Home >> 52 Càritas A prop teu >> Garrotxa >> Notícies

Garrotxa > Notícies

Vols rebre les notícies al teu correu? Fes clic aquí

Entrega de diplomes de la 2a edició del Pretaller

Avui s'ha fet entrega a 10 participants de l'acreditació per haver participat a la 2a edició del Pretaller que organitza Càritas Garrotxa amb el suport de l'ajuntament d'Olot i d'Ecosol.
Han sigut 300 hores de formació, al llarg de sis mesos, que han fet possible la capacitació de 10 dones per a accedir a una feina digna, en l'àmbit de la neteja.
En l'acte de reconeixement, tots els assistents les han felicitat per haver tingut la voluntat d'intentar aquest nova fita personal, per haver-la aconseguit i per la seva constància en la formació.
Octubre

Nova formació sobre "Nutrició, salut i autocura"

El taller de "Nutrició, salut i autocura" que organitza Càritas Garrotxa, ofereix 16 h. de formació, en 8 sessions, a 14 dones per parlar de temes com: la gana fisiològica i l'emocional, el paper de les dones a la publicitat i els cànons de bellesa imposats i la seva relació amb l'alimentació. I es complementa amb el treball sobre alguns remeis casolans per a l'autocura.
La formació sempre és el camí.

Tercera edició del Pretaller de Càritas Garrotxa

Segueix endavant la 3a edició del Pretaller que organitza Càritas Garrotxa.
Unes 35 dones s'han beneficiat, fins ara, d'una formació que les capacita per a accedir a un treball digne.

Terra de Remences fa entrega del donatiu a Càritas Garrotxa

El Club Ciclista Bas, organitzador de la "Marxa Cicloturística Terra de Remences", ha fet entrega a Càritas Garrotxa del seu donatiu, en compensació per la col·laboració d'un important nombre de voluntaris de Càritas en els controls de la Marxa del passat mes de maig.
La bona sintonia entre el món esportiu i el social ha propiciat, un cop més, una excel·lent cooperació en benefici de moltes persones de la comarca que viuen, actualment en situació de vulnerabilitat o de pobresa.
Octubre

Comencen les classes del nou curs de TALC

Aquesta setmana s'han reprès les classes de coneixement de la llengua catalana, l'entorn i la cultura del país (TALC) sota la direcció d'un grup de voluntaris i voluntàries.
Unes 50 persones participen en aquest nou curs i en la seva majoria són dones.
El treball constant al llarg de tots aquests mesos resulta molt valuós per a facilitar la incorporació de les participants en la vida ciutadana i en l'entorn social.
Paral·lelament s'ha posat en marxa el servei de guarderia, també amb persones voluntàries, per facilitar a les famílies l'assistència de les mares a les classes amb regularitat.
Octubre

Presentat el projecte NUAR d'aprofitament de residus tèxtils

S'ha presentat a Càritas Garrotxa el projecte NUAR, una nova marca de roba upcycling fruit de l'aliança de tres entitats socials: Avancem Santa Clara, Actua i Formació i Treball.
NUAR aprofita residus tèxtils per crear noves i sorprenents peces de moda, estalviant així recursos naturals i evitant generar nous residus.
La col·lecció tardor-hivern es presenta amb 102 peces úniques.
La part de confecció va a càrrec d'ECOSOL i la du a terme al cosidor de Càritas Garrotxa, per tal d'oferir així noves oportunitats laborals a persones vulnerables.
Les peces confeccionades es venen a tres punts: Girona (botiga Moda Re), a Badalona i a Martorell.

Èxit de participació a la Tornaboda de la Festa Major de Besalú

Aquest dilluns es va cloure la Festa Major de Besalú amb la tradicional Tornaboda. Un acte de la programació que va a càrrec de voluntaris de Càritas Garrotxa a Besalú. Aquests voluntaris hi col·laboren de manera desinteressada i es responsabilitzen de la trobada amb molta dedicació i encert. Tanmateix, els diners que s'hi recullen els destinen a donar suport als programes que Càritas desenvolupa al servei de les persones més vulnerables de la comarca.

Difòs el Butlletí informatiu núm. 36 de Càritas Garrotxa

Aquestes setmanes s'ha enviat a tots els voluntaris, institucions, mitjans de comunicació, col·laboradors i simpatitzats de Càritas Garrotxa, el nou BUTLLETÍ INFORMATIU núm. 36, en què s'hi fa un repàs de l'actualitat de Càritas, el desenvolupament dels programes, les novetats del nou curs que hem encetat, etc.
Un bon recull de la tasca que entre tots fem en favor de les persones més vulnerables del nostre entorn.
36_Butllet___informatiu_C__ritas_Garrotxa_Setembre_2023.pdf

Represa de totes les activitats de Càritas Garrotxa

Amb la finalització de les Festes del Tura, a Olot i al conjunt de la comarca, es reprenen amb normalitat totes les activitats de Càritas Garrotxa. També el Centre de Distribució d'Aliments recupera els horaris habituals. Un servei que mai no s'atura i que, en aquests moments, es troba en ple procés d'una reestructuració que s'ha de dur a terme abans del 31 de desembre.
Agost

Presentació de la Gegantona Valeria

Aquest dimarts s'ha presentat a l'Ajuntament d'Olot, la Gegantona Valeria. Una nova figura de la faràndula olotina. La seva sigularitat rau en què és una figura amb diversitat funcional i que potencia la inclusió de totes les persones. El projecte ha sigut liderat per la fundació Integra i l'ha dut a terme l'Escola d'Art d'Olot.
Càritas Garrotxa i Ecosol també hi han col·laborat confeccionat la motxilla de roba de la gegantesa.
Cal felicitar tothom per aquesta nova incorporació a la faràndula que l'enriqueix, però que sobretot dignifica les persones, totes les persones.
5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Històric de notícies