laboren en aquesta iniciativa solidària impulsada per la Confraria del Cava.

Enguany, bona part de les cadenes de supermercats i comerços especialitzats que ja van col·laborar ho han tornat a fer, i s’han incorporat noves empreses i distribuïdors. En total, una vintena d’Empreses amb Cor. Aquestes vendran el cava especial a un preu de 7,9 €. D’aquests, dos euros es destinaran als projectes socioeducatius de Càritas a Catalunya que atenen a infants i joves en situació de vulnerabilitat.

Com en la darrera ocasió, la campanya compta amb el suport d’El Celler de Can Roca i la implicació dels tres coneguts germans, en especial, de Josep Roca, el padrí del "Cava Amb Cor".  Un equip de persones molt sensibilitzades sobre la situació de la infància més vulnerable de casa nostra.

El Cava amb Cor ja està disponible a tots els establiments col·laboradors, que es poden localitzar al web www.cavaambcor.cat; també es poden fer donatius a través d’aquesta plataforma.

Brindem per la solidaritat? Ajuda'ns a ajudar!

SI ETS UNA EMPRESA, AIXÒ T'INTERESSA!

❗ Termini: 7 de novembre de 2022

Diuen que qualsevol moment és bo per celebrar la vida, per això et proposem sorprendre els teus clients o col·laboradors amb el Cava amb Cor, la iniciativa solidària de la Confraria del Cava.

Ara ja pots personalitzar l'ampolla de cava amb el logotip de la teva empresa!

Posa't en contacte amb nosaltres mitjançant el correu electrònic entitatsambcor@caritasgirona.cat o truca o escriu un WhatsApp al 683 14 32 39.

Et necessitem!

Vols formar part de l’equip de voluntariat de Càritas Diocesana de Girona? Si és així, això t’interessa!

A Càritas treballem per acollir les persones més vulnerables, que es troben en situació o risc de pobresa i exclusió social, acompanyant-les en el seu procés de promoció i desenvolupament integral, analitzant i incidint en les causes de la pobresa i treballant per la justícia social, i ho fem gràcies a la col·laboració incansable del nostre voluntariat.

Per si no ens coneixes, la nostra acció social es desenvolupa de manera coordinada amb els 52 equips locals i els serveis generals. Aquests, estan repartits arreu de la diòcesi de Girona i treballen arrelats a la realitat social.

Des de Càritas Diocesana de Girona t'oferim la possibilitat de donar un cop de mà en alguns dels projectes. Aquests van des de donar suport en cursos de llengua catalana o alfabetització digital per a adults, fins a acompanyar en el reforç educatiu a infants. També pots visitar persones grans que es troben en residències o ajudar en tasques administratives o de gestió de l'entitat.

Si tens ganes de col·laborar i ets una persona compromesa, segur que tenim un servei on podries encaixar! Posa’t en contacte amb nosaltres a través del correu voluntariat@caritasgirona.cat o omple el formulari que trobaràs a l’apartat "Fes-te voluntari" del web i indica la població on pots col·laborar.

Actualment, on hi ha més vacants és als Centres de Distribució d’Aliments, Robers, Serveis d'Intervenció Educativa, Tallers d’Acollida Lingüística i Cultural i als Ser Grans en Dignitat d’arreu de la diòcesi.

No ho dubtis i forma part del nostre equip de voluntariat, t’esperem!

Per més informació clica aquí.
2022

“Sense compromís no hi ha treball decent”

El 7 d’octubre se celebra la Jornada Mundial pel Treball Decent

Càritas Diocesana de Girona organitza, amb la col·laboració d’Incorpora de Fundació ”la Caixa”, la Cambra de Comerç de Girona, Justícia i Pau Girona i Pastoral Obrera Girona, una trobada per commemorar la Jornada Mundial pel Treball Decent.

A la jornada hi participarà Dolors Puigdevall, directora de Càritas Diocesana de Girona, Albert Quintana, coordinador de Justícia i Pau Girona, Jaume Fàbrega, president de la Cambra de Comerç de Girona i Francesc Ventura, adjunt a la direcció de l’Àrea d’Inclusió Social de la Fundació ”La Caixa”. La ponència inaugural anirà a càrrec de l’Anna Fornés, directora de la Fundació Factor Humà i la taula rodona comptarà amb Cristina Cabañas, presidenta de Guitart Hotels - Fundació Climent Guitart, Pere Cornellà, director general de Cafès Cornellà i president de PIMEC Girona, Josep M. Serrat, administrador de Menja’m i Anna Güell, gerent d’Ecosol, l’empresa d’inserció de Càritas Diocesana de Girona.

L’acte tindrà lloc el mateix divendres 7 d’octubre al CaixaForum de Girona (C/ Ciutadans, 19) de 10 h a 13 h. Aquesta trobada és oberta a tothom. Inscripcions (fins al 3 d'octubre a la tarda): clica aquí.

