Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
Juliol

Participació de Càritas Garrotxa al Campus 2016 del CE Besalú

Un any més, voluntaris de Càritas Garrotxa han participat al Campus del C.E. Besalú. Els quatre voluntaris de Càritas, amb la col·laboració dels monitors del Campus, han ajudat els 53 nois participants, d'entre 6 i 14 anys, a reflexionar sobre el valor de la solidaritat. Amb els més petits ho han fet a partir del conte "El nou poder del petit Serafí", en el qual han fabricat un antifaç amb el poder de detectar les necessitats dels companys.
Els més grans han desenvolupat l'activitat: "Atrapa un milió". El joc els ha permès constatar algunes de les injustícies del nostre món i reconèixer entitats properes que col·laboren a fer-hi front. I, a partir dels seus "solidaris" endegar accions per col·laborar a fer un món millor.
Juliol

Butlletí Càritas Garrotxa Juny 2016

La nostra voluntat és que tingueu la màxima informació de l'acció social que està duent a terme la nostra Càritas i del conjunt de l'activitat que s'hi realitza.
12_Comunicaci___C__ritas_voluntaris_i_col__laboradors_JUNY_2016.pdf
2016

Càritas Garrotxa celebra l'Assemblea de voluntariat amb l'assistència del bisbe Francesc Pardo

Càritas Garrotxa va celebrar el dilluns, dia 20 de juny, l'Assemblea anual de voluntaris i voluntàries.
La trobada va consistir en la presentació del moment actual de Càritas Garrotxa i va tractar més a fons el tema del voluntariat de Càritas, aprofitant que fa uns mesos que, Càritas Diocesana de Girona havia publicat el nou Pla del voluntariat.
A la trobada hi va assistir el bisbe Francesc Pardo per conèixer de primera mà la vitalitat de la nostra Càritas i en particular la del seu voluntariat. El bisbe va agrair als voluntaris i voluntàries el seu compromís amb la solidaritat i els va encoratjar a no defallir en aquesta actitud.

2016

Càritas entrega els diplomes del curs Incorpora

Càritas Garrotxa ha tancat molt satisfactòriament el primer any del curs Incorpora: “Operari de producció en cadena, manipulats i magatzem”, finançat per la Caixa i gestionat, conjuntament, per Càritas Diocesana de Girona i Càritas Garrotxa.
 El curs, de 300 hores de durada, va començar el dia 1 de febrer, i ha finalitzat aquestes darreres setmanes amb les 80 hores de pràctiques que els participants han fet en alguna de les set empreses de la Garrotxa que col·laboraven en el projecte.
 Les dades han sigut molt satisfactòries: 20 de les 27 persones inicialment inscrites han acabat el curs amb èxit i, d'aquestes, 17 ja han trobat feina i estan treballant actualment.
 El dijous de la setmana passada es va fer l’acte de cloenda i l'entrega dels diplomes de participació i aprofitament a tots els assistents. A l’acte, a més dels alumnes, hi van assistir els formadors del curs i els responsables del programa per part de Càritas Diocesana de Girona i de Càritas Garrotxa.
2016

Cloenda del programa "Apadrinar un avi"

Aquesta setmana s'ha fet l'acte de cloenda del programa "Apadrinar un avi" de Càritas Garrotxa. Hi van assistir 26 joves que durant tot el curs han fet acompanyament a la Gent Gran en les residències geriàtriques convingudes.
La valoració que van fer els joves ha sigut molt satisfactòria i això ens esperona a continuar el programa un any més.
La trobada es va cloure amb un berenar i amb el lliurament als joves d'un certificat de participació i d'una carta d'agraïment i de felicitació a les seves famílies per la participació dels seus fills en aquest programa.

Apadrinar_un_avi_2016_Valoracions.pdf
2016

Càritas Garrotxa desenvolupa el projecte “Ubuntu”: grups socioterapèutics per la integració social

Càritas Garrotxa ja fa temps que observa que, en aquests darrers anys, i principalment arrel de la més recent crisi econòmica, les persones que s’atansen a l'acollida de l’entitat per a una demanda d'ajuda econòmica, sovint presenten un intens patiment personal i emocional.
 Per això, davant de la necessitat d'una atenció especialitzada per respondre a les demandes d'atenció més psicològica i relacional, va aparèixer el Projecte Ubuntu com a resposta en la creació d'uns espais de trobada grupals on les persones comparteixen  experiències i poden integrar eines de gestió emocional, vàlua personal, habilitats socials i relacionals i desenvolupar actitud cooperatives i d'ajuda mútua.
Actualment, Càritas Garrotxa ha desenvolupat, per primer any, un grup de treball dirigit per una psicòloga i una voluntària. En aquests moments hi assisteixen una desena de persones que treballen molt satisfactòriament segons la dinàmica d’aquest programa.

Nova "Trencada de guardioles" per Càritas

Avui s'ha fet la corresponent Trencada de les guardioles de la campanya: "No et quedis el canvi" que ha organitzat, per quart any consecutiu, Càritas Garrotxa i l'Associació de Comerciants d'Olot, amb el suport de l'Escola Municipal d'Expressió d'Olot.

