Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
Desembre

Parada a la Fira del Pessebre 2022 d'Olot

El dies 3, 4, 5 i 6 de desembre, Càritas Garrotxa i Ecosol, l'empresa d'inserció de Càritas Diocesana de Girona, serem presents, un any més, a la Pça. Major d'Olot, en el marc de la Fira del Pessebre.
Productes artesanals del nostre cosidor, bosses del SolidariSac, complements diversos... tot amb el plus afegit d'un producte de qualitat i solidari.
Ens encantarà que ens pugueu visitar.
Desembre

Finalització de la formació del Pretaller

Aquesta setmana, amb l'entrega de les certificacions, s'ha donat per acabada la formació del primer Pretaller, dut a terme a Càritas Garrotxa.
Aquest ha estat un projecte que ha tingut el suport de Càritas diocesana de Girona i de l'Ajuntament d'Olot, i la col·laboració de Dinàmig i del Servei d'Orientació i Inserció Laboral, Mas les Mates d'Olot.
Ha estat una gran satisfacció ajudar un grup de persones, dones, a capacitar-se per mirar d'aconseguir un lloc de treball en matèria de neteja en qualsevol empresa ordinària.
A Càritas Garrotxa ja treballem en una segona edició d'un projecte de ciutat i comarca que, ara per ara, considerem del tot imprescindible.

Dia Internacional de la no violència contra les dones

Avui, Dia internacional de la no violència contra les dones, els grups de Fem Comunitat de Càritas Garrotxa ho han treballat amb una conferència a càrrec d'Anna Costa i amb l'aprenentatge de diversos balls de zumba.
Per fer front a l'abús d'unes persones contra les altres, cal formació i també l'empoderament de les dones.

Taller d'herbes medicinals a la Creu Roja organitzat per Càritas Garrotxa

Des del projecte CDA, Càritas Garrotxa ha organitzat un taller d’herbes medicinals adreçat a les participants de dos dels grups de gent gran de Creu Roja. Aquesta setmana han començat amb l’explicació d’algunes de les herbes que podem trobar a la comarca i amb la confecció d’”esprit de romaní, amb romaní, espígol i cirereta. Aquests tallers, conduïts per la Gemma Serra, s’han omplert de pots, de plantes, d’aromes, rialles i experiència compartides... i han sortit amb el seu remei casolà per al dolor, tot i que hauran d’esperar un parell de setmanes abans d’obrir el pot. La setmana vinent, una nova sessió: els xarops per als refredats.

Activitat de dansa als Grups de Fem Comunitat

Un grup de dones del projecte Fem Comunitat participen en un taller de danses de Càaritas Garrotxa. Aquesta setmana han començat a aprendre el Ball de cintes, amb el suport de l'Escola de Dansa Marboleny de les Preses.
Una bona manera d'apropar les cultures i de facilitar la interrelació personal.

Primera assemblea dels grups de TALC d'aquest curs

Avui s'ha dut a teme la primera assemblea dels grups de TALC de Càritas Garrotxa, a Olot, en aquest curs.
A la trobada hi han assistit les alumnes i el professorat. Cal la implicació de tots els participants en un projecte formatiu tan ambiciós que vol transmetre cultura, llengua, comunitat, empoderament i cohesió social.

Trobada de Càritas a Banyoles

Aquest dissabte, 12 de novembre, s'ha dut a terme la trobada bianual de les diferents Càritas del bisbat de Girona, aquest any a Banyoles.
La trobada ha aplegat prop de 500 voluntaris, tècnics i usuaris de Càritas i ha comptat amb la participació d'una trentena d'assistents de Càritas Garrotxa.
Ha estat un matí d'intercanvi, de formació i de lleure que ha permès posar en valor la tasca que entre tots duem a terme i alhora ha servit per reafirmar el compromís en el treball pels més desfavorits.

Nova edició del concert anual de Gòspel de Càritas

El diumenge 20 de novembre, a les 5 de la tarda, a la Sala Torín d'Olot, tindrà lloc una nova edició del concert anual de Gòspel que organitza Càritas Garrotxa.
Aquest any comptarà amb la presència dels grups: Gòspel Cor Garrotxa i Tam Tam Gòspel.
Les entrades es podran comprar a l'entrada del mateix local, des d'una hora abans del concert.
Un concert per gaudir de la música alegre i entusiasta i alhora intimista i profunda, que arriba al cor.
El donatiu de 10€ de l'entrada servirà per donar suport als programes socials de Càritas Garrotxa i al treball dels seus tècnics i voluntaris.

Torna la col·laboració de Lluèrnia amb Càritas

Un any més, torna la col·laboració de Lluèrnia amb Càritas i de Càritas amb Lluèrnia.
La promoció i venda d'espelmes amb els anagrames del Festival i de Càritas Garrotxa afavoreix la difusió de les dues entitats i alhora una recaptació econòmica que ajudarà al desenvolupament dels programes socials de la nostra entitat.
A banda de la venda de lluèrnies en les llibreries i punts de venda del Setmanari La Comarca, Càritas tindrà una parada al matí, als afores del Mercat Municipal d'Olot, a fi de promocionar la venda d'espelmes per il·luminar les nits del Festival.
Octubre

Nou curs del CDA sobre cuina i salut

En el marc del CDA, aquesta setmana s'ha iniciat el curs adreçat a tothom: "A la tardor, cuina't bé". El curs es fa a les Preses i compta amb l'assistència d'11 participants. L'organització de l'activitat va a càrrec de Càritas Garrotxa i del Consorci d'Acció Social de la Garrotxa.
Els objectius del curs són: ampliar coneixements sobre alimentació, benestar i cuina i ajudar els usuaris a fer xarxa entre ells.
Està clar que la formació és futur.
Històric de notícies