Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí

Curs de "Cuina d'aprofitament" per a usuaris del CDA

Als locals de Càritas Garrotxa s'ha dut a terme avui la primera sessió del taller "Cuina d'aprofitament", pensat per a usuaris del CDA, però obert a altres persones no usuàries.
Aquest taller, com altres cursos i tallers, va quedar ajornat, a causa del confinament del mes de març, i ara es du a terme en format més reduït i adoptant les mesures de prevenció adequades.
El taller consta de 8 hores i la finalitt és donar receptes per no llençar res de menjar i prevenir el malbaratament. En la mateixa formació s'hi inclouen continguts vinculats a la salut emocional amb tècniques de relaxació i altres.

Presentat el nou Gran Recapte 2020 a la Plaça Mercat d'Olot

A la Plaça Mercat d'Olot s'ha fet la presentació de la col·laboració dels placers en la nova campanya del Gran Recapte.
Les diverses parades del mercat d'Olot, també se sumen, doncs, a la recollida de diners per a aquesta nova edició.
En la presentació s'ha tornat a fer l'explicació del nou format propostat aquest any pel Banc d'Aliments i s'ha insistit en la necessitat de despertat actituds de compromís i solidaritat davant de la necessitat que pateixen moltes persones -també de la comarca- a causa de la pandèmia i de la cronificació d'una pobresa, ja anterior a la Covid-19, i que moltes persones ja arrossegaven.

El servei de missatgeria de Càritas augmenta la seva plantilla

El servei de missatgeria sostenible de Càritas Garrotxa i Ecosol ha augmentat la seva plantilla.
És una satisfacció poder oferir llocs de treball d'inserció, i alhora un servei rigorós, eficient i mediambientalment correcte.
La demanda d'aquest servei per part d'empreses i particulars ha propiciat aquest creixement. Gràcies per fer-nos confiança!

Continua la col·laboració d'IFE Integra amb Càritas

Aquesta setmana i la que ve un nou grup -d'una desena de joves- del programa IFE Integra continuen col·laborant en el SolidariSac. Aquesta vegada ho fan encaixant les bosses ja envasades i preparant les comandes per a ser servides d'immediat.
La col·laboració d'aquest grup de joves, que és molt valorada per Càritas, forma part de la formació laboral pràctica del programa. L'activitat està assessoada per dos voluntaris de Càritas Garrotxa.

Presentació de la nova edició del Gran Recapte

Ahir, a la seu del Consell Comarcal de la Garrotxa, es va fer la presentació de la nova edició del Gran Recapte, organitzada pels Bancs d'Aliments de Catalunya. Hi van assistir la consellera d'Acció Social del Consell, la regidora d'Acció Social de l'ajuntament d'Olot i el president de Càritas Garrotxa.
La presentació va servir per fer una crida a la ciutadania a col·laborar en aquesta nova edició afectada per la situació de la pandèmia i per les nefastes conseqüències que això està generant en molts sectors de la nostra societat, particularment els més vulnerables.
Tanmateix s'hi va explicar el nou format de participació, a partir de col·laboracions econòmiques -tant per la web com presencialment en els supermercats i botigues- en substitució de la recollida de productes en espècie.

Nova col·laboració de l'ajuntament de les Preses amb Càritas

La Comissió de festes i l'ajuntament de les Preses han fet entrega a Càritas Garrotxa dels diners recollits en les darreres festes del municipi.
Malgrat les restriccions, la Comissió va dur a terme algunes activitats molt ben acollides per la població en les quals s'invitava els assistents a fer una col·laboració amb Càritas pel procediment de la taquilla inversa.
Els diners recollits ajudaran a donar cobertura als programes d'atenció a les persones.

Ajornament d'enlairament dels Estrtatosfèrics

Degut a les retriccions derivades de la pandèmia, l'organització de Lluèrnia i els promotors de l'activitat dels Estratosfèrics han acordat ajornar el llançament de la sonda a l'espai, prevista per al 14 de novembre. Properament s'informarà de la nova data per dur a terme l'enviament a l'espai dels desitjos recollits.
La part positiva d'aquesta pròrroga és que hi haurà més temps per participar en l'activitat i això permetrà augmentar el nombre de col·laboracions.

Joves del projecte IFE Integra col·laboren en el SolidariSac

Una quinzena de joves del programa IFE Integra han col·laborat aquesta setmana en l'envasat del SolidariSac.
La participació d'aquests joves és un valor afegit al projecte social del SolidariSac de Càritas i suma esforços amb una altra entitat del Terer Sector, com és Integra, amb qui comparteix la voluntat de servei i d'atenció a les persones més vulnerables.
Properament un altre grup de joves d'Integra també col·laborarà en l'activitat de Càritas.

Avança a bon ritme la nova campanya del SolidariSac

Des de fa algunes setmanes, els voluntaris de Noves Iniciatives de Càritas Garrotxa estan treballant intensament en la nova edició del SolidariSac.
Els contactes amb les empreses i entitats compradores del producte solidari de Càritas continuen acollint-lo amb interès i es preveu una campanya tan exitosa o més que la dels darrers anys.
La majoria de les bosses, ja tallades, ja han estat cosides per voluntàries, les nous ja han estat comprades, ja es diposa de les etiquetes i, en aquests moments, ja s'estan envasant i es comencen, fins i tot, a repartir als compradors.
Aquesta campanya aporta uns beneficis econòmics a la nostra Càritas que s'adrecen directament al suport dels programes d'atenció a la pobresa.

Octubre

Encén la lluèrnia contra la pobresa

Continua a bon ritme la venda de lluèrnies en els punts de venda col·laboradors. Recorda: punts de venda del setmanari La Comarca d'Olot, pastisseria El Cacau, Oficina de Turisme d'Olot i fleca Ca la Nàsia.
Amb l'encesa de la teva lluèrnia lluita, també, contra la pobresa!
Històric de notícies