Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
2015

L'Obra Social "la Caixa" subvenciona una part dels programes laborals de Càritas Garrotxa

Antoni Tremosa, director  d’Àrea de Negoci de CaixaBank a la Garrotxa – Ripollès, actuant en representació de la Fundació Bancària “la Caixa”, i Carles Oller, president de Càritas Garrotxa, han signat un acord de col·laboració, mitjançant el qual l’Obra Social “la Caixa” fa una donació de 6.500 euros a Càritas Garrotxa per ajudar a subvencionar un dels programes laborals que Càritas està desenvolupant en el territori, per tal d’ajudar persones en risc d’exclusió social a inserir-se en el món laboral.

Càritas ha agraït a la Fundació “la Caixa” que hagi atès el projecte que li va presentar, la finalitat del qual és plenament coincident amb el objectius que la Fundació bancària preconitza.

L’Obra Social ”la Caixa”, amb un pressupost anual de 500 milions d’euros, aposta un any més per renovar el seu compromís social oferint suport a milers de projectes solidaris que pretenen donar resposta a les necessitats emergents de la nostra societat. El desenvolupament de programes de caràcter social, adequats a aquestes necessitats socials en l’actual context aglutina la major part de la inversió. La superació de la pobresa infantil, el foment del treball entre col·lectius amb dificultats, l’envelliment actiu i saludable de les persones grans i l’atenció a  les persones amb malalties avançades continuen sent les quatre línies de treball prioritàries.

A més d’aquestes, l’Obra Social ”la Caixa” impulsa altres iniciatives dirigides a cobrir diferents carències i problemàtiques socials, com ara la prevenció del consum de drogues, l’accés a l’habitatge, el foment de la diversitat i la interculturalitat com un valor social positiu, el foment del voluntariat, la concessió de microcrèdits o la cooperació internacional. Aquests objectius, a més del suport a l’educació i la investigació, la conservació del medi ambient i la divulgació de la cultura com a instrument de cohesió social, completen els objectius essencials de l’Obra Social ”la Caixa”.

Important ajuda del Rotary Club Olot-La Garrotxa a Càritas Garrotxa

El dia 10 d’aquest mes de desembre, en un senzill acte celebrat amb ocasió de la reunió setmanal del Rotary Club d’Olot-La Garrotxa, el President de l’entitat, Sr. Josep Viñas va fer lliurament al President de Càritas Garrotxa, Sr. Carles Oller, d’un xec per import 12.105 euros.

La quantitat donada es destinarà al pagament total de dos dels programes que Càritas porta a terme a la nostra comarca, concretament als de Ser gran en dignitat i d’Apadrinar un avi, que tenen com a objectiu pal·liar el sentiment de solitud que pateixen moltes persones grans, sigui en el seu domicili o sigui en centres residencials, i a les quals dotzenes de voluntaris –adults i joves- els acompanyen i conversen amb ells cada setmana.

Cal dir que un dels objectius de Rotary internacional és el servei a la comunitat i aquest servei és competència de cada club, el qual, per a cada any, fixa amb llibertat quins dels seus recursos s’han de destinar a finalitats assistencials del seu entorn més proper; i enguany, a més a més de la molt important aportació al programa de prevenció del càncer de còlon i recte, el club Rotary d’Olot ha decidit fer l’esmentada donació, com una contribució més a una obra social ben propera i estimada per tots.

En l’acte abans indicat, Carles Oller, President de Càritas Garrotxa, i Sònia Ariño, responsable del programa, van donar les gràcies en nom de la gent gran i de les dotzenes de voluntaris que hi dediquen el seu temps, ja que amb la quantitat rebuda es fa possible complir els dos programes d’atenció a aquestes persones grans tan necessitades d’afecte i companyia.

Càritas Garrotxa present a la Fira del Pessebre d'Olot

Càritas Garrotxa manté una parada oberta a la Fira del Pessebre d'Olot 2015. La presència de Càritas al llarg dels quatre dies de la Fira potencia la difusió del missatge de Càritas i alhora fa captació de diners per al desenvolupament dels programes socials de l'entitat. En aquesta parada, Càritas hi ven el SolidariSac i altres productes artesanals que han elaborat grups de voluntaris.

Pintada de Guardioles a Besalú

Els voluntaris de Càritas Garrotxa a Besalú, amb el suport de la Unió de Comerciants i Botiguers de Besalú, han endegat avui la campanya: "No et quedis el canvi", convidant a les persones que van a comprar a dipositar el canvi, o a fer un donatiu, a les guardioles que estaran situades durant un mes en els comerços de Besalú.
Avui dissabte, 5 de desembre, una trentena de nens i nenes han pintat les guardioles que, després, es repartiran entre els comerços de la vila.
Després de Reis -el dia 9 de gener, a les 12, a la Pça de la Llibertat- es farà l'acte de la trencada de les guardioles i es recomptaran els diners recollits.

