Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
Maig

Quarta pintada de Guardioles per Càritas, a Olot

Per quart any, i en el marc de la Fira del 1r de maig, s'ha celebrat l'acte obert de la pintada de guardioles. La campanya, com hem explicat anteriorment, està organitzada per l'Associació de Comerciants d'Olot i Càritas Garrotxa, amb el suport de l'Escola Municipal d'Expressió d'Olot.
La seixantena de guardioles pintades avui, per nens i nenes voluntaris, se sumaran al centenar ja pintades anteriorment per tres escoles de la ciutat i, a partir de dimecres que ve es trobaran en totes les botigues de l'ACO i en altres comerços d'Olot i de la comarca, convidant els compradors, durant el mes de maig, a col·laborar amb Càritas amb el lema de: "No et quedis el canvi".

Presentació de la campanya 2016 de les Guardioles per Càritas

L'Associació de Comerciants d'Olot, Càritas Garrotxa i l'Escola Municipal d'Expressió d'Olot han fet la presentació de la nova campanya d'aquest any "Trenquem la guardiola per Càritas". L'actuació, que durarà tot el mes de maig, tindrà l'eslògan que ja s'ha fet tradicional de: "No et quedis el canvi".
Una part important de les guardioles ja han estat prèviament pintades per alumnes de tres escoles d'Olot (aquest any han sigut de l'Escola Petit Plançó, del Morrot i del Pla de Dalt). La resta es pintaran el proper diumenge, en el marc de la Fira del 1r de maig a Olot, a la Pça del Mig, a partir de les 11 del matí.
Les guardioles, un cop pintades, romandran durant el mes de maig en les botigues de l'ACO, i en algunes farmàcies, fleques i carnisseries d'Olot i de pobles de la comarca.
La trencada es farà el dia 3 de juny, a les escoles del Petit Plançó i del Morrot.

Postres solidàries a La Cuina del Mercat

Els restaurant "La Cuina del Mercat" d'Olot ha inclòs a la seva carta unes postres solidàries rememorant el tradicional "Pa, vi i sucre".
L'import de les postres (3,5€) es lliurarà a Càritas Garrotxa per ajudar en les despeses d'un programa concret de l'entitat: "Projecte d'inserció laboral de mosso de magatzem per al Centre de Distribució d'Aliments".

A la pàgina web del restarurant s'hi diu el següent:
Les postres solidàries són “El pa vi i sucre”, un plat típic català de cuina d’aprofitament amb què molts nens i nenes de mitjans del segle XX vàrem créixer i gaudir, i l’hem readaptat i modernitzat per al segle XXI, sense perdre l’essència ni el sabor. Cada vegada que un client el demani de la nostra carta de La cuina del Mercat, contribuirà amb 3,5€ en aquest projecte de Càritas Garrotxa.
 Anecdòticament, hem de reconèixer que el primer dia de tast vàrem plorar al rememorar la pròpia infantesa.

La Marxa de Bianya torna a col·laborar amb Càritas

La XXXVIa Marxa Popular Vall de Bianya ha col·laborat un any més amb Càritas Garrotxa amb l'aportació d'un euro per cada participant inscrit.
Càritas agraeix, també, a l'organització i als particpants a la Marxa les aportacions fetes que, sens dubte, ajudaran al desenvolupament dels programes socials contra la pobresa a la nostra comarca.

La Marxa Nadalenca 2016 fa entrega a Càritas dels diners recaptats

David Juvanteny, en nom del grup organitzador de la Marxa Nadalenca, he fet entrega a Càritas Garrotxa dels diners de la 8a Marxa Nadalenca, celebrada el passat diumenge 10 de gener.
Càritas els ha agraït la seva col·laboració desinteressada al llarg de tots aquests anys i el fet d'haver confiança, un any més, en l'entitat.
Els diners aportats ajudaran, sens dubte, a pal·liar la pobresa familiar que pateix un nombre prou importants de persones de la nostra comarca.

Càritas Garrotxa presenta les primeres dades de la Memòria 2015

Càritas Garrotxa ha fet la presentació als mitjans de comunicació de les primeres dades de la Memòria 2015 de l'entitat.
En la roda de premsa, Càritas ha fet incís en l'actual cronificació de la pobresa que pateixen moltes persones de la comarca. En la pobresa silenciosa que pateix un segment significatiu de la població, que no troba prou oportunitats i suports per sortir de la situació d'enquistament de la seva situació de vulnerabilitat.
Per altra banda, Càritas també ha agraït el suport rebut durant aquest any 2015 per tal de disposar de mitjans per atendre les persones que truquen a la seva porta en demanda d'ajut.
Tanmateix, Càritas Garrotxa s'ha felicitat, també, del significatiu augment de voluntaris. Un degoteig permanent de persones que s'acosten a les dependències de Càritas per informar-se i per oferir el seu temps per ajudar.
Mem__ria_2015_Algunes_dades.pdf

La 4a Cursa de la Moixina col·labora amb Càritas

La 4a Cursa de la Moixina 2016 col·labora amb Càritas Garrotxa per 2n any consecutiu.

Una mostra més de la solidaritat de la gent de la Garrotxa cap a Càritas, amb la voluntat de d'aportar el seu granet de sorra en la lluita contra la pobresa i per fer costat a les persones més vulnerables del nostre entorn.

Nova col·laboració de la Lletissonada amb Càritas Garrotxa

Per segon any consecutiu, la Lletissonada, d'en Bas col·laborarà amb Càritas Garrotxa. Els seus presidents han signat un nou acord de col·laboració.
Càritas agraeix a la Junta del GECA la seva sensibilitat amb la tasca de Càritas i que, un any més, hagi volgut fer costat a la tasca dels seus voluntaris en la lluita contra la pobresa.

Càritas Garrotxa present en la Marató de donació de sang de Besalú

El dissabte 9 d’abril, Càritas Garrotxa va ser present en la Marató de donació de sang de Besalú.
El grup de voluntaris de Càritas van tenir un estand propi al pavelló municipal de la vila des d’on facilitaven informació de la tasca de Càritas, alhora que oferien als visitants uns bunyols boníssims elaborats per la voluntària Lupe Pleite.

Butlletí informatiu de Càritas Garrotxa. Març 2016

La nostra voluntat és que tingueu la màxima informació de l'acció social que està duent a terme la nostra Càritas i del conjunt de l'activitat que s'hi realitza.
11_Comunicaci___voluntaris_i_col__laboradors_MAR___2016.pdf
Històric de notícies