Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí

Donatiu del Pessebre Vivent de Joanetes a Càritas Garrotxa

Aquesta setmana, l'organització del Pessebre Vivent de Joanetes ha fet efectiu el seu donatiu a Càritas Garrotxa, en compliment del conveni de col·laboració signat anualment, mitjançant el qual el Pessebre Vivent col·labora amb Càritas fent un donatiu en funció de les entrades venudes a la darrera edició del Pessebre.
La constància en la col·laboració del Pessebre de Joanetes amb Càritas és tot un exemple de compromís i de solidaritat amb la tasca social de Càritas.
Moltes gràcies per fer Càritas en nom dels participants de Càritas Garrotxa i dels seus voluntaris i tècnics!
Maig

Oberta la matrícula per als cursos de TALC del curs que ve

A un mes i escaig de la finalització del curs 2021-22, s'ha obert ja el període de  matrícula per a l'alumnat del curs 2022-23, dels cursos de TALC (Tallers d'Acollida Lingüística i Cultural) de Càritas Garrotxa.
Convé prendre nota de les dates, ja que, en els darrers cursos, el nombre de sol·licituds ha sigut sempre superior a les places ofertes i a les possibilitats reals del Programa.
Això confirma que la feina que es du a terme en aquest projecte és molt satisfactòria i de molt de profit per a tots els participants.
Maig

La formació del Pretaller avança a pas ferm

La formació en neteja del Pretaller de Càritas Garrotxa avança a pas ferm.
Aquests dies s'ha centrat en el coneixement de les eines de reciclatge, i altres conceptes bàsics de l'ecologia i del respecte pel medi ambient.

Nou taller del CDA amb infants de programes de la Creu Roja

Aquesta setmana s'ha dut a terme un nou taller del CDA de la Garrotxa que getiona Càritas, amb infants de diversos programes de la Creu Roja.
Aquesta vegada la temàtica versava sobre sucs i batuts i ha suposat per al petits un bon aprenentatge. Ells han correspost amb una actitud alegre, participativa i una gran predisposició a fer-hi propostes.

Alumnes del Cor de Maria promocionen un recapte per la CDA

La setmana passada, alumnes de 2n d'ESO de l'Escola Cor de Maria d'Olot van fer una visita al CDA de la Garrotxa que gestiona Càritas. Un cop sensibilitzats varen promoure un recapte en el seu centre per a la recollida dels productes més necessaris, i avui han fet entrega al CDA de tot el que han recollit.
És important que siguin els joves els qui reflexionin sobre la realitat del seu entorn i puguin actuar com a palanca de canvi social.

Nou Taller sobre "Emocions" a Càritas Garrotxa

El projecte S@ntir de Càritas Garrotxa organitza un nou taller sobre les emocions obert a totes les persones interessades: ansietat, tècniques de relaxació, comunicació assertiva... seran alguns dels aspectes que s'hi treballaran.
El Taller consta de 4 sessions i s'hi poden inscriure fins a 8 persones, de manera gratuïta.
Les inscripcions a aquest Taller ja estan obertes a tothom i es té la intenció de repetir-lo tantes vegades com la demanda així ho aconselli.

La Xarxa de Televisions Locals es fa ressò del projecte Cosidor

La  Xarxa de Televisions Locals s'ha fet ressò, al programa "Connecticat" del projecte Cosidor d'Ecosol que es desenvolupa a Càritas Garrotxa.
És important el suport dels mitjans de comunicació per posar en valor el treball que es fa des de Càritas en suport de les persones vulnerables i amb dificultats per accedir al mercat laboral ordinari.
Podeu veure el tall del reportatge en aquest enllaç (a partir del minut 15):

Abril

Bona participació a la formació del voluntariat de la Gent Gran

Molt bona participació en la sessió de formació al voluntariat de la Gent Gran que s'ha dut a terme a Càritas Garrotxa, a càrrec de Fadma Freixas.
A la sessió s'hi va treballar la importància del que l'altre sent, d'allò que li passa o pensa; però sobretot, també, de tot allò que nosaltres sentim, ens passa o pensem mentre actuem com a voluntaris.
"El voluntari no es un salvador, ni ho ha de ser. En tot cas és una persona que, en aquell lloc i moment, es dona i dona el que té".
A la sessió també es van analitzar algunes estratègies, a partir dels casos reals que els mateixos voluntaris anaven plantejant.

Visites presencials a les Residències de la Gent Gran

Alguns joves del programa "Apadrinar un Avi" han pogut recuperar, per fi, les visites presencials a les persones grans acompanyades a les Residències de la Gent Gran.
Ha estat un bon regal per a un Sant Jordi ja gairebé normalitzat.

Ja és Sant Jordi a Càritas Garrotxa

Una parada a l'interior de Càritas permetia avui ja als visitants agafar, gratuïtament, un llibre de donació amb motiu de Sant Jordi.
La parada ofereix una segona vida a uns llibres que tenen encara tota la utilitat i, alhora, facilita a moltes persones de participar en una festa i d'una diada que per a moltes d'elles és encara del tot desconeguda.
Històric de notícies