Home >> Fem >> Acció Social >> Infància, joves i família

Acció Social

L’Acció Social es centra en l’atenció i l’acompanyament a les persones que es troben en situació o risc d’exclusió, en el seu procés de promoció i desenvolupament integral i en l’exercici dels seus drets, alhora que en la prevenció d’aquestes situacions de vulnerabilitat.

Infància, joves i família
Els infants i joves que no disposen de suport, recursos, ni de l’espai adient per estudiar, sovint necessiten serveis que els donin un cop de mà en el seu desenvolupament socioeducatiu i espais on se sentin segurs, reconeguts i acceptats incondicionalment.

Volem trencar la transmissió intergeneracional de les situacions de pobresa treballant per la igualtat d’oportunitats d’infants, joves i les seves famílies i la defensa dels seus drets, amb la implicació de la comunitat i de forma coordinada amb l’entorn educatiu i social.

Aquí pots consultar les dades del programa referents a l'any anterior

Servei d'Intervenció d'Educativa (SIE)

Acompanyem infants i joves en situació de vulnerabilitat en l’àmbit acadèmic, social i emocional, amb treballs adaptats a les seves necessitats. Realitzem activitats per millorar els hàbits d’estudi, les habilitats personals i relacionals. Treballem amb els recursos socials i educatius del territori i donem suport a les famílies.

Càritas locals on es realitza:
Alt Empordà Interior, Anglès, Baix Ter, Begur, Bescanó, Blanes, Cadaqués, Fornells de la Selva, Girona, La Bisbal d’Empordà, Llambilles-Quart, Lloret de Mar, L’Escala, Palamós-Sant Joan, Pals, Pla de l'Estany, Riudellots, Roses, Salt, Sant Feliu-Vall d'Aro, Sant Pol de Mar, Santa Coloma de Farners.

Projecte d'Acompanyament a l'Escolaritat (PAE)

Viure en un barri amb dificultats, on hi ha índexs elevats d’absentisme i fracàs escolar, dificulta als joves l’assoliment amb èxit de l’etapa de secundària. Treballem amb ells i elles, i les seves famílies, en els àmbits educatiu, emocional, social i de salut, per facilitar les eines i l’acompanyament necessari, coordinant-nos amb l’entorn social i educatiu.

Càritas locals on es realitza:
Caldes de Malavella, Girona i Sant Feliu-Vall d'Aro.

Fes+

A través del Fes+, joves en risc de fracàs escolar reben suport acadèmic, emocional, i també en la realització dels tràmits necessaris, per avançar en igualtat d’oportunitats. Impliquem també les famílies en el procés i oferim suport per donar resposta a les necessitats dels joves durant l’etapa educativa.

Girona i Salt.

L'Obrador

Espai on joves de 15 a 21 anys del Pla de l’Estany i persones voluntàries es troben per abordar temes que els preocupen, amb un sentit crític i amb la voluntat de fer reflexionar a la ciutadania. El motor és la participació de totes les persones implicades. I el fil conductor, l’art.

Pla de l'Estany.

Proinfància

A través del projecte Proinfància, infants i joves de fins a 18 anys reben atenció integral per prevenir l’exclusió social. Col·laborem amb entitats socials, serveis socials i centres educatius per millorar les oportunitats de futur dels joves, implicant també les famílies. Aquest projecte és part del programa Caixa Proinfància de la Fundació “la Caixa”.

Càritas locals on es realitza:
Girona, Lloret de Mar, Pla de l'Estany i Salt.