Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
Abril

Signat un nou conveni Càritas - ACO - La Caixa

Aquest mes s'ha signat un nou conveni entre Càritas Garrotxa, l'Associació de Comerciants d'Olot i la Caixa, mitjançant el qual aquestes darreres entitats fan donació a Càritas de 1.500€ per ajudar a cobrir les despeses del programa del Centre de Distribució d'Aliments.
L'Associació de Comerciants d'Olot i La Caixa va optar enguany per donar suport a aquest projecte exposat a la web del Consorci d'Acció Social de la Garrotxa (#connectemlasolidaritat).
Abril

Butlletí Càritas Garrotxa Març 2015

Butlletí informatiu de Càritas Garrotxa, del març de 2015. La nostra intenció és que tingueu la màxima informació de l'acció social i del conjunt de l'activitat de la nostra Càritas.
07 Comunicació voluntaris MARÇ 2015.pdf

Bassols Energia renova el seu conveni de col·laboració amb Càritas Garrotxa

L’empresa elèctrica garrotxina Bassols Energia SA ha renovat per dos anys més el seu conveni de col·laboració amb Càritas Garrotxa, que inclou una aportació econòmica anual destinada al desenvolupament dels programes que du a terme Càritas.

La col·laboració de les empreses, entitats i particulars són del tot imprescindibles perquè Càritas pugui atendre les persones que, diàriament, truquen a la seva porta demanant ajut.

Els programes que desenvolupa Càritas Garrotxa: d’acollida, laborals, de distribució de productes de primera necessitat, d’atenció a la gent gran que passa solitud, de formació bàsica, d’orientació, assessoraments en deutes familiars, documentació, etc. esdevenen una eina imprescindible per a la cohesió social i l’atenció a les persones que estan passant una situació personal o familiar crítica o que es troben, directament, ja en risc d’exclusió social.

Nou donatiu de la Marxa Nadalenca d’Olot a Càritas Garrotxa

David Juvanteny, membre de la comissió organitzadora de la Marxa Nadalenca 2015 d’Olot ha fet entrega a Càritas Garrotxa dels 500€ corresponents a l’euro per inscripció de la cursa d’enguany.

Ja són tres els anys consecutius que la Marxa Nadalenca dedica aquests diners a Càritas Garrotxa perquè confia en la tasca que s’està duent a terme des de Càritas i perquè valora la feina que fan els seus voluntaris.

El president de Càritas va aprofitar l’acte públic d’entrega dels diners per recordar que la totalitat dels donatius recollits provinents de marxes, caminades i curses populars es destinaran enguany a la gestió del programa del Centre de Distribució d’Aliments de la Garrotxa que, per aquest any 2015, suposarà 16.165,99€.

La XXXV Marxa Popular Vall de Bianya més solidària

La Comissió organitzadora de la XXXV Marxa Popular Vall de Bianya ha fet entrega a Càritas Garrotxa dels 529€ recollits en la darrera cursa del diumenge 8 de març. La Comissió organitzadora havia decidit ja, prèviament, dedicar un euro de  cada inscripció a aquesta entitat social.
Càritas, per la seva part, ha agraït aquest gest solidari i ha rebut amb satisfacció aquests diners que aniran destinats -com la resta d’aportacions que provinguin d’aquests actes populars- a cobrir les despeses de gestió del programa del Centre de Distribució d’Aliments que li corresponen a Càritas Garrotxa, que aquest any puja a 16.165,99€.
2015

Eradicar la pobresa o repartir la riquesa? Canviar l'economia

Elvira Durán, membre del grup d’estudis de “Cristianisme i Justícia”, va pronunciar el dia 9 de març una interessant conferència al Casal Marià d’Olot, organitzada per Càritas Garrotxa i l’Arxiprestat de l’Alt Fluvià que portava per títol: “Eradicar la pobresa o repartir la riquesa? Canviar l’economia”.
Elvira Duran Ressenya Març 2015.pdf Guió conferència Elvira Duran Març 2015.pdf

Butlletí Càritas Garrotxa Desembre 2014

06 Comunicació voluntaris DESEMBRE 2014.pdf
2015

Extraordinària resposta de la ciutadania a la crida solidària del Carnaval d’Olot

El dissabte passat, 21 de febrer, es va dur a terme al Supermercat Carrefour, el recapte extraordinari, a benefici de Càritas Garrotxa, promogut pel Centre d’Iniciatives turístiques d’Olot, organitzador del Carnaval, que aquest any, com és sabut, ha tingut un segell ben solidari.

La participació de la ciutadania ha estat extraordinària i s’han comptabilitzat 2.500 Kg de productes recollits, que s’han traslladat immediatament al magatzem del Centre de Distribució d’Aliments de la Garrotxa per al seu repartiment.

Els organitzadors s’han felicitat, també, pel fet que la immensa majoria de les aportacions s’hagin ajustat al llistat dels productes que fan més falta en aquests moments, tal com s’havia demanat.

Un cop més s’ha posat de manifest l’extraordinària resposta de la nostra ciutadania  davant de la crida feta per ajudar les persones més necessitades del nostre entorn, fins i tot en accions tan festives i populars com pot ser el Carnaval d’Olot.
2015

Signat el nou Conveni de col·laboració del Centre de Distribució d’Aliments de la Garrotxa

Aquest dimecres, 25 de febrer, a la seu del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa es va signar el nou conveni de col·laboració per a la gestió del Centre de Distribució d’Aliments entre el mateix Consorci, Creu Roja, Càritas Diocesana de Girona i Càritas Garrotxa.

En aquest nou conveni que s’ha signat fins al 2017, Càritas Diocesana de Girona continuarà portant la coordinació general del programa i Càritas Garrotxa s’encarregarà de la gestió ordinària del centre i dels voluntaris. El Consorci d’Acció Social de la Garrotxa es continuarà fent càrrec de les despeses de lloguer i manteniment de l’edifici i de la compra dels aliments que no es rebin i que calen per completar la cistella bàsica. Creu Roja de la Garrotxa hi aportarà, sobretot, els kits d’alimentació infantil.

• Vegeu, clicant sobre l’enllaç, aquesta notícia recollida a Ràdio Olot:

• Vegeu, clicant sobre l’enllaç, aquesta notícia recollida a OlotTV:

• Vegeu, clicant, sobre l’enllaç, aquesta notícia recollida a naciodigital.cat/lagarrotxa:

La Marxa Popular Vall de Bianya col·labora amb Càritas Garrotxa

Càritas Garrotxa ha signat darrerament diversos convenis i acords amb entitats comarcals per tal d’establir línies de col•laboració mútues. En aquest sentit, la Marxa Popular de la Vall de Bianya ha decidit, aquest any, col•laborar amb Càritas Garrotxa aportant un euro de cada inscripció per donar suport als programes solidaris de l’entitat.

La cursa tindrà lloc el diumenge 8 de març de 2015 i celebra ja la seva 25è edició.

Per a més informació de la Marxa podeu consultar el programa adjunt.
Programa Marxa Popular Bianya 2015.pdf
Històric de notícies