Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
Juliol

Trobada de final de curs dels voluntaris de Càritas Garrotxa

Dijous passat es va dur a terme la Trobada de final de curs del voluntariat de Càritas Garrotxa. Hi van assistir una quarantena de persones.
El tema central de la convocatòria era la presentació de l'estudi "La Cohesió Social a la Garrotxa: realitats i reptes de futur", encarregat pel Consorci d'Acció Social de la Garrotxa i la Taula de Pobresa de la Garrotxa. L'estudi va ser dirigit per Quim Brugué, Xavier Casademont i Eduard Carrera.
La presentació als voluntaris de Càritas va anar a càrrec de Quim Brugué qui va fer una exposició molt didàctica sobre la realitat de la pobresa a la comarca, a partir del símil d'un tren amb diversos vagons. Aquest tren té, però, un 3r vagó, desenganxat de la resta, i que hi du un 10% de la població que podríem considerar que viu en situació d'exclusió, de pobresa. Hi ha, també, un 2n vagó (amb un altre 10% de la població) que es troba en situació de vulnerabilitat i que qualsevol sotragada, imprevist, etc. pot fer que moltes persones passin a engruixir el vagó de les persones pobres.
Podeu consultar, si voleu, l'estudi complet o descarregar-vos-el des de la web del Consorci d'Acció Social de la Garrotxa:
La trobada va acabar amb un interessant intercanvi d'opinions i una tertúlia amb un petit berenar.
Juliol
2018

Càritas Garrotxa participa en el campus de futbol de la Unió Esportiva Olot, a Tortellà

Aquest dimecres, dia 4, Càritas ha compartit una matinal, a Tortellà amb nens i nenes, noies i noies, de la comarca. Càritas ha estat convidada al Campus de futbol organitzat per la Unió Esportiva Olot. L’activitat ha consistit a fer una “gimcana”, en la qual el participants han hagut de trobat, guiats per unes brúixoles, les lletres que formen la paraula “CÀRITAS”. Cada lletra era la inicial d’una paraula que han hagut de definir, després, ja sigui amb dibuixos, ja sigui amb frases... com els ha anat més fàcil. Val a dir que han sortit idees molt interessants i boniques. Sobretot cal destacar l’interès que hi ha mostrat tant la mainada com els mateixos monitors, els quals s’hi han implicat ajudant que la gimcana es desenvolupés de la manera més òptima. Objectiu que s’ha aconseguit. S’han treballat els conceptes de “SOLIDARITAT”, “RESPONSABILITAT”, “INJUSTÍCIA”... entre d’altres. I, com hem apuntat, han sortit idees a tenir en compte. Molt profitoses!
 Càritas ha agraït haver pogut dur a terme aquesta activitat, al campus de la Unió Esportiva Olot, als monitors del campus, i a tots els participants: nens/nenes, noies/noies, de la gimcana. Igualment als voluntaris que han desenvolupat aquesta tasca. Enhorabona i fins a la propera!

Trencada de guardioles a Besalú

Aquest divendres, 22 de juny, ha culminat la campanya de Guardioles Solidàries per Càritas Garrotxa que va començar el passat divendres 15 de juny, a la festa de fi de curs de l'AMPA de l'IE Salvador Vilarrasa.
Primerament, els alumnes de Primària del centre van pintar 12 guardioles. Després, els assistents a l'esmentada festa van contribuir voluntàriament amb les seves donacions. I avui, en la festa de fi de curs del centre, les han trencat dos alumnes de cada curs. Els diners recollits es destinaran a finançar els programes Ubuntu i Grups d'Apoderament, que potencien la promoció, la convivència i la integració social de persones en risc d'exclusió.
Càritas ha donat les gràcies especialment a l'IE Salvador Vilarrasa de Besalú i a l'AMPA del centre que han col·laborat decisivament en el projecte i també, lògicament, a totes les persones que han fet alguna donació. Així com als voluntaris del sector de Besalú.

Sortida a Besalú de les participants del Grup d’Apoderament

Un grup de nou persones dels Grups d’Apoderament de Càritas Garrotxa van participar el passat dimarts a la sortida planificada a Besalú.
En tot moment van estar acompanyades d’un grupet de voluntaris de sector de Besalú de Càritas Garrotxa, i van ser ells qui els van fer de guia i van fer les corresponents explicacions dels llocs visitats.
La sortida es va planificar amb la participació de totes les assistents i forma part del coneixement cultural de l’entorn, que es vol incentivar i del treball per la promoció de les participants a l’hora d’assumir responsabilitats, prendre decisions, organitzar les accions i dur-les a terme.
El trasllat es va fer amb autobús de la línia regular i el dinar de fideuà va ser compartit entre totes les assistents en una zona verda de la població.

Celebració de final de curs de TALC a Olot

Ahir dijous, dia 21 a la tarda, es va fer al pati de Càritas la Festa de final de curs del TALC d’Olot. En un ambient molt festiu, més d’un centenar de persones, entre alumnes, professors voluntaris del TALC, tècnics i convidats, fam fruir una estona molt bona. La tarda amenaçava pluja... van caure quatre gotes, però finalment el temps ens va respectar, i vam poder dur a terme la festa. Va consistir en la recitació d’un poema dedicat la rosa, recitada per les mateixes alumnes. Després, els professors van interpretar dues danses, cantades pels mateixos profes!: el “Ball de Sant Ferriol” i “L’Hereu Riera”. Es van explicar les llegendes que van donar peu a la lletra de les danses, i a la coreografia. Després es va fer l’entrega de diplomes a les alumnes. Per tancar el temps lúdic, vam gaudir d’una dansa en la qual hi va participar tothom. La festa es va acabar amb la degustació de plats elaborats per les mateixes alumnes. Estaven per llepar-se’n els dits!!
Cal destacar la participació activa en la preparació de la festa d’algunes de les alumnes, que reunides en comissió, van fer possible la celebració. Al final tots es van desitjar un bon estiu.