Extraordinària participació en la Jornada Central del Gran Recapte

La Jornada Central del Gran Recapte d’enguany ha tingut una gran participació en els diferents supermercats de la comarca de la Garrotxa. Al final de la jornada, les dades apuntaven a un lleuger augment dels quilos recollits a Olot, respecte de l'any passat.
A finals de gener es podran donar les dades definitives que inclouran, naturalment, les quantitats recollides en el conjunt de la comarca, que tot apunta que enguany també seran força superiors.
Un altre èxit de tots. Un altre èxit de la solidaritat dels garrotxins!

La UE Olot renova el seu compromís amb Càritas Garrotxa

La UE Olot ha aprofitat la foto oficial de l'equip de 2aB, de la temporada 2015-2016, per fer explícit el seu compromís amb Càritas Garrotxa, deixant constància de la seva aposta pels valors de la solidaritat. La foto oficial fa molt més palès, encara, el ferm compromís del club per les persones més necessitades del nostre entorn.

El grup PAS A PAS TEATRE fa una nova representació per Càritas

El grup "Pas a Pas Teatre", vinculat a Esplai Caixa Olot "Obra Social la Caixa", representa el dia 14 de novembre, l'obra: "Ens ha caigut la sogra", de Lluís Coquart. Una divertida obra, dirigida per Ma Teresa Daró, que vol entretenir el públic assistent i alhora fer una recollida de fons per ajudar Càritas, cobrant una senzilla entrada de 8€.
La representació es farà al teatre Els Catòlics d'Olot, i començarà a les 6 de la tarda.
L'entrada també donarà dret, a la mitja part, a la degustació de productes garrotxins, donació de diverses empreses i que seran servits per voluntaris de Càritas: coca, embotit i ratafia.
Cartell_Teatre_14_11_2015.pdf

Presentació del Gran Recapte 2015 de la Garrotxa

La roda del premsa del Gran Recapte de la Garrotxa 2015 ha permès posar de manifest l'excel·lent coordinació entre el Consorci d'Acció Social de la Garrotxa, el Consell Comarcal i els ajuntaments de la comarca, el Banc d'Aliments, Creu Roja i Càritas per tirar endavant aquesta acció solidària que es durà a terme el dia 28 de novembre. El recapte, en alguns llocs, s'amplia unes setmanes abans o després de la data central.

El Gran Recapte mobilitza, a banda de les entitats esmentades a uns 200 voluntaris, empreses de transport, botigues i supermercats, etc, que, tots plegats, fan una tasca molt important per facilitar aquesta eclosió de solidaritat.

L'objectiu d'aquest any és superar els 41.000 recollits l'any 2014 i consolidar la recollida extensiva, durant l'any, a partir d'aportacions d'empreses i particulars.
NP_GranRecapte2015.pdf

Per Nadal, convida Càritas a taula

Per segon any consecutiu, Càritas Garrotxa promociona la venda del SolidariSac, amb el lema de: “Per Nadal, convida Càritas a taula”.

El SolidariSac és una bossa de roba, confeccionada per voluntaris, adequadament lligada amb una cinta i amb una etiqueta de Càritas que inclou un text. La bossa conté, aquest any, nous del país o llaminadures Haribo, i es ven al preu de 5€.

Els beneficis que s’obtenen de la venda de les bosses serveixen per consolidar el desenvolupament dels programes socials que Càritas Garrotxa està duent a terme.

Les bosses es poden adquirir trucant a Càritas Garrotxa (972.272840), o bé es poden comprar en el Mercat del Pessebre d’Olot, els dies 5, 6, 7 i 8 de desembre.
Octubre

Trobada de formació dels voluntaris de Càritas Garrotxa

Una quarantena de voluntaris de la nostra Càritas es van aplegar el dimecres, 21 d’octubre, per a una trobada de formació d’inici de curs.
La formació va tenir un caire participatiu i va permetre reflexionar a fons sobre el tema de la coresponsabilitat dels participants de Càritas. Al llarg de la trobada es van exposar diferents punts de vista amb la voluntat de fer llum sobre la possibilitat i la conveniència -i en quins termes- que els participants puguin esdevenir, també, voluntaris, i al revés.

La trobada de formació la va conduir Martí Batllori, secretari general de Càritas Diocesana de Girona, que va ajudar a clarificar alguns punts de vista, des de la perspectiva del Model d’Acció Social de Càritas.
Històric de notícies