Continuem treballant per l’accés a una feina digna!
Jornada Mundial pel Treball Decent
2022

Finalitza la formació del projecte “Mejora”

Ecosol, l’empresa d’inserció de Càritas Diocesana de Girona, va donar el tret de sortida a la iniciativa a principis d’aquest any

El projecte "Mejora", que forma part de la convocatòria "Empleo en igualdad de oportunidades", té per objectiu millorar l'ocupabilitat de persones en situació o risc d'exclusió social i s'emmarca en el Programa Operatiu d'Inclusió Social i Economia Social (POISES) que compta amb el finançament del Fons Social Europeu i el Grup Inditex. Gràcies a aquesta inversió, Ecosol ha aconseguit crear dos llocs de treball i consolidar els 8 llocs de feina que ja hi havia durant el 2021. En aquest context, el programa para especial atenció als itineraris en mecànica per al muntatge i reparació de bicicletes amb assistència elèctrica, com és el cas del taller d'Ecosol.

Així doncs, les persones participants han finalitzat la formació programada pel primer semestre del 2022 millorant, així, les competències tècnic-professionals, sociolaborals i personals. La seva especialització s'ha centrat en l'obtenció del certificat de carretons elevadors frontals, la prevenció de trastorns múscul esquelètics en el lloc de treball i a més, han dut a terme diversos tallers d'intel·ligència emocional i educació financera.

Durant tot el procés, el projecte prepara i acompanya les persones més vulnerables per incorporar-se al mercat laboral, aprofitant les oportunitats d'ocupació en l'àmbit de la mecànica. A més, un dels valors afegits de l'assessorament és que es desenvolupa en un lloc de treball real i dins una empresa que competeix en el mercat actual.

Agost
2022

Càritas reclama la convocatòria de la taula d’habitatge i el manteniment dels recursos d’emergència habitacional actuals

Càritas Diocesana de Girona reclama a l'Ajuntament de Girona la convocatòria urgent de la taula d’habitatge de Girona per buscar solucions per a les famílies que no disposen de recursos habitacionals. L’entitat també demana mantenir mentrestant els recursos actuals destinats a una vintena de famílies, després que anunciés la "reordenació" dels recursos temporals que permetia allotjar aquestes famílies. I insta l'Ajuntament a seguir fent les gestions fetes les darreres hores per trobar solucions.

Càritas recorda que la dificultat d’accés a un habitatge digne és un dels factors principals per a l’exclusió social i reclama a totes les administracions incrementar els recursos econòmics per afrontar l'emergència habitacional i donar resposta a les famílies més vulnerables.

L’entitat també fa costat a les mostres de suport organitzades per reclamar solucions per a les famílies afectades.
Juliol
2022

Càritas rep el suport de la Fundació "la Caixa" per reforçar la col·laboració i oferir oportunitats a les persones més vulnerables

Càritas Diocesana de Girona ha rebut el suport de la Fundació ”la Caixa”, a través de CaixaBank, que permetrà continuar desenvolupant el projecte Pisos d’Acollida Temporal per a la Inclusió, dirigit a les persones i famílies en situació de sensellarisme, i la consolidació del projecte del servei de bar del Casal del Pensionista de Llagostera, que gestiona Ecosol, l’empresa d’inserció de l’entitat. Segons els acords del conveni, signat aquest mes de juliol a Girona entre els representants de totes dues organitzacions, Fundació “la Caixa” realitza una aportació de finançament que es destinarà a executar aquests dos projectes d’acció social.

Els Pisos d'Acollida Temporal per a la inclusió (PATI) és un projecte de Càritas Diocesana de Girona que té per objectiu recuperar l’autonomia econòmica, emocional i social de persones i famílies en situació de sense llar. L’entitat gestiona diversos pisos compartits per a dones i mares amb infants a càrrec que pateixen precarietat econòmica severa i els ofereix el suport integral necessari per superar les situacions d’exclusió i recuperar l’autonomia. Actualment, aquest projecte permet atendre directament una vintena de persones.

L’altra acció beneficiada d’aquesta col·laboració és el projecte de gestió del bar del Casal del Pensionista de Llagostera, que desenvolupa Ecosol, l’empresa d’inserció de Càritas Diocesana de Girona. Aquest projecte té per objectiu millorar l’ocupabilitat de persones aturades en risc d’exclusió social, oferint formació en el sector de la restauració i de l’atenció a les persones dependents. Ecosol impulsa les oportunitats laborals a través de l’economia social, cooperant amb tots els agents públics i privats implicats, del municipi. En aquest cas, s’han generat dos llocs de treball per a persones en risc d’exclusió.

Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d'oficines de CaixaBank, la més gran d'Espanya amb presència a 2.200 municipis, pot detectar les necessitats locals i donar suport a la Fundació ”la Caixa” en la canalització de les ajudes econòmiques adreçades a les entitats socials. L’any 2021, mitjançant les oficines de CaixaBank, s'ha contribuït a impulsar 7.600 projectes socials de 6.500 entitats.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Històric de notícies