Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí

El col·lectiu d'artistes "9 Art" continua col·laborant amb Càritas

Un any més, el col·lectiu d'artistes "9 Art" ha decidit col·laborar amb Càritas, amb motiu de l'exposició que cada any fa a la capella de Sant Ferriol d'Olot, per la Fira de Sant Lluc.
Els artistes faran una aportació a Càritas del 30% de l'obra venuda a l'exposició.
L'estreta relació d'aquest grup d'artistes amb Càritas ja ve de lluny i és d'agrair que, per part seva, hagin fet una aposta decidida perquè el món de l'art tingui present la preocupació pels més necessitats del nostre entorn.

Valoració molt positiva de la 1a edició de Dansem.Garrotxa

Aquest diumenge s’ha dut a terme, al Teatre Principal d’Olot, la primera edició de “Dansem.Garrotxa”. Càritas Garrotxa n’ha fet una valoració molt positiva, tant per l’afluència de públic com pels beneficis obtinguts en la venda d’entrades.
Val a dir que l’opinió generalitzada entre els assistents, a la sortida de l’espectacle, era molt satisfactòria sobretot per haver pogut fer un tastet, i de tant de nivell, de la dansa que es practica en les escoles de la nostra comarca.
Càritas ha felicitat les 10 escoles de dansa participants en l’esdeveniment pel bon nivell exhibit i els ha agraït molt sincerament la seva bona predisposició a col·laborar i la confiança que també voldran ser-hi presents ens futures edicions.
Els diners recollits (uns 1.500 euros), tal com s’havia anunciat, Càritas els destinarà a la promoció de dos programes que promouen la inserció social de persones en risc d’exclusió: “Ubuntu” i “Espai de trobada”.

Presentació de Dansem.Garrotxa

Avui s'ha fet la presentació pública de "Dansem. Garrotxa" als mitjans de comunicació. El Regidor de Cultura de l'Ajuntament d'Olot s'ha felicitat de la iniciativa que ha qualificat d'una rèplica natural del Sismògraf, un dels festivals més importants dels món de la dansa al nostre país.
Maria Cresswell ha explicat els orígens d'aquest festival en el sentit que és donar continuïtat a "Dansem" que ja fa set anys que es fa, amb molt d'èxit, a Càritas Girona i a Càritas Salt.
Per la seva part, Carles Oller, president de Càritas Garrotxa, ha posat de relleu l'extraordinària resposta de les escoles de dansa de la Garrotxa per tal de donar suport al desenvolupament dels programes solidaris de Càritas.
També ha explicat que els beneficis obtinguts es destinaran a donar cobertura als programes "Ubuntu" i "Espai de trobada". Dos programes que lluiten, amb molt d'èxit, per la inserció social de les persones que hi participen.
Finalment, Eva Durban, en nom de les escoles, ha agraït que se'ls hagi convidat, ha expressat que se sentien molt felices de col·laborar en un projecte solidari com el que els proposa ara Càritas i ha convidat a la ciutadania a assistir a un espectacle de molt d'interès, que serà una mostra de bona part de la diversitat de la dansa que es fa a la Garrotxa.
2016

Donació a Càritas d'una part dels menús servits

El bar restaurant Monicar d'Olot ha fet donació a Càritas Garrotxa dels diners recollits en el projecte solidari que va endegar fa sis mesos. La seva iniciativa ha consistit en aportar a una guardiola de Càritas, l'import de 0,40 euros per cada menú servit al seu bar restaurant, de dilluns a divendres.
Càritas ha agraït als seus propietaris que hagin tingut aquesta voluntat efectiva de compromís social i alhora que hagin pensat en Càritas com a receptora d'aquests diners per dedicar-los als projectes socials de l'entitat.

