Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
2022

La Moixina. Una geografia emocional (Setmana 12)

“Segons un catàleg que recull 18.699 citacions florístiques de la Moixina, fet per en Xavier Oliver, en aquest espai de menys d’1 Km², s’hi troba el 43,88% de la flora de la Garrotxa. A la Moixina s’hi han comptat 866 espècies de plantes amb flor”. (Miquel Macias: La Moixina. Una geografia emocional, pàgs. 50-51).
2022

Renovat, un any més, el conveni de col·laboració de Ràdio Olot amb Càritas Garrotxa

Ràdio Olot i Càritas Garrotxa renoven un any més el seu conveni de col.laboració. És una satisfacció comptar amb l'ajut i l'empenta dels més importants mitjans de comunicació comarcal per difondre els missatges que Càritas s'esforça a fer presents en la defensa de les persones més vulnerables.
2022

La Moixina. Una geografia emocional (Setmana 11)

Una vistosa barra de ponent embolcalla la serra de Llancers i vessa per les clotades on, com per art de màgia, s'esvaeix. Aquest espectacular núvol apareix quan el moviment horitzontal de l'aire sec del sud-oest s'endú la humitat nocturna de la Plana de Vic". (Miquel Macias: La Moixina. Una geografia emocional, pàgs. 48-49).
2022

Noves xerrades sobre la pobresa als instituts

Malgrat la pandèmia, aquest curs s'han reprès les xerrades als instituts per ajudar els joves de secundària a reflexionar sobre la realitat d'una pobresa que sovint es mostra invisible, però que és ben viva i punyent, també a la nostra comarca. És imprescindible la implicació i el compromís dels joves per revertir aquesta situació.
És d'agrair el treball dels voluntaris de Càritas que, a partir de dinàmiques àgils i engrescadores, faciliten l'aproximació dels joves a aquests temes que massa vegades la mateixa societat de consum tapa i dissimula.

"La Moxina. Una geografia emocional" per a emocionar-se

La Moixina. Una geografia emocional és un llibre per llegir, per regalar, per a emocionar-se.
Deia en Miquel Macias en una recent entrevista al setmanari La Comarca (20 de gener de 2022): "El nom de "geografia emocional" el vaig posar perquè reflectia una manera particular de fer un treball de geografia. És un treball de geografia perquè descobreix un medi físic i humà, però no d'una manera clàssica, sinó a partir de l'individu, a partir de les emocions que li generen a aquesta persona, en aquest cas, a mi. Que la geografia sigui emocional no vol dir que no sigui rigorosa, perquè totes les dades són contrastades i degudament referenciades".

Renovat, un any més, el conveni amb Olot TV

Olot TV i Càritas Garrotxa han renovat, aquest mes de gener, el conveni de col·laboracio per a aquest 2022.
La presència als mitjans de comunicació i la difusió que Olot TV fa del missatge de Càritas és molt important per fer visible la realitat de la pobresa, també present a la comarca, així com el treball que Càritas du a terme per ajudar les persones més vulnerables.

Resum d'algunes reflexions de la Teresa, voluntària de TALC

La Teresa Palomeras és voluntària de TALC, a Càritas Garrotxa. Darrerament, la Teresa va respondre a una entrevista per al Butlletí del voluntariat de Càritas diocesana de Girona.

Algunes de les seves reflexions:

- Dos valors necessaris per fer un voluntariat: en primer lloc, la solidaritat. Cada persona és una història diferent i la solidaritat, sobretot en el temps que estem, és molt important. També el compromís amb la societat perquè tots en formem part.

- El fet de ser voluntària m'aporta coneixement, jo aprenc molt de les persones amb qui estic col·laborant; és un aprenentatge constant. Jo comparteixo el que sé i elles a mi també m'aporten molt de coneixement. He crescut molt com a persona.

- Comparteixo els valors de Càritas, la feina que es fa... i vaig pensar: m'agrada això que puguis fer un projecte continuat. Aquesta manera de “treballar” em permet conèixer realment la gent. És un tracte més proper, estableixes uns vincles, coneixes les persones, saps una mica la seva història, també quines són les seves necessitats… pots fer la teva tasca d'una manera més personalitzada, és un voluntariat més de tu a tu.

- Està molt bé treballar amb aquesta mirada comunitària. Les nostres societats són multiculturals. A totes ens afecten les mateixes coses i és essencial que la societat teixeixi vincles. Tot està entrellaçat, no és un: "jo t'ajudo a tu", ens ajudem mútuament a créixer com a persones.

Taller de collage al TALC de Càritas Garrotxa

Aquests dies de final de trimestre, un dels grups de TALC ha dut a terme un taller de COLLAGE sota el guiatge d'Ester Roca i Laia Costa, amb la intenció que, més endavant, el puguin dur a terme la resta de grups.
El taller constava de dues parts. Primer van començar a moure el cos per escalfar-lo i prendre consciència d'un mateix i de les altres persones de l'aula.

Després, van iniciar l’elaboració d’un collage individual a partir del material i les pautes que els donaven la Laia i l’Ester. Cadascuna de les participants es va submergir en el seu procés de creació amb uns resultats excepcionals.
Un cop acabat el treball totes les alumnes van reflexionar sobre els collages que havien fet, explicant allò que havien creat i com havia anat tot el procés.
Una petita-gran experiència!

Desembre

Xerrades a l'alumnat de secundària de l'INS Montsacopa

Aquesta setmana s'han fet diverses xerrades a l'alumnat de l'institut Montsacopa per presentar-los què és i què fa Càritas, posant en valor la tasca que duen a terme els voluntaris i tècnics de Càritas Garrotxa que posen el seu temps i les seves capacitats al servei dels altres. No cal dir que els testimonis són molt més convincents que les paraules.

Butlletí informatiu núm. 32 de Càritas Garrotxa

Aquests dies previs als Nadal s'ha difòs el darrer Butlletí informatiu de Càritas Garrotxa -el núm. 32- en què s'hi recull un breu resum de l'activitat que es du a terme a la nostra Càritas.
També s'hi inclouen unes paraules de comiat i agraïment a l'Enric Cuadrado, advocat responsable del programa d'atenció a la immigració a Càritas Garrotxa, que plega del servei per motius professionals, després de 15 de col·laboració.
32_Butllet___informatiu_C__ritas_Garrotxa_DESEMBRE_2021.pdf
Històric de notícies