Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
Agost

Presentat el partit de futbol de la UE Olot per Càritas

S'ha fet ja la presntació als mitjans de comunicació del partit de futbol anual de la UE Olot per a Càritas Garrotxa.
Aquesta vegada el rival serà la SD Huesca, conjunt de la 2a Divisió A, i el partit es jugarà el dijous, 8 d'agost, a les 19:30h.
Aquest és el vuitè any del conveni de la UE Olot amb Càritas Garrotxa. Càritas ha agraït aquesta constant col·laboració i ha posat de relleu la coincident preocupació de les dues institucions pel tema social, per la ciutat i per la comarca.
Agost

Ana M. Casado fa una nova donació de les vendes del seu llibre a Càritas

Ana M. Casado ha fet una nova donació de les vendes del seu llibre Soy bipolar a Càritas Garrotxa.
L'autora ha expressat el seu compromís a col·laborar en el projecte de Càritas, en la seva lluita contra l'exclusió i la pobresa més propera. Càritas ha agraït a l'autora la seva col·laboració en la lluita contra una problemàtica que no cicatritza, que manté una ferida oberta i prou profunda perquè tots ens sentim compromesos, encara, en aquesta causa.
Juliol

Joves voluntaris al CDA aquest estiu

Aquest estiu, al Centre de Distribució d'Aliments (CDA) hem tingut la  incorporació de 6 joves voluntaris per donar suport a les tasques del CDA i cobrir les vacances dels voluntaris habituals. Tots ells participen en tasques de magatzem i també d'atenció directa (botiga). La majoria d'aquests voluntaris provenen del projecte "Apadrinar un avi" i, un cop finalitzat el curs escolar, se'ls van oferir diverses opcions de voluntariat, una de les quals era el CDA.

Juliol

Participació de Càritas al Campus de la UE Olot

Un any, més quatre voluntaris de Càritas Garrotxa han participat en una matinal del Campus de futbol de la UE Olot que es desenvolupa a Tortellà.
El Campus esstà format per infants i joves de 4 a 13 anys i, tots ells, conjuntament amb els seus 8 monitors han participat en les activitats dutes a terme durant el matí d'aquest dimecres. En un ambient lúdic i participatiu, tots, en dos grups, s'han apropat a l'acció de Càritas i al seu missatge a partir de la "Història d'en Serafí" i del joc de rol "Atrapa un milió / solidari". L'activitat també ha estat amenitzada amb cançons i ha deixat molt bon gust de boca a tots.

Memòria 2018 de Càritas Garrotxa

Càritas Garrotxa ha fet pública la Memòria de l'entitat, corresponent al 2018.

Tot plegat recull, amb un grapat de dades, l’acció social que entre tots fem, i la gestió que la fa possible. El que no podrà recollir mai, però, és el munt de sentiments i d’estimació vers els més necessitats, concentrat en un any de molt de treball i de compromís de tots.

Mem__ria_2018_C__ritas_Garrotxa.pdf
Juny

Finalitzen els cursos del CDA oberts a tothom

Aquests dies de finals de juny s’han tancat tots els cursos organitzats aquest any per a persones usuàries del Centre de Distribució d’Aliments, i oberts a tota la ciutadania.

Els cursos realitzats han sigut:

• “Cuina fàcil i divertida amb llegums”, de 8 hores. S’ha desenvolupat a la cuina del Centre Ideal. La formadora ha estat Txell Descarrega.
  • “Menús saludables a 1, 2 i 3€ per persona”, de 18 hores. També a càrrec de Txell Descarrega.
  • “La natural cura del cos”, de 10 hores; i “Roba neta en un món net”, de 8 hores, a càrrec de Gemma Serra.
  • “Esmorzars i berenars saludables”, de 8 hores. La formadora ha estat Clàudia Vidiella. El curs s’ha fet als Baixos de Can Cambó, a Besalú.

Tots els cursos han sigut molt interessants i han ajudar a formar i alhora a apoderar positivament les persones participants.

Sortida a Empúries dels participants de diversos programes de Càritas

50 han sigut els participants a la sortida a Empúries per celebrar el final del curs de TALC, i dels programes dels Grups d’Apoderament i Ubuntu.

La pluja que ha acompanyat tota la sortida ja des d’Olot no ha sigut impediment per compartir una jornada fantàstica, alegre i amb molt bon ambient, en la qual tots -participants i voluntaris de Càritas- hi han aportat el seu entusiasme, rialles i bona predisposició.

La passejada per la vora del mar -sembla mentida- va ser el moment més ben valorat per gairebé totes les participants que, fins aleshores, no havien tingut massa oportunitats de fruir d’aquest paisatge tan distint del que els és més habitual.

El mal temps va obligar a substituir el gelat programat al menú del dinar per una beguda més  aviat calenta i reconfortant. Tanmateix, es van haver de fer servir els locals de Càritas a Figueres -que ens van acollir molt amablement- per a les estones finals, compartint balls i gresca.

Maig

Presentat el Balanç 2018 de Càritas Garrotxa

A l'espera de la presentació de la Memòria 2018 de Càritas Garrotxa, que es farà pels volts del 23 de juny, amb motiu del Corpus, Càritas Garrotxa ha començat a difondre algunes informacions agrupades sota el títol de "Balanç 2018 de Càritas Garrotxa". La presentació s'ha fet davant dels diversos mitjans de comunicació comarcal amb la doble voluntat d'informar els socis i col·laboradors de Càritas, i al conjunt de la societat garrotxina, de l'activitat, sobretot social, duta a terme i, també, per fer palès el valuós treball realitzat,  durant el 2018, pels voluntaris i tècnics de Càritas.
Abril

Activitat comunitària del TALC de Sant Feliu a l'escola Rocalba

A l'aula dels Cursos d'Acollida Lingüística i Cultural (TALC), durant els mesos de febrer i març, s'ha fet un treball intensiu preparant la visita a l’Escola Rocalba de Sant Feliu a presentar-los els TALC. En les diverses sessions s'ha  preparat l'explicació d'aquelles coses que són pròpies de les cultures africana (Marroc i Gàmbia) i asiàtica (Panjabi i Pakistan): menjars, cerimònia del te, vestimenta i alguns altres costums.
La sessió, compartida en aquest cas amb alumnat del cicle superior, ha sigut molt interessant i ja se n'ha previst una altra amb alumnes dels cicles mitjà i inicial.

TALC_Visita_a_Escola_Rocalba_Cicle_Superior_Abril_2019.pdf
Abril

Àpat compartit a Càritas Garrotxa

Persones participants a diversos programes de Càritas Garrotxa, voluntaris i simpatitzants de Càritas han fet un àpat compartit amb motiu de la finalització del trimestre.
La trobada ha permès exercitar les habilitats culinàries d'algunes persones participants així com implicar-se en les tasques d'organització i de responsabilitat davant d'un esdeveniment.

Històric de notícies