Butlletí Càritas Garrotxa Setembre 2016

El Butlletí de Càritas Garrotxa és un mitjà per difondre les principals accions que la nostra Càritas ha dut a terme en els darrers tres mesos i d'algunes de les actuacions més immediates previstes.
No es pot oblidar, però, tota l'acció que Càritas desenvolupa, sovint de manera  anònima i silenciosa. Per això agraïm als voluntaris i tècnics tot allò que, en el dia a dia, fan al servei dels altres.
13_Comunicaci___voluntaris_i_col__laboradors_SETEMBRE_2016.pdf

"Dansem. Garrotxa" La solidaritat de la dansa de la Garrotxa

El dia 9 d'octubre a les 5 de la tarda, al Teatre Principal d'Olot, aixeca el teló "Dansem. Garrotxa" una iniciativa de Càritas Garrotxa que segueix els passos de "Dansem" que, des de fa diversos anys, es desenvolupa amb molt d'èxit a Salt i a Girona.
En aquesta primera versió, hi participaran 10 escoles de dansa, cadascuna de les quals farà una o dues actuacions.
Les entrades ja són a la venda (7 i 5 euros), pels procediments ordinaris del Teatre Principal (Taquilles del Teatre, Can Trincheria i per Internet).
Els beneficis obtinguts es destinaran a potenciar el programa Ubuntu de suport a persones en risc d'exclusió social.
DansemGarrotxa_Octubre_2016_Cartell.pdf

El CE Besalú fa donació a Càritas Garrotxa de la recaptació del partit

El C.E. Besalú, dins del marc del partit amistós a benefici de Càritas, jugat la tarda del passat dimecres, va fer donació a Càritas Garrotxa de l'import íntegre de l'entrada i dels diners recollits en la darrera quina celebrada mesos enrere.
El president de Càritas va agrair als dos clubs participants la seva presència en el Memorial Joan Quei i que, més enllà del futbol, juguessin també fort en el partit de la solidaritat, fent costat als voluntaris de Càritas en la seva tasca. I va acabar felicitant-los perquè -va dir- "sou el clar exemple que es pot fer futbol d'una altra manera, sense oblidar els altres".
2016

Partit de futbol a benefici de Càritas Garrotxa entre el C.E. Besalú i la U.E. Olot

Un any més el C.E Besalú i la U.E. Olot s’han posat d’acord per oferir un partit de futbol als seus socis i simpatitzants, a benefici de Càritas Garrotxa.
El partit, que es disputarà en el marc del 13è Memorial Joan Vergés, “Quei”, que cada any celebra el C.E. Besalú, es jugarà el dimecres, 21 de setembre, a les 8 del vespre, al camp del Besalú.
El partit respon a la voluntat dels dos clubs de donar suport als projectes socials de Càritas i vol donar compliment al conveni de col•laboració que ambdós clubs tenen signat amb Càritas Garrotxa.
Cartell_CE_Besal_____UE_Olot_Setembre_2016.jpg

La cursa popular de Sant Lluc enceta una col·laboració amb Càritas

La propera Cursa Popular Ciutat d'Olot. Fires de Sant Lluc, que es correrà el diumenge, dia 2 d'octubre, ja ha obert les inscripcions a tots els aficionats que vulguin participar-hi.
La cursa de Fires de Sant Lluc ja fa més de 30 anys que s'organitza i té un recorregut de 10 Km. amb la voluntat de potenciar l'esperit popular i esportiu.
El llibre 100 Curses que has de fer alguna vegada a la vida, del conegut periodista de TV3, Sebas Guim, inclou aquesta cursa entre les 100 curses que, al seu criteri, tot corredor hauria de plantejar-se fer alguna vegada.
Aquest any, a més, la cursa col·laborarà amb Càritas Garrotxa, aportant 1€ de cada inscripció a la nostra entitat.
Agost

Presentació del partit de futbol de la UE Olot a benefici de Càritas

Representants de la Junta de la UE Olot i de Càritas Garrotxa han fet avui la presentació del partit de futbol que es jugarà el dimecres, dia 3 d'agost, a les 19,30, entre la UE Olot i el Nàstic de Tarragona de 2a A, a benefici de Càritas Garroxta.
En l'acte de presentació, el president del club esportiu, Joan Agustí, ha posat de manifest la coincidència d'alguns valors entre la UE Olot i Càritas, i ha remarcat que aquest partit dóna resposta a una part del conveni que es va signar entre ambudes entitats l'any 2011.
Per la seva part, Carles Oller, ha agraït la voluntat de servei de la UE Olot, el seu compromís a fer Càritas des del món de l'esport i els ha agraït, també, la seva col·laboració per vehicular la solidaritat dels socis i simpatitzants del club.
Cartell_UE_Olot_Nastic_de_Tarragona_Agost_2016.jpg
Històric de notícies