Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
Maig

Taller de cuina dels Grups d'Apoderament

Dins del marc dels Grups d'Apoderament de Càritas Garrotxa, un grup de les persones participants va proposar d'organitzar un taller de cuina. Les mateixes assistents van participar directament en la sol·licitud dels permisos, i en la definició pròpiament dita del taller.
Aquesta activitat es realitza els divendres, quinzenalment, de 10 a 14 hores a la cuina de l'Espai Ideal. El taller té un doble valor formatiu perquè, de manera rotatòria, cada participant ensenya una recepta a la resta del grup i després, a l'hora de dinar, totes comparteixen el plat preparat.

La Marxa de la Vall de Bianya fa un donatiu a Càritas

Els organitzadors de la Marxa Popular de la Vall de Bianya han fet avui el donatiu a Càritas de l'euro per participant que s'havia acordat.
Càritas ha agraït als organitzadors que, un any més, pensessin en Càritas a l'hora de programar la caminada popular.
En l'intercanvi d'opinions després del donatiu s'ha pogut palesar la importància d'aquest tipus de col·laboracions que aporten a Càritas uns diners molt valuosos per du a terme la seva acció social i alhora perquè fan present el missatge de Càritas en una activitat lúdica i de tant d'èxit com és la tradicional Marxa Popular de la Vall de Bianya.
Maig

Els Grups d'Apoderament s'obren a altres participants

El passat divendres es va fer una sessió de biodansa dels Grups d'Apoderament de Càritas Garrotxa oberta a altres persones de fora del projecte que volguessin participar-hi. Hi van assistir 25 persones en total, 13 de les quals no pertanyien a cap dels Grups d'Apoderament.
La sessió va ser molt enriquidora i va ajudar a visualitzar i a normalitzar el treball que es fa en aquests grups enriquint-lo amb la participació de voluntàries de Càritas i d'altres persones.
Maig

Mostra cultural de cuina a les classes de TALC

A proposta d'una de les alumnes de TALC, en una de les classes d'aquesta setmana, es va fer un petit àpat per degustar el cuscús i el pollastre al forn, cuinats a l'estil del Marroc.
En aquesta ocasió, una de les alumnes que no podrà assistir a la propera festa de cloenda del programa de llengua i cultura es va oferir per cuinar aquests plats típics  del seu país d'origen. La idea va ser molt ben rebuda, i la sessió de classe es va convertir en un improvisat menjador que convidava a menjar i a compartir, alhora que alumnes i professorat practicaven la llengua catalana i el coneixement intercultural.
Maig

Pintada de guardioles de la campanya "No et quedis el canvi"

En el marc de la Fira del 1r de maig, a Olopt, s'ha fet la pintada d'una setantena de guardioles per a la campanya "No et quedis el canvi".
La primera part de les guardioles, com en anys anteriors, ja les havien pintat alumnes de dues escoles d'Olot. Aquest any, de les escoles Petit Plançó i Volcà Bisaroques.
El dia hi ha acompanyat i han sigut molts els infants que s'han adreçat a la plaça Major de la ciutat, amb la intenció de col·laborar amb la campanya, pintant una guardiola que després romandrà exposada en algun comerç de la ciutat,tot el mes de maig, convidant els compradors a fer-hi alguna aportació, per petita que sigui, en suport a Càritas, a la tasca dels seus voluntaris i als programes que l'entitat du a terme.

L'Associació d'Alumnes i Exalumnes de l'EOI Olot fa un donatiu a Càritas

L'Associació d'Alumnes i Exalumnes de l'Escola Oficial d'Idiomes Olot organitza, amb motiu del Nadal, una rifa solidària. Els membres de la Junta, prèviament, visiten diversos comerços de la ciutat, amb la intenció de recollir productes de donació, amb els quals poder confeccionar diverses paneres per a la rifa.
En el marc de la festa de final de trimestre, es rifen totes les paneres, amb el benentès que els diners recollits es dedicaran al projecte social del Centre de Distribució d'Aliments que gestiona Càritas Garrotxa.
Finalment, aquesta setmana s'ha fet l'entrega a Càritas dels diners recollits.
Càritas Garrotxa ha felicitat l'Associació per aquesta iniciativa solidària i els ha agraït els diners entregats que, sens dubte, també ajudaran a pal·liar la pobresa real de persones ben properes.

