Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí
Febrer

Carnaval d'Olot més solidari

La Junta que organitza el Carnaval d’Olot ha decidit aquest any tirar endavant dues iniciatives solidàries que fessin visible la seva voluntat de col·laboració amb algunes de les necessitats més urgents en el nostre territori.

Així doncs, ha previst fer donació d’un euro per cada persona assistent al sopar de les penyes que se celebra el dia de la rua. Els diners recaptats, en aquest cas, aniran destinats a l’AMIPA de l’escola de disminuïts psíquics Joan XXIII.

Per altra banda, la Junta, de comú acord amb el centre comercial Carrefour, organitza també, per al dissabte 21 de febrer, un recapte excepcional d’aliments i productes bàsics en aquest supermercat d’Olot. Totes les persones que facin algun tipus d’aportació rebran, a canvi, el punt de llibre que cada any edita el Centre d’Iniciatives Turístiques, organitzadora del Carnaval.
Febrer

El grup teatral Camina Llums col•labora amb Càritas Garrotxa

El grup Camina Llums que pertany a la secció de teatre de la Casa Cultural d’Andalusia de la Garrotxa ha representat al Casal Marià l’obra El meu veí és un barrut, una comèdia de Francesc Lorenzo Gàsia. La representació ha estat dirigida per Dolors Demiquels.

El grup teatral porta més de 10 anys d’existència i actualment consta de cinc actors i actrius més cinc persones responsables de la tramoia i de l’atrezzo.

Aquesta era la 5a vegada que el grup representava l’obra i en aquest cas la recaptació es va lliurar íntegrament a Càritas Garrotxa.

Conferència de Francesc Torralba a Càritas Garrotxa

Francesc Torralba va dictar una extraordinària conferència a Olot, organitzada per Càritas Garrotxa i l’Arxiprestat de l’Alt Fluvià sota el títol de: “És possible una societat més humana i més justa? I tu i jo, com hi col·laborem?”.

El conferenciant va començar reclamant l’esperança com a motor de l’acció davant dels nombrosos diagnòstics de desesperació. En aquest sentit va voler centrar la seva exposició en la defensa de cinc “brots verds” (valors emergents) que, al seu entendre, es perceben enmig de la confusió i el desànim existent en alguns sectors.
Llegir més
Gener

Càritas Garrotxa rep una donació de l'escola oficial d'idiomes d'Olot

Una representació de l’Associació d’Alumnes i exalumnes de l’Escola Oficial d’Idiomes d’Olot fa entrega a Càritas Garrotxa dels diners recollits en la subhasta solidària realitzada amb motiu de les passades festes de Nadal.

El mateix grup ha difós una nota de premsa en la qual, a més d’explicar l’acció solidària, agraeix la col·laboració de particulars, comerços i entitats en aquesta subhasta.
nota web EOI.pdf
Gener

Exposició fotogràfica Retrats d'inserció, un procés d'esperança

L’exposició “ Retrats d’inserció, un procés d’esperança”de Càritas es pot visitar fins el 8 de febrer a Can Trinxeria d’Olot. La mostra explica 13 casos reals de persones que han acudit a Càritas per aconseguir trobar una feina
Coincidint amb la commemoració del 50è aniversari de Càritas Diocesana de Girona, Can Trinxeria d’Olot acull l’exposició que mostra la feina de Càritas a favor de la inserció laboral dels més dèbils.

La mostra, obra del fotògraf David Salcedo, continua el recorregut per les Càritas de la diòcesi de Girona i es podrà visitar, des del 15 de gener i fins el 28 de gener a les instal·lacions de Can Trinxeria d’Olot. L’exposició s’emmarca dins les activitats de celebració del cinquantenari de l’entitat. En aquest context, vol reflectir el treball que es duu a terme amb els participants dels programes laborals, i com se’ls acompanya en el seu accés al món laboral. També busca sensibilitzar la societat i implicar més les empreses en aquesta realitat, per a una inclusió real i necessària.

L’exposició està formada per 13 fotos de 16 persones, cadascuna de les quals es troben en diferents moments d’aquest procés d’inserció, seguint el seu pla de treball individual. Cada imatge va acompanyada d’un petit text, que resumeix el cas concret de cada protagonista. Una història d’esforç i superació que ens enorgulleix com a entitat.

La mostra  es va inaugurar el passat mes de juny a l’estació de Tren de Girona i Figueres, gràcies a la cessió d’espais d’Adif,  i des de llavors ha iniciat un recorregut per les Càritas de la diòcesi de Girona,on aquests dies es pot visitar fins el 8 de febrer  a l’espai Can Trinxeria d’Olot,i seguidament es traslladarà a Lloret de Mar.