Celebració de final de curs de TALC a Sant Feliu de Pallerols

Aquesta tarda s’ha fet la festa de final de curs de TALC, que organitza Càritas Garrotxa, a Sant Feliu de Pallerols. En un ambient festiu, s’ha pogut palpar la bona harmonia i els resultats aconseguits al llarg d’aquest curs. S'ha fet entrega dels Certificats provisionals a les alumnes que han fet les hores establertes. Les participants han expressat la seva gratitud a les voluntàries que han dut a terme el curs. S'hi han explicat diverses experiències i activitats desenvolupades al llarg del curs: la visita feta a l’escola, on van exposar el seu saber gastronòmic; els treballs sobre la natura; la Festa de Sant Feliu, explicant la faràndula (Mulassa, Cavallets, Gegant i Gegantessa)... En la visita a l’escola van ensenyar els diversos vestits que fan servir a les seves cultures, quan estan de festa. Tot plegat ha estat molt enriquidor per a tots.
La trobada s’ha acabat fent un piscolabis en el qual s'han pogut degustar diverses maneres de cuinar: pastissos, empanades, entrepans, te, cafè.... Tot plegar per llepar-se’n els dits!
Avui mateix ja es gestionaven les inscripcions de cara al curs vinent, tant per futures alumnes com per a possibles voluntàries.
Càritas Garrotxa ha agraït a les voluntàries la dedicació que han esmerçat en aquesta tasca. I ha felicitat a tots pel treball fet per tal que el TU i el JO sigui una suma real, que doni com a resultat el NOSALTRES!
2018

Campanya de les guardioles a Besalú

Ara farà un mes, Càritas, de comú acord amb la direcció i amb l'AMPA de l’IE "Salvador Vilarrasa" de Besalú, van decidir tirar endavant la campanya de les GUARDIOLES SOLIDÀRIES en l'àmbit escolar, per la manca de disposició de l'Associació de Comerciats de la vila, i també per apropar més Càritas als alumnes del centre.
L'activitat ha consistit a pintar, en horari escolar, i per part d’alumnes de 1r a 6è de primària, un total de 12 guardioles, alhora que se’ls explicava el motiu de l'activitat.
El divendres, dia 15, les guardioles van estar exposades en la festa de fi de curs de l'AMPA, incentivant als pares i acompanyants dels nens que volguessin a col·laborar-hi amb alguna aportació. Prèviament l’AMPA ja havia repartit entre els pares un full amb l'explicació i finalitat de l'activitat.
Posteriorment, el divendres 22 de juny, últim dia de curs, els nens del cursos respectius trencaran les guardioles al pati de l'escola.
Els diners recaptats es destinaran a finançar els programes Ubuntu i Grups d’Apoderament, que estan adreçats a potenciar la promoció, la convivència i la integració social, a la Garrotxa, de persones que es troben molt desarrelades, especialment dones nouvingudes.

Campanya "No et quedis el canvi": Trencada de les guardioles

Avui s'ha fet, a les dues escoles d'Olot que aquest any han pintat guardioles (Escola Petit Plançó i Escola Volcà Bisaroques) el tancament de la campanya "No et quedis els canvi" amb la corresponent trencada de les guardioles.
A falta del recompte de totes les aportacions recollides durant el mes de distribució de les guardioles en un important nombre de comerços d'Olot i de poblacions properes, la valoració de la campanya continua essent positiva pel que representa de difusió i de presència del missatge de Càritas entre la ciutadania. Un missatge que no és altre que el de recordar que hi ha una pobresa real en el nostre entorn i que cal fer costat a les persones més vulnerables que demanen ajuda a Càritas perquè puguin sortir de la seva situació de patiment.

Trobada de cloenda del programa “Apadrinar un avi” a Càritas Garrotxa

Un bon nombre de joves, dels 47 participants d’enguany al programa “Apadrinar un avi”, s’han trobat aquesta setmana als locals de Càritas per fer la valoració i el tancament del programa que s’han dut a terme en aquest curs.
Les opinions dels participants han sigut més que positives i coincideixen amb les valoracions, també positives, dels darrers cursos en el sentit que aquesta és una experiència molt enriquidora per la gent gran però també per als joves que en fan l’acompanyament.
Un elevat nombre de  joves han manifestat la voluntat de continuar en el programa el proper curs, si les activitats acadèmiques els ho permeten.

Maig

Una hora amb Càritas a Ràdio 90

Càritas Garrotxa ha participat en un programa de gairebé una hora de durada a Ràdio 90, de la Garrotxa.
Amb motiu del 25è aniversari de l'emissora, Ràdio 90 va oferir a Càritas Garrotxa l'oportunitat de fer una hora de ràdio amb continguts específics sobre Càritas. Un programa pensat i elaborat per persones de Càritas Garrotxa.
Ha estat una bona oportunitat per explicar i per resumir les principals accions de Càritas Garrotxa, els seus objectius i la seva raó de ser.
Si no heu pogut escoltar el programa emès directament per la ràdio, ho podeu fer, també, des d'aquest enllaç:

Històric de notícies