Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
2020

Envia una felicitació als nostres avis

Torna un Sant Jordi molt especial. La situació de pandèmia que estem vivint fa que la nostra festa no pugui ser tan bonica i participada com sempre.

Tots patim aquesta situació excepcional, que és particularment trista pels avis i àvies que viuen en residències, patint soledat i, en molts casos, espantats per l'angoixa dels contagis.

Per ajudar a amorosir aquesta situació de patiment i vulnerabilitat, Càritas llença la campanya: APADRINAR UN AVI 2.0 – SANT JORDI

Si t'animes, fes el teu enviament. Un acte senzill, però poderós per alleugerir els nostres avis i àvies que ho passen malament.

Butlletí, núm. 26 -Extraordinari- de Càritas Garrotxa

Estem vivint uns moments complicats que ens estan obligant a tots a reubicar-nos i a replantejar moltes coses que veníem fent.
A Càritas Garrotxa hem hagut, també, de reajustar la nostra activitat, els nostres programes, per tal de continuar fidels a la nostra raó de ser, que no és altra que servir i ajudar les persones més vulnerables de la nostra comarca.
Per a què n'estigueu informats, hem elaborat aquest BUTLLETÍ, núm. 26 EXTRAORDINARI, amb la voluntat d'informar-vos del moment actual de la nostra Càritas i de com es continua desenvolupant la nostra acció social.
A l'espera de com evolucionin els esdeveniments, anirem trobant noves fórmules que facin possible, d'una manera o altra, la nostra voluntat de servei.
26_Butllet___informatiu_Extraordinari_C__ritas_Garrotxa_ABRIL_2020.pdf

El Compromís No Tanca

Amb l'eslògan d'EL COMPROMÍS NO TANCA, Càritas fa arribar als seus participants, voluntaris i a la societat garrotxina en general, la seva voluntat de continuar vetllant per les persones més vulnerables i pels que pitjor pateixen aquesta greu crisi en la qual estem immersos.
Per bé que molts programes han rebut un seriós revés, cada dia que passa, Càritas Garrotxa intenta trobar solucions -enginyoses si cal- per continuar acompanyant els qui pateixen.
Vegeu per exemple, com mantenen el contacte els joves d'Apadrinar un Avi, amb la persona gran amb qui han establert el vincle en aquest curs.

2020

Agraïment als oferiments de material a Càritas

És reconfortant veure com, davant de les circumstàncies actuals, són tants i tan diversos els particulars, empreses i col·lectius que han ofert a Càritas materials diversos, principalment de prevenció i higiene per fer front a la pandèmia del Covid-19.
Sense anar més lluny, avui mateix, el CDA de la Garrotxa ha rebut la donació de 200 mascaretes aportades per Ramon Ventura de Ventura Martí S.L en coordinació amb la Farmàcia Sans d'Olot, amb la voluntat de fer més aportacions més endavant.
Cada dia que passa són més les persones, empreses i entitats que s'adrecen a Càritas, al Consorci d'Acció Social de la Garrotxa i a altres organitzacions socials oferint-nos qualsevol tipus d'ajut pensant, sobretot, en les persones més vulnerables i que, amb tota seguretat, pitjor passen aquestes circumstàncies tan excepcionals.
Març

Càritas Garrotxa i Ecosol presenten els dos nous projectes laborals a Olot

Càritas Garrotxa i Ecosol, l'empresa d'inserció de Càritas Diocesana de Girona, han presentat als mitjans de comunicació els dos nous projectes laborals que es desenvolupen des de fa uns mesos a Olot: el projecte Cosidor i el de Missatgeria sostenible. Anna Güell, la gerent d'Ecosol, ha contextualitzat els dos projectes dins de l'àmbit de l'Economia solidària i ha comentat que totes dues iniciatives s'estan consolidant cada dia que passa i que es preveu que puguin anar ampliant, encara més, l'oferta laboral i d'inserció de persones de la comarca.
Josep Lorca ha exposat les dades del conjunt de projectes laborals de Càritas Garrotxa i els perfils de les persones que truquen a Càritas en demanda d'ajut.
Març
2020

Alumnes del TALC comparteixen una activitat amb altres alumnes de l'Escola Petit Plançó

Un dels grups dels Tallers d'Acollida Lingüística i Cultural (TALC) de Càritas Garrotxa i una classe de cicle mitjà de l'Escola Petit Plançó han compartit aquesta setmana una hora lectiva posant en comú aprenentatges recents. L'activitat ha servit, a més, per posar en valor l'intercanvi intergeneracional, i per a molts alumnes també el cultural entre els dos grups.
L'activitat es du a terme els darrers anys i forma part del conveni de col·laboració establert entre l'Escola Petit Plançó i Càritas Garrotxa.

Nova edició de la Marxa de la Vall de Bianya

El proper diumenge, 8 de març, es durà a terme la XL Marxa Popular de la Vall de Bianya, amb un itinerari circular amb sortida i arribada a la zona esportiva de l''Hostalnou i tot voltant la Serra de Sant Miquel del Mont.
Les inscripcions es faran en el punt de trobada, a partir de mitja hora abans de la sortida, a les 7 del matí.
Tots els participants col·laboren, un any més, amb 1€, per donar suport al desenvolupament dels programes socials de Càritas Garrotxa.
Marxa_Vall_de_Bianya_2020_Cartell.pdf

Nous tallers promoguts pel CDA

Els CDA de la Garrotxa ha anunciat la propera obertura d'inscripcions per als nous cursos adreçats a usuaris del Centre de Distribució d'Aliments i oberts a tothom qui hi estigui interessat.
Els tallers de cuina i de salut i sostenibilitat es desenvoluparan entre els mesos de març i juny, a Olot i a Besalú. Les inscripcions per als curso d'Olot s'iniciaran el 3 de març i per als de Besalú, el 29 d'abril.
És important recordar que els tallers són gratuïts i s'ofereixen a tothom, siguin o no usuaris del CDA, encara que aquests tinguin prioritat a l'hora de fer les inscripcions.
Cartell_Cursos_CDA_mar___juny_2020.pdf

Activitats del Carnaval al TALC de Càritas Garrotxa

Les alumnes dels Tallers d'Acollida Lingüística i Cultural (TALC) han aprofitat la motivació del Carnaval per treballar aspectes culturals de la societat d'acollida i per aprofundir en l'aprenentatge de la llengua catalana.
Els objectius del TALC contemplen, prioritàriament, prendre consciencia de la pluralitat cultural en l'àmbit social i conèixer els elements cuturals propis de Catalunya per a la normalització de la convivència en el cas de les persones nouvingudes.

Vint-i-tres joves del l'INS Bosc de la Coma fan voluntariat a Càritas

Per cinquè any consecutiu, l'institut Bosc de la Coma i Càritas Garrotxa han programat un taller de voluntariat dins de les Jornades d'Esport Cultura i Lleure, dutes a terme a finals de febrer. Aquest any hi han participat 23 joves dels quatre cursos d'ESO.
Aquest taller pretén, bàsicament, incorporar els joves participants en la dinàmica ordinària de l'activitat de Càritas durant dos dies, A banda, però, el taller es complementa amb algunes explicacions generals de presentació de Càritas i altres activitats de caràcter més lúdic.
La valoració feta pels joves, pels seus professors i pels tècnics i voluntaris de Càritas ha sigut, un any més, molt positiva.
Històric de notícies