Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí

Olot TV es fa ressò del programa laboral Incorpora

Olot TV ha emès un petit reportatge del programa Incorpora que desenvolupa Càritas a la Garrotxa, amb el suport de la Caixa.
En aquests moments el programa és a punt de concloure les 220 hores de les sessions de formació teòricopràctiques i aviat començarà, de manera generalitzada, les 80 hores de pràctiques a les empreses que ja estan concertades.
Podeu veure la informació apareguda a Olot TV clicant sobre el següent enllaç:
2016

Olot TV parla del programa "Apadrinar un avi" a "Joves i què?!"

Olot TV, dins del programa Joves i què?! ha entrevistat dues joves (Clàudia Castanyer i Sandra Barea), i la coordinadora del programa "Apadrinar un avi" de Càritas Garrotxa, Sònia Ariño. Aquest any intervenen en aquest programa 38 joves de la comarca que han iniciat un voluntariat visitant gent gran de les residències de la comarca. Es tracta d'avis i àvies que pateixen solitud i que els joves els ofereixen unes hores d'acompanyament, afecte i distracció amb la voluntat de fer-los suport i d'enriquir-se mútuament.

Podeu vere el tall del programa en el següent enllaç (des del mínut 18,48, fins al minut 22,15): http://olottv.xiptv.cat/joves-i-que/capitol/programa-17.

2016

Un importartant grup de voluntaris de Càritas Garrotxa participen en l'acte de cloenda dels 50 anys de Càritas a Girona

Trenta-cinc voluntaris de Càritas Garrotxa van assistir, el passat dijous a l'acte de cloenda del 50è aniversari de Càritas Diocesana de Girona.
L'acte, la finalitat del qual era fer un reconeixement a les persones que fem Càritas, va durar dues hores i va oferir un repàs àgil i emotiu pels principals programes que desenvolupa Càritas en els diferents territoris.
L'equip organitzador de l'acte va fer una feina impecable i va aconseguir que els assistents, que omplien de gom a gom l'Auditori de Girona, se sentissin identificats amb els testimonis que hi van intervenir així com en les diferents referències a la tasca social de les persones que fem Càritas.

2016

El restaurant "La Cuina del Mercat" fa donació de les propines a Càritas Garrotxa

El restaurant "La Cuina del Mercat" d'Olot ha fet donació a Càritas Garrotxa dels 1.522 euros de les propines, recollides aquests darrers mesos.
El seu propietari, Miquel Fluvià, i el conjunt dels treballadors del restaurant van acordar patrocinar una de les accions solidàries de Càritas Garrotxa, aportant-hi la totalitat de les propines recollides al restaurant, al llarg dels darrers cinc mesos.
Càritas Garrotxa, en nom de les persones ateses, els ha agraït la seva iniciativa solidària i els ha comunicat quina ha estat la destinació dels diners recollits.

Col·laboració solidària d'Energy Tools cap a Càritas Garrotxa

La direcció de l'empresa Energy Tools Consulting d'Olot, de comú acord amb els seus 18 treballadors, van acordar fa un any fer donació a Càritas Garrotxa de l'import dels cafès que se subministren a l'empresa en les estones de descans.
L'empresa fa actualment la compra dels cafès i els treballadors que se'n serveixen un aporten 30 ct. per cafè a una guardiola oberta per a aquesta finalitat.
Un cop a l'any la coordinadora d'aquesta iniciativa, Anna Buch, en nom de la direcció de l'empresa i dels seus treballadors, lliura a Càritas Garrotxa l'import recaptat.
Càritas Garrotxa agraeeix aquest gest de col·laboració i la confiança que han tingut, per 2n any consecutiu, en la institució i amb la tasca social que desenvolupa.