Aquest any, per primera vegada, en la trencada hi han participat alumnes de dues de les escoles de la ciutat que havien participat en la pintada: l'Escola Petit Plançó i l'Escola del Morrot. L'acte ha sigut àgil, simpàtic i educatiu.

Més endavant, quan es tingui el recompte fet dels diners recollits en les guardioles ja es farà el corresponent comunicat. En una primera impressió, sembla que la quantitat recollida serà força semblant a la de l'any anterior.

Trobada anual del voluntariat de Ser Gran en Dignitat

Aquest dissabte, 21 de maig, s’ha celebrat, a Caldes de Malavella, la XVIIena trobada del voluntariat del Programa “Ser Gran en Dignitat” de Càritas diocesana de Girona. La trobada va aplegar més d’un centenar de voluntaris i voluntàries, 14 dels quals eren de Càritas Garrotxa.

La trobada va començar amb la benvinguda de l’alcalde i de la presidenta de Càritas de la població. Al llarg del matí es va fer un interessant Cine Fórum entorn de la pel·lícula Gran Torino, dinamitzat per Miquel Gusart, psicòleg i terapeuta familiar.

A banda dels actes programats, la trobada va donar peu a molts espais per compartir vivències i experiències sobre aquest voluntariat. “Això sol, ja es tan enriquidor, que ja justifica aquesta trobada” –deia una de les voluntàries de la nostra Càritas.

Tallers d'empoderament a Càritas Garrotxa

Durant els mesos d’abril, maig i juny s’estan realitzant tres tallers d’empoderament a la seu de Càritas Garrotxa. Aquests tallers s’ofereixen, tant des de CASG com des del propi Centre de Distribució d’Aliments (CDA), a les persones derivades al CDA, espai destinat a contribuir a la cobertura de la necessitat bàsica de l’alimentació, principalment.

Des del programa d’aliments de Càritas es treballa per a dur a terme un model de servei que promocioni la persona, que fugi del model assistencial, i els tallers ofereixen la possibilitat de formar-se en temes relacionats amb el dia a dia de la llar i la família i, sobretot, es treballa per crear espais de benestar i confiança mútua per poder incidir en els hàbits i possibilitar la presa de decisions.

El mètode de treball dels tallers d’empoderament és sempre vivencial i participatiu, convidant la persona a prendre consciència sobre la pròpia situació i ajudant-la activament en la recerca de solucions. Per això, aquestes formacions reben el nom de tallers, perquè són un espai de treball personal sobre diferents temes.

Durant aquests darrers mesos s’estan realitzant tres tallers de 20 hores cadascun: “Gestió de l’economia familiar sostenible”, “Reparacions de la llar” i “Eines per a l’educació infantil en la sostenibilitat”. Un any més, una cinquantena de persones beneficiàries del CDA poden participar activament en la creació d’aquests espais de trobada i grups d’ajuda mútua on poder intercanviar coneixements segons les seves capacitats i necessitats, amb la col·laboració d’un formador/a.

A partir del 14 de setembre, a la seu de Càritas Garrotxa, s’iniciaran les inscripcions per als tres últims tallers de l’any: “Alimentació i cuina econòmica i saludable”, “Tècniques sostenibles de neteja a la llar” i “Reciclar roba usada”.
2016

Donatiu a Càritas amb valor afegit

Càritas Garrotxa va rebre ahir un donatiu anònim de 100 euros. A banda que és un gest generós i d'agrair, això segurament no seria notícia. Però aquest donatiu té un valor afegit que fa que sigui un bon testimoni i que és bo d'explicar.

Fa sis mesos, una persona es va presentar a les dependències de la Policia Municipal d'Olot comunicant que havia trobat pels carrers un bitllet de 100 euros i que els el lliurava per si sortia el seu propietari. La policia li va fer saber que, segon diu la normativa, al cap de sis mesos, si no s'havia pogut identificar el propietari, se l'avisaria per informar-lo.
Transcorregut el termini, la Policia Municipal d'Olot el va cridar per explicar-li que, no havent pogut localitzar el propietari, i segons deia la normativa, ell passava a ser-ne el propietari.
Aquesta persona es va negar a acceptar uns diners que deia que no eren seus i, malgrat la Policia va intentar fer-li veure que això era correcte i legal i suggerir-li alternatives profitoses per gastar aquells diners, ell, en tot moment, s'hi va negar al·legant que amb els diners que guanyava treballant ja en feia prou.
Donat que aquesta persona havia de fer d'immediat un viatge a l'Índia, el seu país d'origen, se li va proposar de lliurar els diners a una entitat social. Aquesta proposta li va semblar bé, i va signar el corresponent document de recepció per tal que la mateixa Policia transmetés a Càritas Garrotxa l'import d'un donatiu que, en tot moment, va voler que fos anònim, perquè es tractava -deia- de diners que no eren seus.
Històric de notícies