Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
Març

La Moixina. Una geografia emocional (Setmana 48)

“Les diferents postes en escena de l’estany d’en Broc en el transcurs de l’any constitueixen una dinàmica interessant d’atendre. A més, no cabrien en aquest petit relat, totes les menes de bèsties que hi he arribat a veure. Des de granotes i serps d’aigua a llúdrigues, visons, cabirols i coipús. Una amplíssima varietat d’ocells, i ja no direm d’invertebrats.” (Miquel Macias: La Moixina. Una geografia emocional, pàgs. 124-125).

Març

La Moixina. Una geografia emocional (Setmana 26)

“Un oriol renega dalt dels arbres. A part del més ortodox cant “u-riol-u-riol”, emet un repertori de veus estridents, com aspre reguitzell de paraulotes motiu de l’expressió: “ser més renegaire que un oriol”. Breus instants contemplo el seu esmòquing groc i negre. Després, com és costum en ell, volant molt ràpid, fuig sense torbar-se”. (Miquel Macias: La Moixina. Una geografia emocional, pàgs. 78-79).
Març

La Pça Mercat d'Olot se suma al suport a la comunitat ucraïnesa

Avui s'ha endagat la campanya de suport a la comunitat ucraïnesa de la Garrotxa per part de totes les parades de la Pça. Mercat d'Olot.
Càritas ha proporcionat als placers unes guardioles acompanyades d'un cartell explicatiu per tal que s'hi puguin recollir fons per donar suport a les persones refugiades per culpa de la invasió russa a Ucraïna.
En principi, la campanya durarà fins després de Sant Jordi, en funció de com canviïn els esdeveniments de la guerra.

Març

La Moixina. Una geografia emocional (Setmana 37)

“En l’obra L’Ermita tots els arbres són diferents, l’opció cromàtica escollida per cadascun en proclama la seva singularitat. Aquesta capacitat d’entendre un bosc que no impedeix de veure els arbres és una virtut de l’obra de Gussinyé molt pedagògica per qui vol mirar-se un bosc. Gussinyé aconsegueix dotar cada arbre de personalitat pròpia. (Miquel Macias: La Moixina. Una geografia emocional, pàgs. 100-101).

Març

Programa d'atenció a la Gent Gran de Càritas Garrotxa (4)

Càritas Garrotxa continua necessitant nous voluntaris per a atendre les demandes d'acompanyament a Gent Gran que pateix solitud.
Es tracta d'un servei molt senzill que només demana una hora de disponibilitat a la setmana i que, amb tota seguretat, farà més feliç una persona.
Si pots, i la vols fer feliç, truca'ns: 972.272840.

Activitats Dia de la dona al TALC i Fem Comunitat

Les alumnes dels Tallers d'Acollida Lingüística i Cultural de Càritas Garrotxa i els grups de Fem Comunitat de Càritas Garrotxa han celebrat el dia de la dona amb un seguit d'activitats.
La més vistosa ha estat l'elaboració d'un gran mural confeccionat amb la tècnica del collage a partir de les aportacions de cada participant.
Ha estat una acció més, un pas més per a ajudar a empoderar persones.
A tots, homes i dones, la reivindicació del dia de la dona ens ha de portar a reflexionar i a canviar actituds i comportaments, petites accions que -també aquí- són poderoses.

XLI Marxa Popular de la Vall de Bianya

Després del parèntesi de la pandèmia, el diumenge dia 13 de març es reprendrà la Marxa Popular de la Vall de Bianya, en la que serà l'edició 41ena.
Des de fa ja un bon grapat d'anys, la marxa col·labora amb Càritas Garrotxa fent-hi l'aportació d'1€ per cada participant que s'hi inscrigui.
Càritas Garrotxa agraeeix la sensibilitat dels organitzadors i la confiança mostrada amb Càritas.
El donatiu rebut ajudarà al desenvolupament dels programes socials que Càritas du a terme en favor de les persones més vulnerables de la comarca.
Marxa_Vall_Banya_2022_Cartell.pdf Marxa_Vall_Banya_2022_Imatge_Cartell.pdf
Març

La Moixina. Una geografia emocional (Setmana 18)

“Acabo el passeig havent identificat quaranta espècies d’ocells. Puc estar satisfet. L’important, però no és la quantitat, sinó saber valorar-ne la companyia. Repasso el cel amb l’esperança de poder afegir algun rapinyaire a la meva llista. Noi en veig cap, però passen tres ànecs i els falciots, cel amunt, semblen riure’s dels meus desficis numèrics”. (Miquel Macias: La Moixina. Una geografia emocional, pàgs. 62-63).

Març

També presents a la botiga al carrer d'Olot

Aquesta vegada la presència del Cosidor de Càritas Garrotxa i Ecosol, a la botiga al carrer d'Olot ha hagut de ser curta per culpa de la pluja. Però hi ha hagut la possibilitat d'exposar una part dels productes confeccionats al nostre taller, amb els quals es promociona laboralment persones en situació de vulnerabilitat.
Febrer

Inauguració del nou Cosidor de Càritas Garrotxa i Ecosol

Amb l'assistència de l'alcalde d'Olot, de tres regidores de l'ajuntament i de la directora del Consorci d'Acció Social, s'ha inaugurat avui el nou Cosidor de Càritas Garrotxa i Ecosol.
En els parlaments hi han intervingut Anna Güell, gerent d'Ecosol; Mariona Pérez, cap de producció de l'empresa Toni Pons i l'alcalde d'Olot, Sr. Pep Berga.
Tots els assistents han pogut comprovar la idoneïtat dels nous locals i una bona mostra de la producció que actualment s'hi està fent, sempre en la línia de l'economia circular que confecciona gairebé tots els productes amb materials reutilitzats.
Actualment, el Cosidor ofereix formació i dona ocupació a tres persones a més de l'encarregada del taller.
El projecte gaudeix, ara per ara, de bona salut, i confia a rebre encara nous encàrrecs que garanteixin la seva continuïtat i el servei que ofereix a persones vulnerables de la comarca.
Històric de notícies