Espai de reflexió cristiana amb Ramon Bufí

Càritas Garrotxa, conjuntament amb les parròquies de l'Arxiprestat, ha dut a terme, per 2n any consecutiu, l'"Espai de reflexió cristiana", i aquesta vegada el tema duia el títol de "La causa dels pobres, la causa de Déu".
Mn. Ramon Bufí, rector de Roda de Ter, ha sigut l'encarregat d'ajudar a reflexionar els assistents. Ho ha fet presentant presentat Jesús de Natzaret com l'autèntic pobre; que no només parla de pobresa i es posiciona a favor dels pobres, sinó que esdevé realment pobre per compartir la seva mateixa sort.
A partir de dades reals i properes, Mn. Ramon ha denunciat actituds personals i col·lectives poc adients amb el que Jesús volia per als seus seguidors i per a la seva Església. Tanmateix, al llarg de la conferència, ha anat citant diversos textos, bíblics i de pensadors que han marcat clarament el camí a seguir. Des de Tolstoi que deia: “Si no sents afecte pels homes, ocupa’t del que vulguis, però no t’ocupis dels homes”, fins a Emmanuel Mounier que predeia que “en el futur, els homes ja no es dividiran en si creuen o no en Déu, sinó en si es preocupen o no pels altres i sobretot pels pobres”.

Ja s'ha presentat la XXXVI Marxa Popular de la Vall de Bianya

Un any més la "Marxa Popular de la Vall de Bianya" col·laborarà amb Càritas Garrotxa. En el programa s'hi especifica que "cada participant col·labora als programes d’ajut a la pobresa de Càritas Garrotxa, amb 1€ de la seva inscripció".

La Marxa es durà a terme el diumenge 13 de març de 2016. La inscripció per participar a la Marxa val 6€ (inclou l'esmorzar) i es podrà fer des de mitja hora abans de la sortida.
XXXVI_MARXA_BIANYA_Cartell2016.pdf

Interessant conferència de Víctor Küppers organitzada per Càritas Garrotxa

El Casal Marià d’Olot es va fer petit per acollir les gairebé 200 persones que omplien de gom a gom la sala d’actes. I el conferenciant, Víctor Küppers, un cop més, no va defraudar. Al llarg de gairebé una hora i mitja, amb un do distès, i a voltes còmic, Küppers va saber transmetre il·lusió per viure, estratègies per fer front a les dificultats i compromís per fer de cadascú de nosaltres gent positiva i entusiasta.

Víctor Küppers, amb aquesta conferència, va voler col·laborar de manera desinteressada amb Càritas Garrotxa per ajudar a difondre la tasca de Càritas i dels seus voluntaris, fent-los l’encàrrec, però, d’ajudar els qui ho passen realment malament, sense perdre mai de vista l’alegria per les coses petites.
Febrer
2016

Taller de voluntariat dels alumnes de l'INS Bosc de la Coma

Per tercer any consecutiu, durant dos dies -dins de les Jornades d'Esport Cultura i Lleure que es realitzen al centre- un grup de 13 alumnes de l'institut Bosc de la Coma d'Olot, acompanyats per dos professors, han fet un taller de voluntariat a Càritas Garrotxa. L'activitat ha consistit, aquest any, també, a conèixer què és Càritas i quina tasca desenvolupa. Alhora, quan el desenvolupament dels programes ho ha permès, els alumnes han participat en alguna activitat real d'atenció a les persones. En els casos que això no era possible, la pràctica s'ha plantejat com una dinàmica, o una simulació. El contacte directe amb els voluntaris i el coneixement directe d'algun dels àmbits de treball de Càritas ha enriquit molt els alumnes, que ho han valorat molt satisfactòriament.
Febrer
2016

Anna Legares fa entrega a Càritas dels beneficis del seu llibre

Un cop esgotats tots els exemplars de la 1a edició del seu llibre, Les vides de Carma, Anna Legares ha fet entrega a Càritas Garrotxa dels beneficis obtinguts en la seva venda. L'Anna ja havia fet públic en la presentació de la novel·la, la seva intenció de fer donació dels drets d'autor a Càritas Garrotxa, donació que avui ha fet efectiva.
Càritas li ha agraït la confiança dipositada en l'entitat i en el treball compromès dels seus voluntaris i tècnics.
Històric de notícies