Home >> Diem >> Notícies >> Un 70% dels joves i infants que acompanya Càritas Diocesana de Girona supera amb èxit l’etapa educativa

Aquestes dades s’extreuen del darrer informe elaborat pel Programa Infància, joves i família de l’entitat i corresponen al curs 2023-24

Durant aquest període, fins a 766 joves i infants han participat, de dos a tres cops per setmana, en les sessions d’acompanyament que es duen a terme des de Càritas

Les responsables del Programa Infància, Joves i Família de Càritas Diocesana de Girona han fet balanç, aquest dijous 17 d’octubre, de les dades corresponents a l’informe del curs 2023-24. Del document s’extreuen diverses conclusions, però des de l’entitat volem destacar que un 70% dels participants dels projectes d’acompanyament, emocional i educatiu, supera amb èxit l'etapa educativa.

Des de Càritas s’ha complementat aquesta dada explicant que durant el darrer curs s’han dut a terme fins a 3.902 sessions d’acompanyaments grupals i 1.475 d’individuals. Marta Piany, cap de Programa, ha manifestat que “els bons resultats ens diuen que hem de seguir en aquesta línia, però som conscients que encara queda molt a fer en el sistema educatiu i en la societat per la defensa dels drets dels infants i joves”.

Un dels objectius principals del Programa passa per pal·liar la transmissió intergeneracional de la pobresa i, per aquest motiu, és molt important la situació laboral i el nivell d’estudis dels adults de referència dels infants i joves que s’apropen a l’entitat. En aquest sentit, cal destacar que tot i que un 61% treballa, un 76% té estudis (un 25% són postobligatoris) i un 91% estan en situació regular, els seus fills i filles continuen necessitant els serveis de Càritas i no surten del cercle de pobresa.

Cristina Torroella, cap de Programa, posa de manifest que “les generacions que han viscut i viuen en una família en situació de pobresa són més vulnerables i presenten dificultats per sortir d’aquesta situació. Queden atrapades en el cercle de l’exclusió social i aquest es reprodueix independentment de l’esforç personal”.

De Primària a estudis postobligatoris
L’acompanyament que realitzen les professionals de Càritas, a través de diversos projectes, va des d’Educació Primària fins als estudis postobligatoris i s’està en contacte i es treballa amb 127 centres educatius, 40 àrees de Serveis Socials i 114 agents externs. Des de l’entitat es valora molt positivament aquest treball en xarxa i comunitari amb l’objectiu de poder oferir “un acompanyament integral i personalitzat”.

Els objectius del Programa Infància, Joves i Família passen per millorar el desenvolupament socioeducatiu dels participants facilitant espais segurs entesos com a espais de referència i confiança pels infants i joves, així com acompanyar-los a nivell individual, defensar els seus drets i treballar per pal·liar la transmissió intergeneracional de la pobresa.

L’acompanyament integral i personalitzat que es duu a terme al territori es pot realitzar gràcies als 45 punts de servei que hi ha repartits per tota la diòcesi. L’equip està format per 32 persones contractades i 259 persones voluntàries.