Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí

Donació a Càritas de la 6a Cursa pel Cor de la Fageda

La 6a cursa “Corre pel Cor de la Fageda” ha fet donació, avui, a Càritas Garrotxa d’un xec de 1.100€, corresponent a un euro per inscripció de la cursa del passat 16 de maig. La decisió de col·laboració amb Càritas la van prendre conjuntament la Comissió Organitzadora de la Cursa i el Consell Comarcal d’Esports de la Garrotxa, responsables de l’activitat esportiva que enguany, que va ser un èxit de participació i alhora un èxit organitzatiu.
Corre pel Cor de la Fageda Cartell 2015.pdf

Èxit de la 3a Campanya TRENQUEM LA GUARDIOLA PER CÀRITAS

El dissabte 30 de maig es va fer al Firal d’Olot, la Trencada de Guardioles per Càritas. Aquesta actuació solidària de l’Associació de Comerciants d’Olot, s’ha dut a terme per tercer any consecutiu, amb el suport de l’Escola Municipal d’Expressió d’Olot dels comerços de l’ACO, i d’altres comerços d’Olot i comarca que s’hi han sumat, i de  l’Ajuntament d’Olot.
Càritas Garrotxa està molt satisfeta del desenvolupament de la campanya que, a falta del recompte final, sembla que ha superat els resultats obtinguts en edicions anteriors.
Les 150 guardioles, prèviament pintades per alumnes de dues escoles d’Olot i altres nens i nenes voluntaris, han romàs durant el mes de maig als comerços convidant els compradors a fer-hi una aportació sota el lema de: “NO ET QUEDIS EL CANVI”.
Càritas Garrotxa destinarà els diners recollits al manteniment dels programes socials que desenvolupa. Sense la col·laboració de la ciutadania, Càritas, en cap cas, podria atendre la nombrosa població que li demana ajut.
Relació de comerços, botigues i establiments col·laboradors Campanya 2015.pdf

Conferència de Càritas Garrotxa a Besalú

Càritas Garrotxa està potenciant la seva presència al Sector de Besalú, i ho ha fet format un nou equip de voluntaris que actuïn com a referents en el territori, i per això s’han programat diverses accions per tal d’augmentar la seva presència en la població. Així per exemple, aquests darrers dies s’ha fet la distribució de la Memòria de Càritas 2014 a totes les vivendes, i dilluns, dia 1 de juny, es va fer una conferència al Saló de plens de l’Ajuntament de Besalú en la qual hi van parlar l’alcalde, Lluís Guinó; Ramon Barnera, director de Càritas diocesana de Girona; Carles Oller, president de Càritas Garrotxa i Pere Cerro, voluntari i responsable del Sector de Besalú.
Llegir més

XVI Trobada del voluntariat per a la gent gran de Càritas Diocesana de Girona

El passat dissabte 16 de maig tingué lloc la XVI trobada del voluntariat per a la Gent Gran, a Torroella de Montgrí. La finalitat de la jornada era oferir un espai de trobada i formació per al voluntariat d’acompanyament a la gent gran, en el marc del programa Ser Gran en Dignitat, de totes les Càritas de la diòcesi de Girona. En aquesta ocasió, l’esdeveniment va reunir a 117 persones, 13 de les quals eren de Càritas Garrotxa.
Llegir més

Pintada de Guardioles Maig 2015

Aprofitant la Fira de l'1 de Maig, s'ha fet l'acte públic de la Pintada de les guardioles a la Pça del Mig d'Olot.
Molts nens i nenes s'han apropat a les taules preparades per l'ACO, l'Escola Municipal d'Expressió d'Olot i Càritas Garrotxa per pintar les guardioles que es col·locaran als comerços col·laboradors durant el mes de maig.
Fins al dia 5, les 150 guardioles pintades (a la Fira i les pintades anteriorment per l'Escola Malagrida i l'Escola Pia) es troben exposades en el local annex a la llibreria Drac. A partir de dimarts es distribuiran entre els comerços per tal que els ciutadans puguin fer-hi les seves aportacions, fins al dissabte 30 de maig, que es farà La Trencada, al Firal d'Olot.

