Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí

La regidora de Comerç, Empresa i Turisme de l'ajuntament d'Olot ens visita

Gemma Canalias, regidora de Comerç, Empresa i Turisme de l'Ajuntament d'Olot ha visitat aquesta setmana el projecte Cosidor que Càritas Garrotxa i Ecosol desenvolupen als locals de Càritas.
La visita ha sigut molt profitosa, no només per conèixer de primera l'acció social que s'hi du a terme i la qualitat dels productes que s'hi fabriquen, sinó també per obrir vies de col·laboració i de suport de la regidoria cap a Càritas. Acords que s'aniran desenvolupant en les properes setmanes i que suposaran un nou impuls a una activitat laboral que només pretén oferir llocs de treball dignes a persones amb vulnerabilitat.
Juliol

Continuen les caminades amb voluntat formadora

Organitzada pel programa Fem Comunitat de Càritas Garrotxa, cada dimarts al matí del mes de juliol, es fa una caminada pels volts de la Garrotxa amb la doble voluntat de conèixer els entorns d'una forma saludable, però, sobretot, amb la intenció de facilitar un espai comunicatiu que permeti compartir i enriquir-se mútuament amb la conversa reposada que ajuda a crear vincles i a saber donar i rebre.

Nou impuls a la Missatgeria Sostenible

El projecte de Missatgeria sostenible de Càritas es consolida i creix cada dia que passa. Aquesta setmana hem rebut dos vehicles nous que ajudaran a fer més eficient i millor, encara, la feina de repartiment.
Aquest projecte -no cal dir-ho- no té una finalitat lucrativa i es desenvolupa dins del marc de l'economia social.
Juliol

La comunitat cristiana ucraïnesa pensa en Càritas

La comunitat cristiana ucraïnesa de la Garrotxa ha lliurat a Càritas la totalitat de la seva col·lecta per ajudar les persones més vulnerables de la nostra comarca.
Pensar en les persones que passen necessitat és fer Càritas i és, també, estimar el país d'acollida i la seva gent.

Nous cartells per al CDA dels alumnes de l'Escola Petit Plançó

L'Escola Petit Plançó ha lliurat al CDA de Càritas Garrotxa els 22 nous cartells elaborarats pels alumnes de 4t de Primària, durant aquest curs, per tal d'ambientar el Centre de Distribució d'Aliments de la Garrotxa.
Els cartells són d'una gran qualitat plàstica, i la seva confecció ha suposat una activitat educativa molt important per als alumnes, alhora que una acció generosa i solidària.
L'activitat s'emmarca en el conveni de col·laboració i de suport de l'Escola Petit Plançó cap a Càritas Garrotxa.

Butlletí Informatiu núm. 27 de Càritas Garrotxa de Juliol 2020

Amb aquest nou Butlletí informatiu presentem l'activitat de Càritas en aquest darrer període, així com la previsió del desenvolupament dels programes socials. La raó de ser de Càritas és la d'ajudar les persones més vulnerables i en aquest projecte hi estem compromesos tots. Som conscients que la tasca és immensa, però n'és d'immensa, també, la força i la voluntat de servei de tots plegats.
27_Butlleti___informatiu_Ca__ritas_Garrotxa_JULIOL_2020.pdf

Caminades per la natura

Els grups d'Accions comunitàries han organitzat per a aquest mes de juliol l'activitat "Caminades per la natura". Dues hores per visitar, conèixer, compartir, fer salut..., però sobretot afavorir la convivència i la participació en la vida social de les persones de l'entorn de Càritas.
Una activitat oberta a tothom.

Tancament del curs al Projecte Apadrinar un avi

Aquests dies, 60  joves de la Garrotxa han tancat, telemàticament, aquest curs del Projecte "Apadrinar un Avi". Les valoracions han sigut molt positives malgrat els inconvenients de la Covid-19.
Ha estat una lliçó de compromís com a voluntaris de Càritas Garrotxa: "Heu sabut ser feliços fent feliços els altres".
Maig

Continua el degotall de col·laboracions amb Càritas

En aquests moments d'incertesa i que tot apunta a una nova crisi social de dimensions poc previsibles, continua arribant a Càritas un degotall d'oferiments de col·laboració desinteressada per ajudar les persones més vulnerables. En aquesta ocasió, ha sigut la Goretti, en Roy i en Silvestre qui han ofert a Càritas Garrotxa una participació, durant un any, dels ingressos del seu establiment rural, ubicat a la Rectoria de Sant Miquel de Pineda.
Càritas agraeeix aquest gest -de pensar en els altres- a la vegada que ens ajuda a tots a no defallir en aquesta tasca, de fer costat als qui més pateixen del nostre entorn.
Més informació a:

Abril

És l'hora de la solidaritat

Immersos com estem en l'estat d'alarma per la Covid-19, encara no tenim dades prou fefaents sobre la nova problemàtica social que es derivarà d'aquest llarg període de confinament i de l'aturada general de bona part del teixit productiu del país.
Tots veiem a venir, però, un augment desmesurat de l'atur, molta precarietat i una nova pobresa que pensàvem que la teníem parcialment erradicada.
Càritas continuarà amb el seu compromís al costat de tots els que pateixen. I per fer-ho possible envia un missatge de crida a la solidaritat a la ciutadania, a les institucions, a les administracions perquè ens calen més recursos per ajudar.
En aquest sentit, és d'agrair el degoteig de molts particulars que s'han apressat a fer una aportació econòmica a Càritas. També del món de la política: molts regidors del Consell Comarcal de la Garrotxa; regidors del Grup Municipal Més Besalú-ERC (Alfred, Ramon i Laura) han ofert ja la seva col·laboració econòmica a Càritas; així com la pràctica totalitat dels ajuntaments de la comarca han respost positivament a aquesta crida.
Calen i caldran moltes més col·laboracions, encara, perquè la necessitat serà ingent. Moltes gràcies a tots!
Històric de notícies