Les alumnes de TALC també celebren la diada de Sant Jordi

El professorat de TALC ha aprofitat la diada de Sant Jordi per aprofundir en el coneixement de la llengua i les tradicions del nostre país amb les alumnes dels Tallers de Llengua i cultura.
Un cop explicat el significat de la festa de Sant Jordi, de la llegenda, i de la tradició de regalar roses i llibres en aquesta diada, les alumnes havien de declamar una breu poesia sobre el tema de la jornada.
Totes les declamacions del poema eren acollides amb els aplaudiments de la resta de les alumnes, la felicitació dels seus professors i el regal d’una rosa per a cada alumna.
Abril

Campanya amb guardioles "NO ET QUEDIS EL CANVI"

Ahir dijous, es va dur a a terme, per sisè any consecutiu, la presentació de la campanya "No et quedis el canvi" que organitzen conjuntament l'ACO (Associació de Comerciants d'Olot) i Càritas Garrotxa, amb el suport importantíssim de l'Escola Municipal d'Expressió" (EME) que és qui ha elaborat el cartell de presentació de la campanya, com cada any.
El primer de maig, coincidint amb la Fira d'Olot, a la Plaça Major, s'hi farà una pintada de guardioles. Des d'aquí convidem a tota la mainada, nens i nenes que vulguin, que vinguin i facin la seva particular aportació pintant una guardiola de Càritas. Hi estarem a partir de les 11 del matí.
Seguint la que ja podem anomenar "tradició", també hi han col·laborat dues escoles de la ciutat a pintar guardioles. Aquest any ho han fet l'escola "Petit Plançó" i  l'escola "Bisaroques". A totes diues els donem les gràcies.
Les guardioles es repartiran a partir del dia 2 de maig a molts comerços d'Olot i rodalies, que les tindran fins a final de mes. Aleshores es recolliran i es trencaran en les mateixes escoles que les han pintat, amb presència d'alguns mitjans de comunicació. Cal recordar que les despeses de la campanya corren a càrrec de l'ACO, per la qual cosa tot el que es reculli en la campanya quedarà íntegrament com a ajuda als projectes de Càritas Garrotxa.
En concret, els diners recollits es dedicaran al desenvolupament dels programes comunitaris i d'integració social de Càritas Garrotxa: Ubuntu i Grups de d'Apoderament i de formació - Tallers d'Acollida Lingüística i Cultural (TALC).
Moltes gràcies a totes i cada una les entitats que fan possible, any rere any, aquesta entranyable activitat social que ajuda a prendre consciència que cal la col·laboració de tots a fer una societat més justa. I moltes gràcies, també, als qui hi col·laborareu amb la vostra aportació econòmica. GRÀCIES!!!

L'escola Petit Plançó col·labora de nou amb Càritas

Una vegada més, l'escola "Petit Plançó" hi ha aportat el seu gra de sorra, molt important, col·laborant en l'elaboració de "Roses" d'argila, bo i ornamentades, i uns punts de llibre, que seran lliurats com a regal als avis de diverses residències. És bo aquest gest perquè la mainada, ja de petits prenen part en la construcció d'una societat solidària. També hi han col·laborat pintant una part de les guardioles que es repartiran a principis de maig en alguns comerços d'Olot, per tal de recollir diners i invertir-los íntegrament en els diversos programes que Càritas Garrotxa duu a terme, destinats a la integració i promoció de les persones més necessitades. Una vegada més donem les gràcies per la feina feta amb il·lusió i alegria encomanadissa, i tan necessària. Endavant!!!!

La Xa Marxa Nadalenca fa entrega del donatiu a Càritas

L'organització de la X Marxa Nadalenca d'Olot ha fet entrega del donatiu de la caminada d'enguany a Càritas Garrotxa, amb 1€ per cada inscripció.
Com és sabut, els organitzadors de la Marxa Nadalenca d'Olot havien declinat organitzar la cursa aquest any, per dificultats personals. Aleshores, l'empresa "Fotoinstant.com" va recollir el testimoni. Amb un estret marge de temps, la nova organització va aconseguir tirar endavant la X Marxa i alhora garantir la seva continuïtat per als propers anys.
Càritas ha agraït el donatiu i alhora el compromís dels organitzadors de mantenir el caràcter solidari de la Marxa, en el futur.
Històric de notícies