Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí

Camí dels Pessebres 2021 a Sant Feliu de Pallerols

El grup del Tallers d'Acollida Lingüística i Cultural (TALC) de Sant Feliu de Pallerols han particpat aquest any també, al Camí dels Pessebres de la població fent-hi diverses actuacions amb materials reciclats al c/ Dels Valls.
Viure el Nadal fent més poble també és Fer Acció Comunitària.
Programa_Cami___pessebres_2021.pdf

Diverses curses col·laboren amb Càritas Garrotxa

L'organització de la Cursa de Sant Lluc i de la Cursa de la Fageda ha fet efecttiu el donatiu a Càritas per la participació solidària en aquesteste activitats esportives.
Càritas Garrotxa els ha agraït la seva aportació i, sobretot haver fet present el missatge de Càritas, la seva acció social i el treball dels seus tècnics i voluntaris, en aquest àmbit esportiu i de caràcter popular.

Presentació del Pessebre Vivent de Joanetes 2021

Aquesta setmana s'ha presentat la nova edició del Pessebre Vivent de Joanetes del 2021. Un projecte d'un gran valor amb un equip de voluntaris il·lusionat, emprenedor i immune al desànim, i amb el plus afegit d'una important col·laboració amb Càritas Garrotxa.
Càritas Garrotxa ha agraït, un any més, la implicació dels organitzadors del  Pessebre Vivent de Joanetes amb Càritas, en la seva lluita contra la pobresa.

Càritas Garrotxa i Ecosol a la Fira del Pessebre d'Olot

Càritas Garrotxa i Ecosol han tornat a estar presents a la Fira del Pessebre d'Olot d'aquest any 2021.
Els quatre dies de la fira s'han repartit de la següent manera: dos dies per al cosidor d'Ecosol i Càritas, un dia per a la venda del llibre sobre la Moixina, i un darrer dia per a la venda del SolidariSac i altres productes de donació.
A banda del ingressos obtinguts, és molt important la constant presència de Càritas en molts actes de la vida ciutadana per recordar la tasca que es du a terme i ajudar a reflexionar que també en aquest Nadal "cada portal compta".

Continua la quinzena del Gran Recapte

Continua la quinzena del Gran Recapte 2021 que es clourà aquest proper cap de setmana, als supermercats i botigues de tot el país, que s'hi han volgut sumar.
Aquest projecte és una porta oberta a la solidaritat; a pensar en les persones del nostre entorn que pateixen vulnerabilitat i alhora és una invitació a actuar, a aportar-hi, cadascú, el seu granet de sorra. Cal que hi pensem!

Donatiu de Terra de Remences a Càritas

Aquesta setmana, Terra de Remences ha fet efectiu a Càritas Garrotxa el donatiu de 1.500€ com a contraprestació per la col·laboració d'alguns voluntaris de Càritas en la darrera Marxa Cicloturística.
La vinculació de l'esport amb el voluntariat i amb la solidaritat ens enforteix com a país i ens fa més bones persones.
Novembre

Col·laboració d'Integra a la campanya del SolidariSac

Una desena de joves del programa IFE d'Integra de la Garrotxa, acompanyats de les seves professores, col·laboren aquests dies en el projecte del SolidariSac de Càritas Garrotxa.
Es procura que la seva participació també els sigui profitosa en la seva formació i, assessorats per dos voluntaris de Càritas, es procura que puguin intervenir en bona part del procés d'elaboració i distribució del producte que aquests dies s'està confeccionant.

Formació inicial Apadrinar un avi 2021 2022

A Càritas Garrotxa fa setmanes que es treballa en el nou curs del projecte Apadrinar un Avi. Precisament aquesta setmana s'ha dut a terme la formació incial a la nova promoció d'uns 20 joves voluntaris provinents de l'INS Montsacopa i de l'Escola Pia.
L'activitat d'acompanyament se centrarà en 6 residències de gent gran de la comarca i prendrà diversos formats, en funció de les possibilitats de cada moment: activitat presencial, intercanvi de vídeos o intercanvi de cartes.
En qualsevol cas, el projecte vol alleugerir la solitud de les persones grans i enriquir els joves amb l'experiència dels avis.

Lluèrnia amb Càritas i Càritas amb Lluèrnia també al 2021

Un any més Lluèrnia i Càritas Garrotxa han renovat el seu conveni de col·laboració.
La simbiosi entre solidaritat i art ens fa a tots molt més forts i estableix un marc normalitzat que enriqueix ambdós àmbits de la vida ciutadana.

Gran Recapte 2021

Aquesta setmana s'ha presentat als mitjans de comunicació de la comarca la 12a edició del Gran Recapte que organitza el Banc d'Aliments i que, a la nostra comarca, compta amb la col·laboració del Consorci d'Acció Social de la Garrotxa, Càritas Garrotxa i els ajuntaments de totes les poblacions.
A Catalunya, al Gran Recapte de l’any 2020, es van recollir gairebé 8 milions d’euros, que es correspon amb més de 5 milions de quilos recollits. En el cas de les comarques gironines, les aportacions fetes al Gran Recapte van augmentar un 45% respecte de l’any 2019.
En aquesta edició, el Banc d’Aliments ha volgut donar un pas endavant per millorar la recollida virtual i ampliar i millorar la participació en la campanya del petit comerç.
L'edició d'aquest any opta, també, per la recollida d'aportacions amb diners la qual cosa rendibilitza molt més les donacions facilitant les compres més adequades, dels productes més necessaris i en el moment que més facin falta.

Històric de notícies