Presentada la nova campanya de les Guardioles per Càritas

L'Associació de Comerciants d'Olot, l'Escola Municipal d'Expressió d'Olot i Càritas Garrotxa han presentat la nova campanya d'enguany de "Pintem i Trenquem la Guardiola per Càritas".
Per tercer any consecutiu, la campanya portarà l'eslògan NO ET QUEDIS EL CANVI i convidarà la ciutadania a dipositar les monedes del canvi o a fer alguna petita aportació a les guardioles que es trobaran, durant el mes de maig, als comerços olotins i a alguns de col·laboradors de la comarca.
A més, als comerços de l'ACO s'obsequiarà amb un bolígraf les persones que facin alguna aportació.(Es disposa de 10.000 bolígrafs).
Cartell Guardioles 2015.pdf
2015

Dues noves marxes i curses se sumen a la col·laboració amb Càritas

Dues noves marxes se sumen a la col·laboració amb Càritas. La Marxa cicloturista TERRA DE REMENCES i la cursa CORRE PEL COR DE LA FAGEDA se sumen a la col·laboració amb Càritas Garrotxa i aportaran diners als programes solidaris de Càritas en funció del nombre d'inscrits a les seves activitats esportives.
Cal felicitar les dues entitats organitzadores per la sensibilitat que mostren amb aquesta aportació. Càritas depèn d'actituds generoses com aquestes per lluitar contra la pobresa i poder donar un cop de mà a les persones més necessitades del nostre entorn.
Cartell TERRA REMENCES 2015.pdf Cartell Corre Cor Fageda 2015.pdf
2015

Càritas Garrotxa participa a la festa de Sant Jordi amb una parada al Firal d'Olot

Aquest any, per Sant Jordi, Càritas Garrotxa ha tingut una parada al Firal d'Olot per voluntat expressa de l'equip de Noves Iniciatives i amb la intenció de recaptar fons per a l'acció social de la nostra Càritas, però sobretot per fer-se present enmig d'una diada tan simpàtica i festiva com és la de Sant Jordi, a tot Catalunya. Finalment s'han recaptat 750€ nets i s'ha tingut l'oportunitat de parlar amb moltes persones i donar a conèixer, una mica més, la tasca que Càritas Garrotxa desenvolupa en favor de les persones més febles de la nostra societat.

Acord de col•laboració GECA (La Lletissonada) i Càritas Garrotxa

Càritas Garrotxa i el GECA de Sant Esteve d’en Bas han signat un acord de col·laboració per tal de donar suport als programes de Càritas Garrotxa amb una de les activitats més emblemàtiques de la GECA, la Lletissonada.
Nota web Conveni GECA La Lletissonada i Càritas.pdf Cartell Letissonada Maig 2015 CaraA.pdf Cartell Letissonada Maig 2015 CaraB.pdf

Càritas Garrotxa presenta la Memòria 2014

Càritas Garrotxa ha fet la presentació, als mitjans de comunicació, de la Memòria 2014 de l’entitat.
En les paraules introductòries el seu president, Carles Oller, ha posat de manifest el contrast que es dóna entre la versió oficial de fi de la crisi i la constatació fefaent que té Càritas que hi ha un augment constant i permanent de la desigualtat entre els diversos sectors de la societat.
A continuació, Joan Pelàez, responsable de la comissió de difusió i col·laborador de la d’economia, ha presentat les dades més rellevants dels ingressos i despeses de l’any 2014, posant l’accent en l’important increment que hi ha hagut en la col·laboració d’empreses i institucions, així com en el significatiu creixement en donants.
Finalment, Josep Lorca, coordinador de Càritas Garrotxa i responsable de l’acollida, ha parlat del voluntariat i ha comentat el conjunt de l’acció social de la Càritas, fent especial atenció a les dades dels serveis i als perfils de les persones participants.
Ja en el torn de preguntes el president ha fet un repàs de les principals línies d’actuació de la nostra Càritas.

Podeu consultar el conjunt de les dades en el dossier adjunt: “Dossier de premsa Memòria 2014 de Càritas Garrotxa”.
Dossier Memòria Càritas Garrotxa 2014
Històric de notícies