Home >> Fem >> Acció Social >> Inserció Sociolaboral

Acció Social

L’Acció Social es centra en l’atenció i l’acompanyament a les persones que es troben en situació o risc d’exclusió, en el seu procés de promoció i desenvolupament integral i en l’exercici dels seus drets, alhora que en la prevenció d’aquestes situacions de vulnerabilitat.

Inserció Sociolaboral
Tenir feina és un dret. L’ocupació laboral ens permet desenvolupar-nos com a persones i la retribució econòmica és la base per poder viure dignament. Malauradament, l’accés a una feina suposa una dificultat afegida per moltes de les persones que atenem. Baix nivell formatiu, manca d’experiència, baix nivell de comunicació, xarxa relacional molt feble, dificultats administratives, desconeixement de les eines digitals… són aspectes que dificulten en gran mesura l’accés al treball.

Orientem, formem i acompanyem persones amb especials dificultats d’accés al món laboral per tal de facilitar la seva inserció. Alhora, fem una crida a la creació i manteniment de llocs de treball dignes, que generin estabilitat a les famílies i ajudin a trencar el cercle de la pobresa.

Aquí pots consultar les dades del programa referents a l'any anterior

Itineraris Integrals d'Inserció

Orientem, acompanyem i donem suport a persones amb dificultats per accedir al mercat laboral, per millorar la seva ocupabilitat i estar més preparades per trobar i mantenir una feina. Amb un itinerari personalitzat, treballem les competències i habilitats a través de tutories individuals i tallers grupals, i facilitant coneixements sobre l’entorn laboral i recursos formatius.

Càritas locals on es realitza:
Alt Empordà Interior, Baix Ter, Garrotxa, Girona, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Pla de l'Estany i Salt.

Formació en Alternança

Joves tutelats i extutelats en situació de vulnerabilitat greu reben formació professional en tallers de bicicletes i atenció al client, així com formació en competències bàsiques. Disposen de suport psicològic i se’ls motiva a obtenir titulacions reconegudes per millorar les seves oportunitats laborals. L’enfocament és en un context de treball real per proporcionar una experiència pràctica en el món laboral.

Girona i Vilablareix.

Formació Ocupacional de Neteja

Dones amb poca formació i experiència laboral reben formació en l’ofici de netejadora professional, incloent teoria i pràctica en un context real. També es formen en competències bàsiques i es crea un espai de suport mutu. S’empoderen i amplien la seva xarxa i coneixement de recursos per abordar les dificultats socials i millorar les seves oportunitats laborals.

Garrotxa i Girona.

Intermediació i Prospecció

Per facilitar la incorporació laboral de persones en itinerari d’orientació, fem de pont entre elles i l’empresa o família ocupadora. També oferim suport a les empreses per desenvolupar la seva Responsabilitat Social Corporativa. Formem part del Programa Incorpora de la Fundació “la Caixa” i estem reconeguts com a agència de col·locació autoritzada pel Servei d’Ocupació de Catalunya, amb el número 09000000319.

Càritas locals on es realitza:
Alt Empordà Interior, Baix Ter, Garrotxa, Girona, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Pla de l'Estany i Salt.

Reincorpora

Orientem i acompanyem persones internes en centres penitenciaris i en situació d’exclusió social severa per a la seva inserció sociolaboral. El pla de treball personalitzat, elaborat amb la seva implicació, inclou formació i orientació laboral per millorar les seves oportunitats.

Girona.

Emplea Lab

Emplea Lab és un projecte impulsat per Càritas, en col·laboració amb el Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, dins el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, que es realitza a diferents punts del territori i que s'adreça a persones que es troben en edat laboral, però en situació de desocupació, i que són perceptores de l'Ingrés Mínim Vital o bé, de la Renda Garantida de Ciutadania.

Les persones participants formen part d'un estudi que té l'objectiu de millorar la seva ocupabilitat mitjançant un acompanyament intensiu per a la recerca d'ocupació. El projecte compta amb la participació d'entitats com la Fundació d'Organitzacions Empresarials de Girona i la Fundació ADECCO. Una molta bona oportunitat per a totes aquelles persones seleccionades, ja que reben un suport formatiu i econòmic.

Aquí pots consultar les dades del projecte referents a l'any anterior.