Objectiu: conscienciar els ciutadans
La finalitat d’aquesta exposició és donar a conèixer l’acció social de Càritas i conscienciar a la ciutadania sobre la difícil situació en la que es troben les persones afectades per l’actual situació de crisi econòmica alhora d’accedir a un lloc de treball que els permeti viure amb dignitat. L’exposició vol mostrar aquesta realitat personal, i també sensibilitzar les empreses sobre la necessitat i els avantatges de la inserció de persones que es poden trobar en risc d’exclusió.

Durant l’any 2013, els programes laborals de Càritas van atendre 1043 persones permeten diagnosticar la situació concreta de cada persona i fent-ne un acompanyament en el seu procés d’inserció; destacant-ne que gaire bé el 80% van millorar en algunes de les seves competències, bàsicament en competències transversals i d’accés al mercat laboral.

Us animem a visitar-la!

Butlletí informatiu Càritas Garrotxa octubre 2014

Ja teniu disponible el Butlletí informatiu de Càritas Garrotxa de l'octubre de 2014, on hi ha recollides algunes de les informacions que us poden interessar. Volem que tingueu al vostre abast la màxima informació del treball que realitza la nostra entitat, per valorar la tasca que tants voluntaris i col·laboradors fan per construir un món millor.
Butlletí informatiu Càritas Garrotxa octubre 2014.pdf

Important donació d'una partida d'edredons a Càritas Garrotxa

El passat 29 de desembre de 2014, la Sra. Patrícia Masias, Promotion Manager, i el Sr. Jaume Brugell, General Manager de Fluvitex, empresa de Sant Joan les Fonts, del Grup Masias i amb una secció a Valls, comarca de l’Alt Camp, van fer donació a Càritas Garrotxa d’un centenar d’edredons nous per ser distribuïts a persones amb pocs recursos econòmics o amb risc d’exclusió social.

Aquesta empresa fabrica aquest producte per a una important multinacional de la llar i ha fet donació d’aquests articles que no poden ser comercialitzats per no haver passat els estrictes controls de qualitat de l’empresa, però que estan en molt bon estat i poden ser molt útils per a la seva distribució en projectes solidaris.

L'autoescola Garrotxa fa una donació a Càritas Garrotxa

L'autoescola Garrotxa fa entrega de l'import recollit de la campanya endegada entre els seus alumnes. En els darrers mesos, l'autoescola venia oferint la possibilitat de donar per cada alumne matriculat, l'import de 10€ a una entitat solidària de la comarca, essent el mateix alumne, l'emissari de triar el destí del donatiu.
Càritas Garrotxa agraeix els diners lliurats, però sobretot fa palès el seu agraïment per la col·laboració en la difusió de Càritas entre els estudiants que assisteixen a les classess per a l'obtenció del carnet de conduir, que són majoritàriament joves.

NOU CONVENI ENTRE EL PESSEBRE VIVENT DE JOANETES I CÀRITAS GARROTXA

El passat divendres, 12 de desembre, en la seu social del Pessebre Vivent de Joanetes, a les 9 del vespre, es va dur a terme la signatura del conveni de col·laboració entre aquesta entitat i Càritas Garrotxa. L’acte va coincidir amb la presentació del cartell del pessebre d’enguany, obra de la jove artista Mireia Costa; així mateix s’hi va presentar la nova pàgina web del pessebre, http://pessebrejoanetes.org/, a càrrec de Natàlia Pastor i altres col·laboradors. Els organitzadors dels Pessebre Vivent de Joanetes es comprometen a fer una important col·laboració a Càritas en funció del nombre de visitants d’aquest any a les diferents representacions del pessebre vivent.
Càritas Garrotxa els va agrair el compromís de l’organització del pessebre amb Càritas i en la lluita per ajudar a les persones més necessitades del nostre entorn.

Concert de Nadal a favor de Càritas Garrotxa

El passat dissabte 13 de desembre, al Santuari de la Mare de Déu del Tura d'Olot, es va dur a terme el concert solidari a favor de Càritas Garrotxa.
Enguany, va anar a càrrec de la coral Fructus Temporis, que va oferir una actuació sensible i delicada, que va entusiasmar als assistents que omplien l'església. La coral va oferir una compilació de nadales i altres cançons del seu repertori més simpàtic i intimista.
A l'entrada, els assistents podien col·laborar amb Càritas fent una aportació a les guardioles que hi havia a la recepció de l'acte. Al final de la nit es van recollir 1200€ que en bona part ajudaran a tancar el pressupost que Càritas Garrotxa havia previst per aquest any.
Històric de notícies