Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Acaben els cursos de TALC d'Olot i Sant Feliu de Pallerols

Amb el repartiment de les acreditacions, aquest mes de juny han acabat els cursos de TALC d'Olot i Sant Feliu de Pallerols.
Més de 60 alumnes han participat en aquests cursos, de les quals més de la metitat han obtingut la certificació final.
Ha estat, creiem, una important formació per avançar cap a una normalització lingüística i cultural.
Juny

Nou taller del CDA d'Àpats refrescants i saludables

"Àpats refrescants i saludables" és un nou taller que es desenvolupa al local social del Bosc de Tosca, a les Preses, de 10 hores: 5 dimecres de 10 a 12 h del 14 de juny al 12 de juliol.
Com la resta de tallers dins del projecte CDA es tracta d'una formació vivencial amb el tema de l'alimentació com a fil conductor.
A l'octubre del 2022, a les Preses, es féu el primer taller d'aquestes característiques -"A la tardor, cuina't bé"- amb una molt bona valoració. Fa unes setmanes, una part dels alumnes ens demanaren repetir l'experiència i decidírem continuar amb la cuina de temporada.
Les 14 persones que hi participen posen en comú diverses receptes, idees i experiències per cuidar-nos a l'estiu a través també de l'alimentació.
El taller està dirigit per Laura Baldrich, formadora que els acompanyà també al mes d'octubre i que té una llarga experiència en formacions d'aquest tipus.
A banda, aquest és un element més que pot facilitar la creació de xarxa entre persones de diferents col·lectius.

Molt bona assistència a la Festa de Càritas

Moltes persones, voluntàries, usuàries, tècniques i simpatitzants de Càritas s'han aplegat avui a la tarda per participar a la Festa de Càritas Garrotxa.
Durant més de tres hores s'ha pogut interaccionar amb jocs divertits, àpats variats, balls espontanis, música i conversa amable i distesa.
Junts ens hem pogut sentir Càritas!
Juny

Sortida d'algunes participants de Càritas a la platja

Diverses participants d'alguns programes de Càritas Garrotxa, han fet avui una sortida a la platja.
Allò que pot semblar tan simple i normal per a algunes persones, per a altres els suposa un gran pas endavant cap a un major empoderament personal i comunitari.

Nova convocatòria de la Festa de Càritas

Aquest divendres, 16 de juny, recuperem la Festa de Càritas que es va haver d'ajornar per culpa de la pluja.
Voluntaris, tècnics, usuaris i simpatitzants estem convocats a una estona de convivència per compartir junts la satisfacció de ser i de fer Càritas.
Juny

Càritas Garrotxa obté la certificació de qualitat dels seus programes

Cinc programes socials que es desenvolupen a Càritas Garrotxa han rebut, recentment, la certificació de qualitat internacional: ISO 9001:2015.
Els programes que s'han sotmès a aquest estricte control han sigut els de: Acollida, Fem Comunitat, S@ntir, TALC i el Pretaller.
Participar en aquest procés ha suposat un repte col·lectiu, però alhora representa la garantia d'una feina ben feta per servir i poder ajudar més i millor les persones.

Presentada la Memòria 2022 de Càritas Garrotxa

Aquesta setmana, amb motiu de la diada de Corpus, s'ha fet pública la Memòria de Càritas Garrotxa corresponent a l'any 2022.
Un nou exercici de transparència, que només vol posar de manifest la ingent tasca duta a terme el darrer any per part dels tècnics i voluntaris de Càritas. Un treball del tot insubstituïble fet amb la voluntat de servir i ajudar les persones més vulnerables del nostre entorn.
Podeu fer-ne una lectura ràpida al següent enllaç:

C__ritas_Garrotxa_Memo__ria_2022.pdf

Signatura del conveni de Càritas amb la residència La Caritat

Avui s'ha signat la renovació del conveni de col·laboració entre Càritas i la Residència la Caritat d’Olot. Cada curs, un grup de joves del programa Grans Moments fa companyia, una hora a la setmana, a persones grans residents i alhora aquests joves s’apropen als valors i aprenentatges de tota una vida, de la gent gran. Un gran enriquiment mutu.

Uns 250 joves participen aquest curs en alguna xerrada de Càritas Garrotxa

Uns 250 joves d'ESO i de Cicles Formatius, de sis centres educatius de la comarca, han conegut Càritas Garrotxa aquest any, a través de xerrades que s'emmarquen en la Guia de Recursos Educatius de l'Ajuntament d'Olot o per altres sol·licituds cursades pels seus mateixos centres.
Cal que els joves coneguin de prop el món social. Ells són del tot imprescindibles per avançar cap a un món millor.
Juny

L'hoquei Olot fa entrega dels productes d'un recapte per al CDA

L'hoquei Olot ha fet entrega avui dels productes recollits en un recapte de productes per al CDA, organitzat amb motiu de la festa de cloenda de la temporada esportiva.
Als molts èxits esportius del club Hoquei Olot, aquest any n'hi ha d'afegir un altre: haver sabut vincular la solidaritat, pensar en els més desfavorits, en el context d'una festa ben merescuda i ben preparada.
A més, el club ha fet entrega a Càritas d'una recaptació econòmica feta al llarg de la temporada. Uns diners que se sumaran a altres donatius per fer front a la probresa de la nostra comarca.