Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
2019

Nous cursos per a usuaris del CDA i oberts a tothom

A partir del 24 d'abril s'obre el termini d'inscripcions per al cinc nous cursos adreçats a usuaris del Centre de Distribució d'Aliments de la Garrotxa (CDA), però obert a tothom qui hi estigui interessat. Els cursos i tallers són gratuïts i ofereixen un ventall de recursos molt interessants i útils per a tothom. Consulteu la temàtica, el lloc i les dates en la imatge adjunta.

Ana M. Casado fa donació d'una part de les vendes del seu llibre a Càritas

Aquest cap de setmana s'ha fet la presentació del llibre Soy bipolar d'Ana María Casado, al Casal Marià d'Olot.
L'acte -que ha omplert totalment l'auditori- ha estat dirigit per la mateixa autora i pel seu germà. Ha tingut un caire molt emotiu i vivencial repassant les vicissituds de molts anys convivint amb el dolor de la seva malaltia i amb l'esforç i la lluita per la seva superació.
L'autora ha fet un sincer agraïment a la seva família que l'ha acompanyada en tot aquest temps, al metge que l'ha tractada i a tots els que li han donat suport.
L'Ana M. ha aprofitat l'acte per recordar que, tal i com consta en el llibre, ha fet  donació a Càritas Garrotxa d'una part de les vendes del seu llibre.

Nova col·laboració amb Càritas de l’alumnat de l’Escola Petit Plançó

L’alumnat de 4t de Primària de l’Escola Petit Plançó ha fet una nova col·laboració amb Càritas elaborant uns materials molt interessants per al Centre de Distribució d’Aliments de la Garrotxa.

Prèviament, els alumnes havien fet una visita als locals d’aquest projecte i, acompanyats de les seves mestres, van rebre les explicacions de tècnics i voluntaris per a què entenguessin la finalitat i el funcionament d’aquest projecte que cobreix una part de les necessitats bàsiques de persones i famílies que estan passant per dificultats.

Els materials elaborats, a més d’ambientar els espais del projecte, aporten missatges molt didàctics per a moltes persones usuàries del servei.

Personal de Caixabank fa un experiència de voluntariat al CDA

Un any més, dues persones de l’entitat bancària la Caixa ha fet unes jornades de voluntariat al Centre de Distribució d’Aliments de la Garrotxa (CDA) que gestiona Càritas. Valorem molt positivament aquest gest que permet palpar de primera mà la dimensió d’un servei del qual només s’acostuma a parlar-ne en comptades ocasions. Tanmateix, treballar colze a colze amb voluntaris de Càritas que fan una gran tasca també ajuda a posar en valor el treball, sovint anònim, del seu voluntariat.

Nova col·laboració de la Marxa Nadalenca amb Càritas Garrotxa

La 2a etapa de la Marxa Nadalenca d’Olot continua col·laborant amb Càritas Garrotxa. Els nous organitzadors, conjuntament amb l’Associació de Veïns del barri de Sant Francesc, han mantingut, un any més, la vinculació amb Càritas fent donació d’un euro per cada participant a la marxa.

Aquesta setmana s’ha fet entrega del donatiu per part de l’organització als locals de l’associació de veïns del barri de Sant Francesc.

Càritas Garrotxa ha agraït aquesta col·laboració en nom de les persones anònimes que reben el suport dels voluntaris i tècnics de l’entitat.

La Marxa de la Vall de Bianya entrega a Càritas la seva col·laboració

Els organitzadors de la XXXIX edició de la Marxa de la Vall de Bianya, que es va dur a terme el passat 10 de març, han fet entrega del donatiu a Càritas com a resultat de l'aportació d'un euro per cada inscripció a la caminada.
És una satisfacció per Càritas poder disposar d'aquesta col·laboració anual, la qual cosa li permet comptar amb partides fixes que garanteixin l'estabilitat dels programes socials de l'entitat.
En nom de les persones que truquen a Càritas a la cerca de suport, moltes gràcies a l'organització i als participants a la Marxa.

Tres ajuntaments de la Garrotxa col·laboren econòmicament amb Càritas Garrotxa

Tots els ajuntaments de la Garrotxa valoren la tasca que du a terme Càritas Garrotxa enfront de la pobresa a la comarca i tots hi mantenen una relació propera i cordial.
Actualment, però, són tres els ajuntaments de la comarca que hi col·laboren d'una manera més directa fent una aportació econòmica prou significativa la qual ajuda a fer possible el desenvolupament dels diversos programes socials de l'entitat.
Càritas Garrotxa reconeix i agraeix als ajuntaments d'Olot, de les Preses i d'Argelaguer que pensin, cada any, en Càritas i en el treball dels seus voluntaris i tècnics, a l'hora de fer les previsions pressupostàries anuals de les seves poblacions.
2019

"L'espiritualitat dels ulls oberts: mística i compromìs" a l'Espai de reflexió cristiana de Càritas Garrotxa

"L'espiritualitat dels ulls oberts: mística i compromìs". Aquest és el títol de la conferència que farà Mn. Enric Tubert al Casal Marià (1r pis) el dijous 28 de març, a les 8 del vespre.
"Vivim immersos enmig d’un hipermercat espiritual -diu Mn. Enric-: meditacions, teràpies, reikis, mindfulnees, llibres d’autoajuda, harmonia, esoterisme, consciència, energia...
Com ens interpel.la? Quina és la proposta cristiana davant d’una espiritualitat sense Déu, però que té set d’interioritat i transcendència?
De la mística del melic i del benestar personal a la mística dels ulls oberts de Jesús".
L'acte està organitzat per Càritas Garrotxa i les parròquies d'Olot i és obert a tothom.
L__espiritualitat_dels_ulls_oberts._M__stica_i_comprom__s.pdf

Tot a punt per a la XXXIX edició de la Marxa de la Vall de Bianya

Tot a punt per la XXXIX edició de la Marxa Popular de la Vall de Bianya, que es durà a terme el diumenge 10 de març de 2019.
Un any més la cursa manté el seu caire solidari fent l'aportació a Càritas Garrotxa d'un euro per participant.
La cursa sortirà de la zona esportiva de l'Hostalnou, a les 7 del matí, seguirà per Santa Margarida, Sant Martí de Solamal, Farró, Sant Salvador, Via Romana i retorn a l'Hostalnou.
El preu de la inscripció és de 7 euros per participant i inclou l'esmorzar i el donatiu a Càritas Garrotxa.
Les inscripcions es podran fer en el mateix lloc de sortida, des de mitja hora abans.

Marxa_Vall_de_Bianya_2019_Programa.pdf
Febrer
2019

L'EOI fa un donatiu al programa d'aliments de Càritas

L'Associació d'alumnes i exalumnes de l'EOI de la Garrotxa ha fet donació al programa d'aliments de Càritas Garrotxa dels diners aconseguits en les activitats nadalenques que organitza l'associació.
Les activitats organitzades tenen la finalitat de cohesionar els membres de l'associació i gaudir d'una estona lúdica al final del trimestre, però sense oblidar el component solidari i de compromís amb les persones més necessitades del nostre entorn.
El president de Càritas ha recollit avui el donatiu lliurat per diversos membres de l'associació.
Històric de notícies