Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí

Col·laboració de l'alumnat de l'Escola Petit Plançó amb Càritas

Un any més l'alumnat de l'Escola Petit Plançó ha col·laborat enganxant les etiquetes de 2.000 lluèrnies amb l'adhesiu de Càritas, amb motiu de la realització d'una nova edició de Lluèrnia a Olot.
Aquesta col·laboració permet a més, als alumnes, reflexionar sobre la tasca que du a terme Càritas  i sentir-se corresponsables del treball que realitzen els voluntaris de la nostra entitat.

Presentació del Concert solidari de Gospel

Càritas Garrotxa ha fet la presentació de la 4a edició del Concert Solidari anual de Gospel.
El concert es durà a terme el proper diumenge, 17 de novembre, a les 6 de la tarda, a la Sala el Torín d'Olot i comptarà amb la presència de tres grups corals: Cor Gospel Girona, Tam Tam Gospel i Gospel Cor Garrotxa.
La participació d'aquest tres grups garanteix que es pugui gaudir d'un espectacle coral de gran nivell, per això es preveu que hi pugui haver una bona entrada de públic. Els ingressos de les entrades revertiran en el desenvolupament dels projectes de treball protegit que actualment està duent a terme Càritas Garrotxa.

Col·laboració d'Integra al SolidariSac

Un grup de joves, acompanyats dels seus professors, han fet ja la primera de les tres sessions previstes de col·laboració a la campanya 2019 del SolidariSac de Càritas Garrotxa.
Els joves, que formen part d'un projecte de formació per a la vida laboral, han participat en l'envasat i encapçat de bosses del SolidariSac.
Més endavant intervindran, també, en la fase de distribució del producte a les empreses i a les diferents comandes confirmades.
Integra va nèixer amb la finalitat de crear i gestionar centres i serveis adreçats a les persones amb discapacitat intel·lectual i als infants amb trastorns en el seu desenvolupament o risc de patir-ne.

Trobada formativa del voluntariat de Càritas Garrotxa

Una quarantena de voluntaris de Càritas s'han trobat aquest dimarts per dur a terme una sessió formativa, amb motiu, també, del començament del nou curs.
La sessió ha anat a càrrec de Flora Ridaura, tècnica dels Serveis Generals, que ha parlat del sentit i de la nova orientació de les accions comunitàries i de com es plantegen des de Càritas.
L'acció comunitària pretén abordar la transformació de situacions socials col·lectives mitjançant l'organització i/o l'acció associativa, a partir de la conscienciació, l'organització i la mobilització.
Una nova visió que busca, sens dubte, la millora de la qualitat de vida de la població i l'increment de la justícia i la cohesió social.
La trobada ha acabat amb un piscolabis compartit entre tots els assistents.

Visita dels alumnes i professors de TALC a l'exposició de Mohamed Er-Rabehy

Aquesta setmana, un nombrós grup d'alumes dels Tallers d'Acollida Lingüística i Cultural (TALC), acompanyats dels seus professors han fet una visita a l'exposició de quadres de l'artista Mohamed Er-Rabehy, a la Sala 15 del Consell Comarcal de la Garrotxa.
El mateix autor -participant i voluntari de Càritas- ha fet de guia i s'ha adreçat als visitants explicant-los el sentit dels seus quadres i la seva evolució personal com artista.
L'exposició va ser inaugurada el passat 21 de setembre, amb presència d'un nombrós públic, artistes locals i l'alcalde de la ciutat d'Olot. La presentació va anar a càrrec de Rosa Serra, artista olotina de reconeguda trajectòria mundial.

Butlletí Informatiu núm. 24 de Càritas Garrotxa

El Butlletí informatiu núm. 24 de Càritas Garrotxa recull les inquietuds i els projectes de la nostra Càritas per aquest nou trimestre i principi d'un nou curs. I posa en valor la feina que entre tots fem en favor de les persones més desfavorides de la nostra comarca.
24_Butllet___informatiu_C__ritas_Garrotxa_SETEMBRE_2019.pdf

Besalú tanca la Festa Major amb la Tornaboda pensant amb Càritas

Aquest dilluns s'ha tancat la Festa Major de Besalú, amb la popular Tornaboda. Els voluntaris de Càritas, un any més, han organitzat el berenar, amb l'assistència de més de 140 persones, d'arreu de les comarques gironines.
Els diners recollits seran lliurats a Càritas Garrotxa per poder atendre els programes socials de la nostra entitat.
Càritas ha agraït la col·laboració desinteressada de molts comerços i empreses de les rodalies donant tot tipus de facilitats i productes per a aquesta trobada.

Partit de futbol a benefici de Càritas entre el CE Besalú i la UE Olot

Aquest dimecres, aprofitant l'inici de la Festa Major de Besalú, es va dur a terme el tradicional partit de futbol entre el C.E. Besalú i la U.E. Olot.
El partit amistós va acabar sense gols, però va servir, sobretot, per posar posar de manifest el mutu compromís dels dos clubs amb la tasca de Càritas i en el treball dels seus voluntaris i voluntàries.
Els dos equips de la comarca llueixen a les seves samarretes el logo de Càritas Garrotxa, la qual cosa afavoreix la difusió de la presència i del missatge de Càritas en molts i diversos camps esportius de la nostra geografia. Alhora, el seu compromís amb Càritas, ajuda a vehicular la col·laboració dels socis i simpatizants del futbol amb la nostra entitat social, la qual cosa és molt d'agrair.
En acabar el partit, el C.E. Besalú va fer entrega de la totalitat de la taquilla del partit a Càritas Garrotxa.

L'Escola Petit Plançó renova la col·laboració amb Càritas

Aprofitant el dies de preparació del nou curs acadèmic, els primers dies de setembre, es van reunir representants de Càritas Garrotxa amb la direcció i diversos mestres de l'Escola Petit Plançó d'Olot. La reunió va servir per valorar les actuacions de col·laboració dels diferents cursos, dutes a terme el curs passat.
Com que la valoració va ser molt positiva en tots els aspectes, es va acordar la continuïtat de la col·laboració i ja es van concretar les accions que durien a terme els diferents cursos de primària al llarg del nou curs. Fins i tot es van explorar algunes possibilitats de col·laboració, per al futur, per part de l'alumnat de secundària del centre.
Càritas agraeeix poder comptar amb la bona predisposició del conjunt del centre i es felicita que l'Escola Petit Plançó hagi volgut incorporar de manera tan decidida en el seu projecte educatiu la formació del seu alumnat en la solidaritat i en el volutariat social.

Agost

Bona assistència al partit de futbol a benefici de Càritas

Gairebé 600 espectadors van assistir al partit de futbol, a benefici de Càritas, entre la UE Olot, de 2a B i la SD Huesca, de 2a A. El partit va acabar amb empat sense gols, però tots dos equips van donar una bona imatge esportiva i sobretot, de compromís social.
Els gairebé 3.000 euros aportats per la recaptació ajudaran a fer possible el desenvolupament dels programes social de Càritas.
Càritas Garrotxa també hi va ser present amb un estand que informava als espectadors de la seva activitat social i oferia, en agraïment, a tots els assistents que ho vulguessin, una petita degustació de ratafia típicament olotina.

Històric de notícies