Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí

Voluntaris de Besalú vendran productes d'Ecosol i Càritas

A partir del dimarts, 6 d'octubre, voluntaris de Besalú tindran una parada estable al mercat setmanal de Besalú, per a vendre-hi mascaretes i altes productes elaborats en els cosidors de Càritas que gestiona Ecosol (l'empresa d'economia solidària de Càritas).
Els mateixos voluntaris també seran presents a la Botiga al Carrer, que es durà a terme a la vila, el diumenge 11 d'octubre.

Les caminades de Fem Comunitat continuen a bon pas

Continuen les caminades pels volts d'Olot, amb voluntat de conèixer i estimar el país d'acollida. Fa poc, els Aiguamolls de la Moixina, després la Muntanya Pelada; aquesta setmana Sant Valentí de la Pinya. Dimarts que ve hi tornarem...

Bona participació a la xerrada sobre la Covid-19

Amb una bona assistència, i sobretot amb una gran particpació, s'ha dut a terme la primera de les xerrades del cicle de "Fem Comunitat", a Càritas Garrotxa. El tema era: "Aclarim dubtes sobre la Covid-19". La sessió ha anat a càrrec de la Dra. Rosa Figueres, qui ha aconseguit crear un clima de proximitat i de participació entre les persones assistents, sense mancar-hi, en cap moment, el rigor i el contingut obre la temàtica de la pandèmia.
Setembre

El projecte de reutilització d'ordinadors avança a pas ferm

En aquests moments ja s'han recollit 12 ordinadors per al projecte  de recollida i reutilització d'aparells per a fills de famílies vulnerables. Gairebé tots són aprofitables.
La campanya continua, i els voluntaris de Càritas continuen treballant en la recuperació i actualització dels aparells.
Properament començarà la distribució dels ordinadors a famílies conegudes que realment en tenen necessitat.
Setembre

Tornen les caminades per la Garrotxa

"Fem Comunitat" de Càritas Garrotxa reprèn les caminades per Olot i els seus voltants, amb la voluntat de compartir, conèixer i estimar el país, la seva gent i els valors més universals. Punt de concentració a Càritas Garrotxa. Caminades cada dimarts de 10 a 12. Degut a les mesures Covid, cal fer reserva prèvia al 972272840.

Nou cicle de xerrades de Fem Comunitat

A Càritas Garrotxa s'ha programat un nou cicle de xerrades del Projecte "Fem Comunitat". El temes es van decidint entre totes les participants, a partir dels seus interessos i necessitats.
De moment s'ha programat la primera per al dimecres, 30 de setembre, a les 10 del matí. El tema: "Aclarim dubtes sobre la Covid-19". La formació anirà a càrrec de la Dra. Rosa Figueres.
Per assistir-hi cal fer reserva al 972.272840.

Donatiu de la Marxa Vall de Bianya

Els organitzadors de la XL Marxa Popular de la Vall de Bianya han fet el donatiu a Càritas d'1€xparticipant. Aquesta caminada es va dur a terme el passat 8 de març, a frec del darrer confinament generalitzat.
Càritas agraeix l'ajut i la fidelització d'aquesta entitat i el seu compromís en la lluita contra la pobresa. Això ens esperona a tots a no defallir.
Cartell_Anunci_Marxa_Bianya_2020.tif

El projecte "Estratosfèrics" pensa en Càritas

‘Estratosfèrics’ és el nom del projecte solidari que han creat quatre joves garrotxins. La iniciativa es basa en el disseny, creació i llançament d’una sonda espacial a l’estratosfera per recollir fons per a Càritas Garrotxa i els afectats per la crisi del coronavirus.
En aquest sentit, tal com detallen els mateixos protagonistes, la proposta va néixer de la inquietud d’aquest grup de joves amants de la ciència –en Ferran Delgà, l’Elena Mansilla, en Joan Plana i la Martina Cots- per posar el seu granet de sorra i ajudar davant la crisi social i sanitària per la pandèmia de la COVID-19.
Per fer-ho, només caldrà lliurar una aportació voluntària i fer arribar els seus desitjos o somnis a través de l’Oficina de Turisme d’Olot o, en línia, mitjançant el web: www.estratosferics.com; que entrarà en funcionament pròximament. Tots els diners recollits es lliuraran íntegrament a Càritas Garrotxa.
Podeu seguir els avenços i desenvolupament del projecte a través de les xarxes socials del projecte a Twitter, Instagram, Facebook i LinkedIn. El llançament es realitzarà el pròxim dissabte 14 de novembre al matí dins del Festival Lluèrnia.

Projecte de reutilització d'ordinadors

Aquesta setmana, Càritas Garrotxa ha iniciat un projecte de recollida d'ordinadors amb la voluntat de recuperar tots els que siguin possibles i lliurar-los a estudiants de famílies vulnerables.
L'actual situació i la més que probable activació de les classes per via telemàtica, durant el curs que ara s'iniciarà, fa del tot necessari que tots els alumnes disposin d'ordinadors per poder seguir les classes. I no podem deixar de cap de les maneres que els infants i joves de famílies amb menys recursos vegin limitada la seva progressió degut a la falta de mitjans tècnics. Voluntaris de Càritas Garrotxa treballen ja en aquesta iniciativa.
Agost

Entrevista amb l'alcalde d'Olot

Una representació de la Comissió de Noves Iniciatives de Càritas Garrotxa ha mantingut, avui, una entrevista amb l'alcalde d'Olot, Pep Berga.
La conversa ha sigut cordial i profitosa i ha suposat un bon impuls i un inestimable suport a la tasca que du a terme Càritas, en uns moments francament difícils.
Històric de notícies